Skocz do zawartości
rodszyld69

[szosa] Canyon endurace cf sl 7.0

Rekomendowane odpowiedzi

rodszyld69

Rower z rocznka 2019, według oryginalnej specyfikacji, zmieniłem siodło (to już standard) oraz koła złożone na piastach i obręczach DT swiss oraz szprychach pilar. Waga kół bez opon wynosi 1560 gr. 

20181231_160748.jpg

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
g286

I taki upgrade to ja rozumiem, w miarę lekkie koła na dobrych częściach robią fajnego pomykacza. Obniż kokpit maksymalnie, jak przywykniesz to jest najwygodniejsze ustawienie. 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
rodszyld69
3 godziny temu, g286 napisał:

I taki upgrade to ja rozumiem, w miarę lekkie koła na dobrych częściach robią fajnego pomykacza

Dzięki, w porównaniu do mavic-ów z specyfikacji, są ciche jak 'mysz kościelna':D

 

3 godziny temu, g286 napisał:

Obniż kokpit maksymalnie, jak przywykniesz to jest najwygodniejsze ustawienie. 

jestem na etapie poszukiwania jak najlepszej pozycji, zrobiłem na nim zaledwie 250 km.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
rodszyld69

Mam prośbe do moderatorów, o przeniesienie mojego tematu do działu pochwal się swoja szosą. Cosik mi się pokiełbasiło i pochwaliłem się swoim nowym nabytkiem temat, tam gdzie nie trzeba, thx:D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
takeda1

Możesz podać jakie masz piasty, obręcze i szprychy?

Mam Treka Emondę Sl6 Disc z 2019. Też planuję zmienić koła. Jestem zdecydowany na dt 240 i płaskie proste szprychy.

Pozdrawiam

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
rodszyld69
W dniu 10.01.2019 o 20:14, takeda1 napisał:

Możesz podać jakie masz piasty, obręcze i szprychy?

piasty dt 350, obręcz dt swiss rr411, szprychy cx-ray

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Chociemir
W dniu 10.01.2019 o 20:14, takeda1 napisał:

 

Mam Treka Emondę Sl6 Disc z 2019. Też planuję zmienić koła. Jestem zdecydowany na dt 240 i płaskie proste szprychy.

Do tego roweru  i piast aż się proszą jakieś lekkie karbonowe obręcze...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
takeda1

Planuję coś zbudować na dt 240. Potem zmiana kokpitu na jakiś karbon aero bo ten fabryczny 42 cm jest za szeroki. Niestety ta zmiana musi poczekać do momentu jak sprzedam gravela Giant AnyRoad w dziale sprzedam.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
takeda1

To moja pierwsza szosa, drogi u mnie raczej kiepskie, nie wiem czy warto iść w karbon. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
rodszyld69
8 godzin temu, takeda1 napisał:

nie wiem czy warto iść w karbon. 

. Sam na początku myslałem o "węglowych" obreczach, ale zostało na dt swissach, jeszcze teraz biję się z myslami czy aby nie karbon, z drugiej strony jeżdzę amatorsko wręcz rekreacyjnie na długie dystanse i nie wiem czy mi węgiowe koła dadzą az taką rożnicę w komforcie aby warto było by wydać tyle kasy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
takeda1

Również jeżdżę amatorsko. Obręcze aluminiowe dają mi zapas około 40 kg, więc słabe drogi i ewentualnie jakiś delikatny szuterek to dla mnie w sam raz. Jadąc w nieznaną trasę na większe dystanse taki układ wydaje się być jak najbardziej. Rowerek w moim przypadku jest świetną bazą do rozbudowy o pozostałe elementy.

Gdybyś słyszał, że ktoś planuje zakup gravela, polecam się pamięci. Dla kupca i Ciebie niespodzianka...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Chociemir
Napisano (edytowane)

Akurat jeśli chodzi o wytrzymałość to karbonowych obręczy -szczególnie w szosie-  nie ma powodu się  bać. Ludzie jeżdżą na nich w MTB czy przełaju i dają radę. Sam używałem w gravelu i nie było problemów.

Edytowane przez Chociemir

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
takeda1
39 minut temu, Chociemir napisał:

Akurat jeśli chodzi o wytrzymałość to karbonowych obręczy -szczególnie w szosie-  nie ma powodu się  bać. Ludzie jeżdżą na nich w MTB czy przełaju i dają radę. Sam używałem w gravelu i nie było problemów.

Temat więc do rozważenia po sprzedaży gravela.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
takeda1

RODSZYLD69 

Jakie założyłeś oponki? Może tubbeles?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
rodszyld69
14 godzin temu, takeda1 napisał:

Może tubbeles?

Tak, mavic yksion pro ust, ale koła mają na nich "bicie". Na kołach mavica ten przypadlości nie ma, w planach jest zakup continental 5000 ust

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
TommyMasta

Wywiązała się całkiem fajna dyskusja o kołach, mam nadzieję że nie będziecie mieli za złe, że się przyłączę ;) Otóż, też szukam nowych kół na wiosnę do swojej Emondy SL6. Zależy mi, aby były stosunkowo lekkie oraz miały już jakiś tam stożek, gdyż częściej jeżdżę po płaskich trasach niż w górach. Zastanawiałem się nad Bontragerowymi Aeolusami Pro 5(50mm stożek) lub Pro 3(38mm), ze względu na bardzo dobre doświadczenia z gwarancjami Treka oraz użycie piast DT Swiss, natomiast nawet po rabacie cena kompletu wyniesie około 5k, a dodatkowo Aeolus Pro 5 wcale nie są za lekkie. Pomyślałem więc o tych Fulcrumach:

https://www.fulcrumwheels.com/en/wheels/road-bike-wheels/racing-quattro-carbon

Mogę je mieć za poniżej 4k, ich waga to wg kilku recenzji, które znalazłem wynosi 1455-1475g(w specyfikacji jest zawyżona), stożek 40mm no i kolorystycznie będą pasowały idealnie. Na papierze wyglądają w porządku - cena nie za wysoka, waga przyzwoita, pełen karbon no i stożek 40mm. Tyle, że nie mam za wielkiego doświadczenia jeśli chodzi o koła, dlatego będę wdzięczny za każdą opinię o nich oraz ewentualne rady/inne propozycje.

 

Z góry wielkie dzięki!

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
takeda1

TOMMYMASTA poleciałeś jak dla mnie z cenami. Niestety nie mogę przeznaczyć tyle na kółka.

Zobacz jaki zestaw dla Jana Piątkiewicza zrobił bikegaraż.pl z Krakowa. Waga super, ale nie wiadomo nic o producencie obręczy i piastach.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×