Skocz do zawartości
Mori4

[sztyca regulowana] warto?

Rekomendowane odpowiedzi

Mori4

Znajomy ma dość tanio do sprzedania sztyce regulowana tyle że pozostawia ona ślady oleju po złożeniu i rozłożeniu. Czy to znaczy że kartridż już jest na wykończeniu i nie opłaca się brać?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
sznib

No ale tu nie jest forum wróżbiarskie, więc raczej by wypadało napisać co to za sztyca.
Niektóre sztyce regulowane mają kartridż rozbieralny, serwisowany, niektóre nierozbieralny, który w razie awarii wymienia się w całości.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
maczet190399

Generalnie sztycę warto mieć. Fajny gadżet a w zasadzie robi się to już "normalka" Uzywaną Reverb lub KS LEV w dobrym stanie można wyrwać za 450-500 PLN. W nich da się przeserwisować kartridż. Za około 700-800 PLN można kupić nową raczej bez rozbieralnego np Race Face lub Fusion-a

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mori4

Z tego co kojarzę to jakiś tranz-x ale dokładnego modelu nie znam. Chodziło mi o sam efekt puszczania smaru czy to kwalifikuje się do wymiany kartridża czy serwisu jeżeli jest taka możliwość.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM

Tranz x to miały amortyzowane sztyce, nie olejowe, tylko  coś takiego ( sprężyna i elastomer co najwyżej - żadnego kartridża tam nie ma)  :

https://rowertak.pl/pl/products/wspornik-siodla-tranz-x-amortyzowany-585.html

https://allegro.pl/sztyca-amortyzowana-tranz-x-tr-6-27-2-mm-22-5-cm-i7647138232.html

i ich problemem było to, ( jak w zasadzie każdych innych tego typu ) że łapały luzy boczne. Łapiąc za siodło można było nosem siodła na boki ruszać. ( z czasem od mini luzu ten rósł, aż ruchy siodła stawały sie na tyle mocne, że zaczynały przeszkadzać. ) Dla mnie osobiście taka sztyca to nie warta zachodu.

Edytowane przez SoloTM

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
durnykot

Solo, Trans-X robi , czy też raczej sprzedaje mykmyki 

https://www.pinkbike.com/news/tranzx-dropper-seatpost-review-2017.html

https://www.bike-discount.de/en/buy/tranzx-remote-seatpost-internal-31.6mm-490765

 

Ta sztyca jest też sprzedawana z logo Brand-X w CRC. Sztyca nieserwisowalna w warunkach domowych i wątpię, aby Autor tematu dostał gdzieś części zamienne. Mam takową ( ale Brand-X ) i działa bez problemów. Nigdy nie zostawiała śladu oleju. Możliwe, że w tej puszcza kardridż, wtedy szkoda kasy. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mori4

Dzięki Kocie za odpowiedź, tak myślałem że nic się z tego nie wykombinuje. A sztyce KSa są rozbieralne?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Brand-x mają b.przyzwoite opinie. Z dostępnych "części" to jedynie manetka na prawą str i na lewą w wersji do rowerów z przerzutka przód (ta z kompletu nie pasi). W środku jest zaprasowany i nierozbieralny (bez flexa) cartridge. W promocji do kupienia za 100EUR z przesyłką (wersja 120 lub 150). 

Do KS można dokupić części z tym, że cartridge kosztuje tyle co kompletna sztyca b-d.

Edytowane przez Dokumosa

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM

 

2 godziny temu, durnykot napisał:

Solo, Trans-X robi , czy też raczej sprzedaje mykmyki 

A to przepraszam, pomyliłem się ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
durnykot

Tylko to jest do 150 mm, a nie wiemy jaką ma na oku Autor tematu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mori4

61 euro to cena wyższa od tego ile chce za sztyce :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
shotgun

Widze przeciez. Odnioslem sie do ceny 100E. Jak widze wszystkie te sztyce z nierozbieralnym kartuszem z krzesla biurowego to wolalbym Reverba w dobrym stanie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

No kartridż jest faktycznie konstrukcyjnie to samo co w krześle tylko średnica nieco inna ;)

Reverb ma tę wielką zaletę, że podobnie jak amortyzatory tego producenta - póki anoda cała i ślizgi w dobrym stanie to da się odbudować do stanu niemalże fabrycznego. Full service kit to "jedynie" 45EUR.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
shotgun

Kumpel mial sztyce, o ile dobrze pamietam XLC. Kartidz jak z krzesla, to ze grubszy nie zmienia faktu, ze to zwykla sprezyna gazowa i to posledniejszego gatunku. Po 3 reklamacji zwrocili pieniadze.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×