Skocz do zawartości

[Kolej na rower] Czyli wielka inwestycja w lubuskim


life4club

Rekomendowane odpowiedzi

To będzie najdłuższa asfaltowa trasa rowerowa w Polsce. Blisko 50 km drogi rowerowej z dala o ruchu samochodowego po dawnej linii kolejowej Wolsztyn - Nowa Sól - Żagań. Na szczególną uwagę będzie zasługiwał most kolejowy w Stanach ;) trasa ma w planach być gotowa do końca października br. Ma biec od miejscowości Stypułów do miejscowości Sławocin. Sławocin leży przy granicy z woj. Wielkopolskim. Ciekawe czy Wielkopolska też ma plany, aby jeszcze od Sławocina pociągnąć trasę do Wolsztyna, do którego jest 20 km. Więcej informacji tu: http://zielonagora.wyborcza.pl/zielonag ... k7a4BLKhrA
Zdjęcia kilku pierwszych km ścieżki: https://web.facebook.com/nowasolpl/post ... 7938619845

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie, tylko szkoda, że nie odbudowali połączenia kolejowego najpierw bo na mapie połączeń Żagań z Wolsztynem wygląda tak :

https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=wolsztyn+zagan+pkp

No, ale następne hasło może być rower na pieszo i wąska szutrówka ;)  Na szczególną uwagę zasługiwał będzie węzeł autostradowy Frankfurt-Wrocław z siecią hipermarketów i multikinem, malowniczo położony w dolince.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze smaczki dodam :

1. – To świetny projekt powiatu, w który bez namysłu weszliśmy. Rowerostrada nie tylko spełni funkcję turystyczną, ale będzie także alternatywą w dojazdach do pracy do Nowej Soli – mówi Ewa Batko, rzecznik nowosolskiego urzędu miasta.

2. Do blisko 20 mln zł inwestycji, większość dołożyła UE – aż 17 mln zł.

3. Jak ma się finansowo zaasfaltowanie torów do przywrocenia ich przejezdnosci?  ( żeby pociąg jeździł jak do 1997 roku ) Odp : W 2006 roku przywrocenie przejezdnosci szacowano na 20mln zl

4. Będzie oświetlona ? odp : Jeszcze czego ! Jak jest ciemno to się śpi. ( to już mój wtręt za nieoświetloną nawet symbolicznie, ledami drogę )

Super ludzie tam rządzą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i to jest fakt, że ta trasa nie powinna biec po linii kolejowej, jednak szczerze - ile osób by tam pociągiem jeździło, nawet po odbudowie? Nie sądzę, żeby to były zatrważające ilości. A wybudowanie takiej trasy rowerowej spowoduje, że przybliżymy się do Niemiec, którzy również mają świetne trasy rowerowe, a że lubuskie jest na zachodzie to powinniśmy dawać im jakiś przykład. Analogicznie jak na Ukrainie. Po wjeździe do Medyki mamy ładną drogę aż do samego Lwowa. To spowodowało, że otworzyliśmy się bardziej dla Ukrainy. Wierzę, że i tu z tą ścieżką będzie podobnie. 

PS a co do tych "smaczków" powyżej to fakt... sam nie mogłem uwierzyć jakie to wymagania mają co niektórzy ;X a finansowanie różni się od kolejowego tym, że po przywróceniu ruchu kolejowego za te 20 mln zł trzeba jeszcze utrzymać tą linię. A ścieżki będą leżeć "luzem", bo nie sądzę, żeby tam odśnieżali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brawa dla Nowej Soli :), ale ta trasa musi mieć jakiś pomysł na siebie. Musi powstać wokół niej jakaś idea, która przyciągnie ludzi i nada ich wizycie jakiś charakter. Na początek wygodny dojazd na początek trasy i jasny powrót z jej końca. Patrząc teraz na mapę wyżej tego nie widzę.

Przedłużając w obydwie strony wychodzi trasa z Poznania do zupełnie nieznanego w Polsce Łuku Mużakowa. Można pomarzyć :)

Szy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...