Skocz do zawartości

[korba + kaseta] zbyt ciezkie przelozenie na podjazdach co zmienic


fragdancer

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Posiadam Focusa Al Cayo 105 z 2017 roku, w konfiguracji jak z podanego linka  https://archiwum.allegro.pl/oferta/focus-cayo-al-105-rower-szosowy-54-nowosc-2017-i6629739829.html . 

Podczas niektorych podjazdow, wolalbym miec przełozenie 1-1 (ewntualnie tez 1-2) delikatnie lżejsze niz mam dotychczas. Tak jak w linku mam korbe 52-36 i kasete 11-28. Moglby  ktos doradzic, czy lepiej jest wymienic kasete na 11-30 lub 11-32 np https://www.rowertour.com/p/86160/shimano-105-cs-r7000-kaseta-rowerowa-szosowa-11-rzedowa#86159-rozmiar-11-30  czy lepiej jest po prostu wymienic korbe na kompakt 50-34? Wymiana kasety jest znacznie tansza niz korba . Z racji, że jestem niemal laikiem moglby ktos doradzic za i przeciw do obydwu opcji?  Z góry dziekuje za pomoc. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, dorota57 napisał:

Ja bym wymienił blat z 52 na 46. Miałem podobny problem, korba 50/34 wymieniłem blaty na 46/36 i kasetę 11/34 na 12/28

Taka zmiana, da akurat odwrotny efekt.

Chodzi o to, żeby najlżejsze przełożenie było jeszcze lżejsze. obecnie jest 36:28 = 1,29. Jeżeli zamiast korb 52/36 damy 50/34, to uzysakamy : 34:28 = 1,21, czyli trochę lepiej, ale tylko trochę. Więcej da zmiana kasety na 11/34, czyli będziemy mieli : 36:34 = 1,06. Jak wymienisz jednocześnie i korby na 50/34 i kasetę na 11/34, będziesz miał najlżejsze przełożenie 34:34 = 1. Kosztem wymiany kasety będzie gorsze stopniowanie przełożeń, z kolei wymiana korby spowoduje zmianę zakresu użytecznych przełożeń na takie dostosowane do trochę mniejszych prędkości (dla amatora to i tak powinno być aż nadto). W przypadku wymiany kasety, trzeba by też sprawdzić czy przerzutka tylna obsłuży większą kasetę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
10 godzin temu, fragdancer napisał: