kwasu1991 Napisano 8 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2019 Witam serdecznie. Planuje kupic nowy rower, niestety moja wiedza na ten temat jest bardzo mala. Mezczyzna, 181cm wzrostu i aktualnie 95kg wagi,(redukuje). Budzet jaki chce przeznaczyc na ten cel wynosi 2000(aczkolwiek jesli jest cos znaczaco lepszego o pare $$ wiecej rowniez rozwaze taka propozycje) Zalozenia : -Rower ma sluzyc glownie do jazdy do pracy. Jest to trasa 15km, glownie zlozona z ulicy, ale rowniez zahaczam o tereny zielone takie jak parki. -jako ,ze w obie strony to juz 30km musi byc bardzo wygodny. -Rower nie musi posiadac calego osprzetu trekingowego, w razie czego moge dokupic odpowiednie akcesoria -Nie mam zamiaru jezdzic rowerem w zime, czy tez bardzo ulewne deszcze. Za wszelkie rady i wszelkie wskazowki w doborze sprzetu bede dozgonnie wdzieczny pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 8 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2019 Rower crossowy - to coś co Cię interesuje. Polecę dwa sprawdzone modele: Unibike Crossfire i Trek Dual Sport 2. Oba do kupienia za nieco ponad 2 tysiące. Ten pierwszy to solidny rower, na dobrym osprzęcie, ale też wygodny - znika na wiosnę jak świeże bułeczki. Drugi - droższy, na nieco słabszym osprzęcie ale bardzo wygodny - to również opinie użytkowników. Opcja 3: Unibike Voyager - to już coś w teorii jeszcze bardziej wygodniejszego i nastawionego na rekreację, pozycja na takim rowerze będzie bardziej wyprostowana. Opcja 4: Marin Muirwoods - czyli typowy rower okołomiejski. Sztywny widelec (zysk na wadze, bezobsługowość i nieco efektywniejsza jazda po asfalcie) ale i miejsce na dość szerokie opony - spokojnie można założyć takie od górala z kołami 29. Co bym zrobił na Twoim miejscu - mierzył, jeździł, poczytał. Bo jeśli oczekujesz roweru bardzo wygodnego to bez tego się nie obejdzie. Wygoda to pojęcie względne i każdemu pasuje coś innego. Teoretycznie wygodny rower do spokojnej jazdy powinien oferować wyprostowaną sylwetkę - ale z drugiej strony zobaczysz że przy nieco bardziej sportowej jedzie się inaczej i nieco szybciej. To przy monotonnych po pewnym czasie codziennych dojazdach pozwala urwać kilka minut. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaGiant Napisano 8 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2019 Ja myślę że klasyczny trekkking byłby jak najbardziej ok . Z tego co zrozumiałem nie zamierzasz szaleć na rowerze tylko raczej przemieszczać się . Trekking będzie wygodniejszy ( choć cięższy ) od crossa . Za 2 kzł cudów się nie spodziewaj ale napęd 3X8 i osłona łańcucha w tej cenie powinna się znaleźć . Jeśli zamierzasz jeździć w normalnych ubraniach to osłona łańcucha i błotniki są bardzo wskazane . Niezłym rozwiązaniem jest też piasta z prądnica . Oświetlenie masz zawsze ,,przy sobie " , a taka piasta daje duuuuużo mniejsze opory niż dynamo . Gdybyś znalazł rower z wewnętrzną przerzutką , powiedzmy 7 biegów to do miasta i rekreacji bierz w ciemno . Bardzo wygodne i bezobsługowe rozwiązanie . Z amortyzowanej sztycy można śmiało zrezygnować , w tej cenie dobra nie będzie , sztywny widelec też nie jest złym wyborem . Konkretnych modeli nie ma sensu podawać . Zobacz co możesz u siebie kupić i podaj linki . Wtedy można doradzić . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kwasu1991 Napisano 9 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2019 Ok dziękuję za pierwsze porady i wskazówki. A powiecie mi czy jest sens aby uwzględniać tańsze rowery?? Bo tak jak mówię rower ma być dosyć często eksploatowany aczkolwiek nie potrzebuje sprzętu do zawodów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 9 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2019 Zawodniczy potrzebują i dobrze i lekko. Stąd lepsze rowery tyle kosztują. Dla Ciebie wystarczy dobrze - ale tutaj też nie można zejść poniżej pewnego pułapu. Na pewno napęd musi być z kasetą z tyłu, bo to trwalsze rozwiązanie od wolnobiegu. Koła powinny być solidne - a w tańszych rowerach często na tym oszczędzają dając szprychy za kilkanaście groszy które są nic nie warte. No i kwestia hamulców - w takim rowerze fajnie mieć tarczówki, a one wymagają innej piasty, sztywniejszego koła, czy w końcu tarczy i hamulca które są nieco droższe. Chcąc oszczędzić na eksploatacji roweru możesz rozważyć piastę Shimano Alfine 8 - na dojazdy do pracy to świetna opcja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pp516 Napisano 9 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2019 Ja bym uwzględnił raczej droższe niż 2 tys. Żeby mieć niezłej klasy komponenty trzeba dać w okolicach 3-4 tys. Poniżej 2 tys. robi się już mocno budżetowo i dostaniesz niskiej jakości częsci, czyli większa waga, gorsza zmiana biegów, trudniejsza regulacja, itp. Krótko mówiąc raczej mniejsza przyjemność z jazdy. Na przykład zamiast proponowanego w zakładanym budżecie Unibike Crossfire za trochę ponad 2 tys. osobiście wolałbym Unibike Zethos : https://sprint-rowery.pl/rower-crossowy-unibike-zethos-gts-2018 za 3300. Praktycznie wszystkie komponenty masz lepszej klasy (Shimano Deore) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 9 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2019 Ale skoro autor szuka roweru za dwa tysiące, rozważa nawet tańsze to jaki ma sens proponowanie roweru dwa razy droższego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pp516 Napisano 9 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2019 No napisał na początku, że dopuszcza też droższe Zresztą w razie czego może zignorować moją dobrą radę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kwasu1991 Napisano 9 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2019 Nie szkodzi droższe propozycje też mogę rozważyć. Pytanie tylko czy to jest ogromna różnica i czy laik taki jak ja ją zauważy i będzie w stanie wykorzystać. Wiadomo rower ma być na lata a nie lato. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 9 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2019 https://allegro.pl/nowosc-lazaro-aero-v3-wypas-na-szose-alivio-19-i7440266270.html Plus buty, ciuchy, pedały, rogi, kask, licznik, błotniki, oświetlenie ( opcja ) i masz ponad 2000 pln. ( nawet 2500 ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pp516 Napisano 9 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2019 Godzinę temu, kwasu1991 napisał: Pytanie tylko czy to jest ogromna różnica i czy laik taki jak ja ją zauważy i będzie w stanie wykorzystać. Różnica może nie jest ogromna, ale jednak zauważalna. W jednym rowerze mam mieszankę grup Altus/Acera/Alivio, w drugim Deore / XT . W tym drugim praktycznie wszystko działa lepiej, szczególnie zmiana biegów odbywa się momentalnie. nawet jak napęd jest już trochę brudny. Pewnym minusem jest to, że w przypadku wyższych grup koszty serwisu też są wyższe. Np. kaseta 9 rzędowa Acera : 60 zł, a 10 rzędowa to już będzie 100 zł. Podobnie jest z łańcuchami. Przy dojazdach do pracy 15 km w jedną stronę, zużyjesz co najmniej jeden zestaw łańcuch/kaseta rocznie. W przypadku piast, te wyższych grup mają i lepsze uszczelnienia i lepsze łożyska (czyli mniejsze opory toczenia). Istotna jest też waga całego roweru, np. różnica pomiędzy Unibikami Crossfire i Zethos wynosi 1,5 kg, czyli całkiem sporo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kwasu1991 Napisano 9 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2019 poszukalem troche w internecie oraz mojej okolicy, poczytalem rowniez nieco o komponentach takze znalazlem cos takiego https://www.centrumrowerowe.pl/rower-kross-evado-7-0-2018-pd18131/?v_Id=123495 https://www.centrumrowerowe.pl/rower-kross-evado-6-0-2018-pd18132/?v_Id=123492 https://www.centrumrowerowe.pl/rower-kross-evado-5-0-2018-pd18133/?v_Id=123489 wszystkie na promocji. Co myslicie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 9 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2019 To mniej więcej to samo ( 5.0 ) co ja dałem plus widelec za 300 pln. Każdy z nich ok. Ile masz kasy tego kup. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pp516 Napisano 9 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2019 Trochę słabe koła dają w tych Krosach, nawet w 7.0 są tanie piasty Tourney, do tego obręcze produkcji własnej Krossa, nie za bardzo wiadomo jaką mają specyfikację. Chociaż w sumie jak za tą cenę, to nie jest źle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 9 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2019 Teraz, pp516 napisał: Trochę słabe koła dają w tych Krosach, Fakt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kwasu1991 Napisano 9 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2019 Hmm, gdyby koła zawodziły i byłaby po jakimś czasie potrzebne wymiana to każde o tej samej średnicy pasują czy może tylko jakieś dedykowane? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 9 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2019 Każde 28/29 cali z szybkozamykaczem ( QR ) o odpowiedniej szerokości obręczy względem potrzeb. Jak zawiodą piasty - można wymienić samą piastę. W joytechach ( Joy Tech D041DSE / D142TSE ) z reguły najpierw padają bębenki, konusy ( kulki rzadziej ). Z kolei w piastach Shimano HB-M475 / FB-M475 najszybciej łozyskowanie właśnie, choć bębenek też nie jest wybitnie wieczny/wytrzymały. Z kolei w Evado 7.0 nie wiedzieć dlaczego zastosowali piasty 2 grupy niżej niż w 6.0 Shimano HB-TX505 / FH-TX505 które generalnie są podobnie wytrzymałe jak 475 tki. ( i niewiele tańsze ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kwasu1991 Napisano 9 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2019 Rozumiem, a gdybyś miał wybor. Mieć gorsze kola ale lepsze przerzutki, lub na odwrót to co byś wybrał? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 9 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2019 To trzeba konkretnie porównywać. O których myślisz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kwasu1991 Napisano 9 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2019 Rezygnacja z Shimano deore na rzecz mixa acero altus, ale za to z jakimiś markowymi kołami, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 9 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2019 Trochę mało konkretnie, ale same przerzutki to nie wszystko. ( przednia trochę mniej ważna niż tylna ) Ważne są jeszcze manetki. Z kolei koła to piasty i obręcze ( o szprychach i nyplach nie wspomnę, ale załóżmy, że są nierdzewne i przyzwoite ) Patrzyłbym chyba na to za ile można wymienić w przyszłości mniejszym kosztem, hehe. Przy amatorskiej jeździe po raczej płaskim terenie to koła wystarczą po prostu dobre ( nie muszą być ani bardzo lekkie ani drogie ) z kolei acera/altus to raczej 8/9 biegów bo deore może być już więcej. Konkretne rowery musiałbym porównywać żeby się na coś zdecydować. No i zastosowanie jest ważne, i waga użytkownika ( do kół ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kwasu1991 Napisano 10 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2019 Ciężko mi coś dać do porównania bo tak jak mówiłem nie znam się jeszcze zbytnio. A z tego centrum rowerowego, powiedzmy do okolic 3k kilka propozycji?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 10 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2019 Chyba to :https://www.centrumrowerowe.pl/rower-crossowy-romet-orkan-4-m-2017-pd17734/ koła 28 rama alu 6061 rozmiar 19" widelec SR Suntour NCX DS-RL napęd 27 manetki tył, przód Shimano Acera M3000 9 speed / Shimano Acera M3000 3 speed przerzutka tył, przód Shimano Deore M592 / Shimano Alivio T4000 mechanizm korbowy Shimano Alivio T4010 48 / 36 / 26 175 mm hamulec tył, przód Shimano M315 tarczowy hydrauliczny / Shimano M315 tarczowy hydrauliczny tarcza hamulcowa tył, przód Shimano SM-RT10 160 mm / Shimano SM-RT10 160 mm opony Michelin Protek Cross 700×35 obręcze Alexrims MD17 piasta tył, przód Shimano RM35 / Shimano RM35 kaseta / wolnobieg Shimano HG-200 11-32 9 speed kierownica Romet aluminiowa sztyca Romet aluminiowa 31,6 mm 350 mm mostek kierownicy Romet aluminiowy 90 mm siodło Romet pedały Feimin FP-920B waga 13.8 kg A nadmiar kasy zostaw sobie na przyszłość/dodatki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pp516 Napisano 10 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2019 Ten Romet Orkan 4 za około 2000 całkiem nieźle wypada. Napęd x9 może być w tym przypadku zaletą w stosunku do x10, niższe koszty zużywających się części (łańcuch, kaseta, korby, suport). Zaletą też są markowe obręcze Alexrims, mam w swoim crossie Alexrims DH19 (trochę mocniejsze ale i cięższe) i bardzo fajnie się sprawują. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kwasu1991 Napisano 10 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2019 https://sprint-rowery.pl/rower-crossowy-unibike-viper-disc-gts-2017 a co powiecie o tym modelu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.