wojciechkrs Napisano 17 Listopada 2018 Napisano 17 Listopada 2018 Witam, dzisiaj jechałem sobie w temperaturze około 2 stopni i nie mogłem wrzucić wyższego przełożenia na przedniej tarczy. Po wciśnięciu dźwigni nic się nie działo, do tego dźwignia chodziła jakoś luźno, w końcu za którymś razem złapała. Potem zauważyłem, że nawet jak mam wrzucone najwyższe przełożenie to i tak czasami mogłem wcisnąć do końca dźwignię wyższego przełożenia. Co to może być? Teraz w cieple w domu wciskam i zmienia bez problemu i zawsze łapie.
WaGiant Napisano 17 Listopada 2018 Napisano 17 Listopada 2018 To wpływ niskiej temperatury . Jak będzie mróz to będzie jeszcze gorzej . Przerabiałem to u siebie i był taki temat na forum . Nie wiem jak u srama ale shimanowskie manetki po kilku latach eksploatacji tak mają . Ja wymieniłem , bo swoje lata już miały . Z tematu na forum pamiętam że ludzie po częściowym rozebraniu myli mechanizm manetki . Nie pamiętam czym , może naftą , może jakimiś odtłuszczaczami .
wojciechkrs Napisano 17 Listopada 2018 Autor Napisano 17 Listopada 2018 No nic, będę musiał zajrzeć do środka.
SoloTM Napisano 17 Listopada 2018 Napisano 17 Listopada 2018 Rozbierz na tyle żeby było widać mechanizm, psiknij czymś w rodzaju wd40, poczekaj aż wyschnie i kilka kropel oleju do łańcucha. Będzie ok. Po prostu stary smar w niskich temperaturach stawia za duży opór i manetka się zacina.
phoe Napisano 17 Listopada 2018 Napisano 17 Listopada 2018 Masz luz w środku na tej śrubie co jak odkręcisz dekielek masz ją po środku. Pewnie dźwignia ma też luz w pionie, czego wcześniej nie było?
dorota57 Napisano 17 Listopada 2018 Napisano 17 Listopada 2018 Dzisiaj też jechałem, temperatura 1stopień na termometrze. Manetka też chodziła topornie. Latem potraktowałem oliwką. Jak temperatura się podniosła do 3 stopni to było OK.
Bojkow Napisano 17 Listopada 2018 Napisano 17 Listopada 2018 Tam jest zapadka lub ala sprężynka, może skorodowało albo przymarzło bo było zawilgocone. Najlepiej rozebrać tj. wspomniałeś i sprawdzić oraz nasmarować ale nie WD40 bo to przepłucze a nie przesmaruje na dłużej. Można też użyć smaru w spraju ale też lepiej jest rozebrać bo dokładniej robota zostanie wykonana.
wojciechkrs Napisano 18 Listopada 2018 Autor Napisano 18 Listopada 2018 Dziękuję za pomoc. Spryskałem WD40, odczekałem trochę, aż nadmiar spłynie i dałem smaru w spreju. Zobaczymy co to da, jak będzie wciąż to samo to rozbiorę i zrobię pełny serwis.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.