Skocz do zawartości

[Magura MT trail sport] Wyciek oleju


martinBM

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim. Jestem nowym użytkownikiem, dlatego z tego miejsca chciałbym wszystkich serdecznie pozdrowić i przywitać. Do rzeczy... Problem dotyczy nieszczelności, która występuje w miejscu łączenia przewodu ze zbiornikiem klamki, w miejscu gdzie wkręcany jest przewód z insertem oraz oliwką. Przewód skracałem zarówno w lewej klamce jak i prawej dwukrotnie, tylko raz uzyskując szczelność. Niestety musiałem ponownie dociąć przewód w lewej klamce ponieważ źle wymierzyłem długość przewodu i nie udało mi się uszczelni ponownie układu. Dodam, że za każdym razem wykorzystałem do tego celu nową oliwkę oraz nowy insert, a cały proces przebiegał w sposób identyczny jak na filmie z kanału YT Magury. Przewód dokręcałem od zalecanych ok. 4Nm (na wyczucie - na co dzień mam styczność z kluczem dynamometryczny więc mniej więcej jestem w stanie oszacować siłę) po użycie nieco większego momentu, ale cały czas mając na uwadze fakt plastikowości zbiorniczka. Niestety jakbym tego nie dokręcał, to po kilku godzinach na wyjściu gwintu układ delikatnie się poci. Jestem zaskoczony taką sytuacją ponieważ miałem wielokrotnie do czynienia z hamulcami Shimano oraz Sram i coś takiego nie miało nigdy miejsca. Proszę o informacje z Waszej strony czy Ktoś spotkał się z podobnym problemem? Wszelkie sugestie mile widziane. Acha... Jakby ktoś pytał, to hamulce są nowe, kupiłem je w sklepie Rose jakieś 3 tygodnie temu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno problem nie dotyczy samego połączenia insert/przewód/oliwka. Wiem to, bo po ucięciu przewodu gdzie wcześniej nie było wycieku rozebrałem wszystko na części pierwsze. Przewód pod oliwka jest cały, do tego mocno zaciśnięty na insercie przez śrubę, która wchodzi w klamkę. Boję się trochę dokręcać na chama, bo jak coś pęknie to będę miał po reklamacji, a dokręcałem już dość mocno i dalej się poci. Dziwi fakt, że za 1 razem dokręciłem lekko i wszystko trzymało. Może Magura nie podaje, że można tylko raz skrócić przewód :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwoje nie chowają się wszystkie w gwincie zbiorniczka, skrawek jednego lekko wystaje poza klamkę, ale wtedy moment jest na pewno zdecydowanie większy niż zalecane 4Nm. Wszystko skrecałem na oryginalnych częściach magury: insert/oliwka/śruba na klucz płaski 8. Wg mnie nie powinno się nic pocić, układ powinien być szczelny w 100%. W hamulcach Shimano i Sram nie było nigdy takich problemów. 

Teraz, Piter233 napisał:

Musisz też odpowiednio mocno wcisnąć przewód w klamkę, najlepiej w dwie osoby zrobić. Mi za pierwszym razem też lekko ciekło, pomogło jak dociskałem przewód do klamki podczas wkręcania śruby.

Tak też robiłem. Jedną ręką trzymałem przewód w klamce, dociśnięty tak żeby nie było żadnego luzu, potem oliwka, potem śruba. 

 

Teraz, Brombosz napisał:

Do ponownego dokręcania brałeś nową oliwkę czy starą? Bo to jednorazowe jest.

Przewody skracałem chyba już czterokrotnie, za każdym razem na nowych częściach. Jak coś się pociło, to dokręcałem nieco mocniej, ale biorąc pod uwagę, że to plastik, to nie chce przesadzić, a wydaje mi się, że dokręcałem już dość mocno. Walczę z tymi hamulcami już drugi tydzień, bezskutecznie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korpusy są chyba bliźniacze, klamki są inne. Nic, dokręciłem jeszcze mocniej już ostatni raz, bo za chwilę zostanę ze zbiorniczkiem w kawałkach :-D u mnie płyn pojawia się po jakimś czasie i przy gwincie i na przewodzie w niewielkiej ilości. U Ciebie faktycznie sucho jak na pustyni. Chyba jednak zostaje mi je reklamować, a szkoda, bo napaliłem się na Magury skuszony bardzo dobrymi opiniami, a tu taki los. 

Zrób proszę jeszcze zdjęcie pod kątem 90 stopni do śruby (lub coś zbliżonego) . U ciebie wygląda, że śrubę masz dużo mocniej wkreconą niż ja, chociaż spokojnie dokręciłem już z momentem 10Nm. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koniec gwintu schowany jakiś milimetr. Dokręcałem aż poczułem wyraźny, większy opór. Ten wcześniejszy to nic innego jak przygniatana oliwka. 4Nm na pewno przekroczone.

EDIT: 

Zalecam ostrożność, żebym potem nie był winny pękniętego korpusu  :) 

Edytowane przez Brombosz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.02.2019 o 15:41, Brombosz napisał:

To ciężka sprawa trochę. U mnie to wygląda tak i nic nie cieknie:

IMG_20190207_151753.jpg.6a7aae36852446f0cc3a3c11d9925987.jpg

Kwestia jeszcze tego czy jest różnica w tym połączeniu między MT5 a MT Trail Sport.

sory za cytat obrazka i nie w temacie, ale @Brombosz masz wszystko na  obejmie czy tak to wygląda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest gumka zabezpieczająca, którą ściągnąłem do zdjęcia. W prawym dolnym rogu kawałek widać.

EDIT:

Chyba nie ogarnąłem pytania. :) Na kierownicy są dwie obejmy - jedna od manetki i druga od hamulca. Nawet ładnie się to razem komponuje.

Edytowane przez Brombosz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...