Skocz do zawartości

[Manetka] Serwis


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej,

Kupiłem używaną manetkę SLX 9s i dla świętego spokoju chciałbym zrobić jej serwis. Rozkręcania na poszczególne elementy raczej się nie podejmę, ale widziałem filmik gdzie manetka została "przelana" bardzo dużą ilością odtłuszczacza w sprayu, a następnie zalana rzadkim olejem. Spotkałem się także z opiniami że zamiast oleju można użyć rzadkiego smaru jak np. Slickoleum.

Co sądzicie o tej metodzie? 

Napisano

Grzebacz pasjonat :D

Według opisu działa, sprawdzę jak wrócę :]

Napisano
49 minut temu, michuuu napisał:

I owinąć szmatą co by kapiący olej nie usyfił roweru.:wallbash:

A od czego manetka ma obudowę???

Odkapie i będzie OK. Smar używa shimano i to jest zły pomysł.

  • Mod Team
Napisano

Wcale nie twierdzę, że smar od sh jest najlepszym rozwiązaniem ale w metody zamaczania też nie uważam za dobrą.

Smarować to wcale nie znaczy zamaczać, bez przesady. To nie jest jakoś nadzwyczajnie obciążony mechanizm żeby pracował w kąpieli olejowej.. Wystarczy kilka kropli gęstego oleju.

Napisano

Moja stara lewa manetka 3s, sl-m751 na wiosnę "zgubiła" trzeci bieg. Nie było "kliknięcia" ( patelnia ). Rower stał nieużywany kilka lat. Rozebrałem na tyle, żeby było widać mechanizm, psiknąłem kilka razy czymś w rodzaju wd40 ( inna firma, ale to samo ) i zaczęło chodzić. Na koniec, jak odparowało, dałem na mechanizm kilka kropel gęstego oleju do łańcucha i złożyłem do kupy. Do dzisiaj działa bdb.

Napisano

A co szkodzi sam mechanizm zanurzyć w oleju.??????

Ja też 90 % manetek ogarniam zwykłym wd 40 i jest git. Prosto, szybko i tanio- skutecznie.

Ale jak ktoś ma parcie na ideał- wypłukać i sam mechanizm zanurzyć w gęstym oleju. 

W ferworze walki serwisowej nie chce się nikomu z tym pierdo...ć. Psikasz wd 40 w odpowiednie miejsca i jest OK.

Jeśli ja miałbym zrobić to perfekcyjnie- zanurzyłbym mechanizm w gęstym oleju. Smar stały bym odpuścił.

Napisano

Lepiej nic nie robić skoro działa. Wyczyścić do końca nie wyczyścisz i tak bez rozbierania na części pierwsze, dasz oleju do brudu to będzie ciężej chodziła.

Napisano

Co mogę polecić? Zdemontuj to co możesz, chodzi mi o obudowę. Zalej manetkę środkiem smarująco-penetrujący, polecam Brunox Bike-Fit.

Pędzelkiem możesz trochę pomęczyć mechanizm manetki> powietrze sprężone> alkohol izopropylowy> smarowanie.

Przy czynnościach wyżej wymienionych zmieniasz sobie biegi w manetce.

Zasada prosta i najważniejsza. Jak manetka działa to jej nie rozbieramy. :D

Takim sposobem uruchomiłem np. 30 letnią manetkę która zupełnie stała.

Napisano

Jestem po serwisie :) 

Zdjąłem wszystkie plastiki i został goły mechanizm. Wypłukałem go odtłuszczaczem do tarcz hamulcowych w spray'u, zużywając praktycznie 1/2 puszki 500ml. Następnie wyszorowałem ponownie cały mechanizm szczoteczką do zębów i płynem do mycia naczyń. Osuszyłem sprężonym powietrzem + suszarką. Na koniec zalałem cały mechanizm olejem do łańcucha Rohloff, zmieniłem kilkadziesiąt razy bieg aż nadmiar przestanie kapać i osuszyłem papierowymi ręcznikami. Manetka chodzi jak nowa.

Biorąc pod uwagę że manetkę kupiłem za 34zł ( 25 zł + 9zł Przesyłka) bo nie miała dolnej pokrywki którą przełożyłem z Deore, uważam że to był dobry interes :D

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...