Skocz do zawartości

[Klamki] Coś hałasuje


bastek32

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Przepraszam ale nie mogę się powstrzymać... zabierz wiadro stracisz pudło rezonansowe będzie ciszej ;)

A tak serio tek klamki maja niemiłosierny luz na tym sworzniu od samego początku. Wyjeżdżają takie klekoczące z fabryki. Przy czym poza tym klekotem nie wpływa to na ich pracę - działają normalnie.

Tak samo dzwonią 315, co ciekawe z tych tanich 445 nie dzwonią pomimo że dźwignia montowana jest do korpusu w identyczny sposób.

Nie wiem jak jest w nowszych - mt200 czy mt400 - nie miałem w ręku.

Za darmo - czarna recepturka, za pieniądze - wymiana klamki na przyzwoitą pokroju mt500 - para za 200zł (sprawdź te mt400 - para za 100zł może nie dzwonią) - sama kultura pracy hamulca też zyska przy tych mt500

Napisano

Będą bez problemu, każda Shimano pasuje. Chociaż mówię zorientuj się w tych mt400, z opisu wyglądają na przyzwoite. A jak już celujesz w m6000, to popatrz na m7000 bywają w tej samej cenie, a zyskasz wygodne pokrętło regulacji.

Napisano

Wymienisz, jeden tutorial na yt i dasz radę, ja tam wierzę w ludzi a to jest dość proste żeby nie powiedzieć banalne. Łatwo się nowe shimano odpowietrza. Na allegro masz zestawy z olejem, wezykami, strzykawkami po 20zl. Jedna uwaga, zawsze do odpowietrzania wyjmuj klocki.

Napisano

Rozumiem..., że źle zrozumiałeś słowo "wężyki" bo pytasz o przewody hamulcowe, nic nie musisz dawać nowego ;)

Wężyki są do strzykawek do odpowietrzenia

Te zestawy mają wszystko co trzeba w tym 2x5 cm igelitowej przezroczystej rurki jak od kroplówki.

Jak się ma olej to wystarczy kupić w aptece dwie strzykawki i zestaw kroplówkowy razem za 5zł i też bangla.

Napisano

Kolego - uwierz, w tym przypadku łatwiej obejrzeć tutorial na YT, niż zrozumieć słowo pisane.

Jak odkręcisz klamki, wykręcisz przewody (z klamek) i wkręcisz je (przewody) w nowe klamki, to masz zapowietrzony układ.

Odpowietrzasz zgodnie z obejrzaną instrukcją, oleju się nie zlewa - stary przeciska się po prostu nowym.

Napisano

Ok. Prawie jak w aucie, a robiłem sam w aucie caly układ, tzn ktos mi tam padał naciskał, A ja odpowietrzalem, ale tu widzę że wystarczy przecisnąć tylko płyn.

To jeszcze tylko napisz jaki płyn kupić, bo pewnie jest ich dużo do wyboru

Napisano
Teraz, bastek32 napisał:

ale tu widzę że wystarczy przecisnąć tylko płyn

Nie aż tak to nie, nie wystarczy, przepchnąć olej - zostały by bąbelki na bank

Obejrzyj - skuś się, ale jak robiłeś sam w aucie to bez jaj, zasada podobna, ponaciskasz klamkę, postukasz przewód, korpus, cofniesz, popchniesz tłok strzykawki kilka razy i już.

Teraz, bastek32 napisał:

Bo samochodowy dot4 sie nie nada?

.uuuuu i już rozpuściłeś uszczelki.... shimano są na olej mineralny nie na dot.

Wyboru specjalnie nie masz - shimano mineralny do hamulców za 10zł 100ml starczy na lata - nie ma co kombinować.

Napisano
11 godzin temu, abdesign napisał:

Tak samo dzwonią 315, co ciekawe z tych tanich 445 nie dzwonią pomimo że dźwignia montowana jest do korpusu w identyczny sposób.

Przypadkiem nie jest tak, że w 315 klamka jest ze stali a w 445 z alu?

Napisano

@bastek32 i co chcesz na gwarancji wymieniać? Masz sprawne hamulce, do tego najtańsze z możliwych a klamki dzwonią w każdym egzemplarzu tego modelu. Ten typ tak ma.

@skom25 to nie materiał dźwigni, tam jest po prostu luz na sworzniu, ona lata na boki po kilka milimetrów. Zresztą 365 chyba mają aluminiową dźwignię.

Ja kupiłem m315 na wyjeździe - jako zamiennik do rozwalonego hamulca, nic po prostu innego w sklepie nie było, bardzo zabawny zestaw mi wyszedł m820 plus m315 ;), ale na tył się sprawdził, byłem bardzo mile zaskoczony, chociaż klamka niewygodna po bandzie. Używałem 3 dni i leży od roku czy więcej w pudełku, obok zdjętego i nigdy nie używanego zestawu m445 i deorek. Wczoraj wziąłem do ręki i "podzwoniłem" 315 ma luz jak wrota od stodoły, 445 ma minimalny, moim zdaniem mniejszy niż deore, slx, xt czy saint które też nie dzwonią.

Napisano
1 godzinę temu, bastek32 napisał:

Porażka wrrrr nowy rower za 3500zł, i taka atrakcja. Powinni to wymienić na gwarancji.

Zabrzmi to brutalnie, ale 3500 zł to wcale nie jest dużo jeżeli chodzi o rower. W tej cenie dostajesz podstawowe, dość trwałe działające komponenty, nic więcej. W Polsce 3500 zł to dużo, natomiast prawda jest taka, że jest to około 800 Euro, czyli tyle co nic.

Napisano

Przesadziłem z tym ze dużo dalem, wiem że są dużo droższe modele, ale patrząc na zasyp rowerów za 1500zl, to dalem dużo i tak. Mialem rower za 1500zl, merida matts na wolnobiegu, porażka. Apetyt rośnie w miarę jedzenia, trochę zalowalem ze nie wziąłem roam 0, ale z czasem po prostu rozbuduje sobie ten rower co mam. Rama mi się podoba, resztę można powymieniac 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...