mordorr Napisano 30 Października 2018 Napisano 30 Października 2018 Hej, Od nowości w moim rowerze czasem zdarzy się problem z zaciągnieciem łańcucha przy redukcji z duzego na mały blat. Korba RaceFace NextR z pająkiem BCD 104/64 i blatami od RaceFace, łańcuch KMC 11, a teraz Shimano XT - 701. Trochę zacząłem się przyglądać problemowi dokładniej i widzę, że przy zmianie przerzutki łańcuch nie trafia od razu na zębatkę, tylko przez jakiś czas "wisi" na zębach, po czym wpada najczęściej na swoje miejsce, ale czasem go przytrzyma między zębatkami i chainsuck gotowy. raz czy dwa, zanim się nauczyłem z tym życ, zdarzyło mi się to podczas wyscigu teraz pora problem rozwiązać poniżej filmik obrazujący problem. zwróćcie uwagę na dość dużą odległość między blatami - zastanawiam się, czy nie splanować pająka o milimetr lub dwa, zeby zmniejszyć odległość ?? Idealnym rozwiązaniem byłoby przejście na 1x11, ale w górach jestem za cienki i nie wjadę na 30x42 wszystkiego, a 30x11 to też za mało na dokręcenie sprintów muszę żyć z napędem 2x11 koniec kropka
grabek Napisano 30 Października 2018 Napisano 30 Października 2018 Zerknij na opis tego roweru https://www.forumrowerowe.org/garage/ve/garage/vehicle/8437-trek-procaliber-6-wsd/?tab=comments#comment-7944
maczet190399 Napisano 30 Października 2018 Napisano 30 Października 2018 A nie wystarczy lepiej wyregulować przerzutkę (Śruba L i H) ?? Jakie masz tarcze w korbie. Czy pojemność przerzutki jest dobra ?? Wymiana to raczej pójście na łatwiznę.
mordorr Napisano 30 Października 2018 Autor Napisano 30 Października 2018 Tak - jestem pewien, ze to wtopa RaceFace. mozna cos w tym remacie znaleźć w internecie, ale brakuje konkretnych rowziązań. dla mnie wymiana korby nie jest rozwiązaniem - szkoda mi wywalać karbonową korbę, za którą przecież zapłaciłem z rowerem niemały pieniądz. Kolega z opisu mial niższy model RaceFace i tam akurat bym sie nie zastanawiał
Imar Napisano 30 Października 2018 Napisano 30 Października 2018 W Trekach też był ten problem przy napędach 2x10 z korbą RaceFace. Wymiana zębatki na Shimano załatwiała sprawę.
mordorr Napisano 30 Października 2018 Autor Napisano 30 Października 2018 Dokładnie - jest to Trek procaliber 8. czyli korba może zostac, a jedynie blaty wymienić na shimano ? oba ? zastanawiam się nad tuningiem tego co mam.... no i poza wszystkim - rower kupiłem nowy, żeby nie mieć problemów - a problemy są.... mogłbym się pewnie bujać z trekiem w ramach gwarancji
Imar Napisano 30 Października 2018 Napisano 30 Października 2018 Nie wiem jak to z 11 speed będzie dobrać zębatkę. Opisywałem problem w 2x10. Normalnie na gwarancji klientowi zakładałem zębatkę Shimano za którą zapłacił Trek.
woojj Napisano 30 Października 2018 Napisano 30 Października 2018 Jedyne skuteczne rozwiązanie to 1xx i kropka.
mordorr Napisano 30 Października 2018 Autor Napisano 30 Października 2018 2 godziny temu, woojj napisał: Jedyne skuteczne rozwiązanie to 1xx i kropka. Uhmy.... W górach sprawdza się idealnie tylko trzeba mieć nogi z certyfikatem UCI
eloo Napisano 30 Października 2018 Napisano 30 Października 2018 ja do takiej korby założyłem blat od xt m785 10s. Trzeba było jedynie podszlifować okolice otworów montażowych. Odstęp między zębatkami się nieco zmniejszył ale wszystko działa ok, z tym że wcześniej opisywanego problemu nie było albo nie zauważyłem
mordorr Napisano 30 Października 2018 Autor Napisano 30 Października 2018 Poczytałem trochę internetów i okazuje się, że faktycznie problem znany i lubiany Podobno duzy blat Shimano ma wytloczenia, ktore nie pozwalaja lancuchowi wpasc między blaty, a ten od RaceFace ma duuuużo szczelinek, które lubią złapać. jutro zgłoszę reklamację i zobaczymy co Trek na to. podobno są dość "sympatyczni" w rozpatrywaniu reklamacji. Jeżeli nie - to sam kupie blat SLX 36t (wolałbym XT, ale na rynku są 32t lub 38t. 36ki nima, choć na stronie shimano jest taka opcja) 4 godziny temu, woojj napisał: ....nie taki diabeł straszny ;-) no nie wiem... 28t z przodu mocno obcina Vmax, a i zdolność wspinaczek spada. jakbym miał wrzucić 5 zł za każdą próbę wrzuceniu większej zębatki z tyłu, mając zapięte 42t, to już bym dawno uzbierał na drugi rower :):) na płaskie ścigi musiałbym zakładać 36-38t, a na góry 28t i zakładać, że może braknąc, albo wymienić kasetę na 11-50, której cena niekoniecznie mi się podoba na dzisiaj nie mam nogi na 1x11.kropka EDIT: no i mały zonk... SLX m7000 i XT m8000 (11rzędowe) mają BCD96, a mój pająk jest do BCD104
eloo Napisano 31 Października 2018 Napisano 31 Października 2018 dlatego kup od m785 w przypadku zębatek korby nie ma najmniejszego znaczenia czy jest dedykowane do 11s czy 10s. Jedynie wybierz wersję zgodna z małą zębatką
Arni220 Napisano 4 Listopada 2018 Napisano 4 Listopada 2018 W dniu 30.10.2018 o 23:47, mordorr napisał: Jeżeli nie - to sam kupie blat SLX 36t (wolałbym XT, ale na rynku są 32t lub 38t. 36ki nima, choć na stronie shimano jest taka opcja) Jak już będziesz na tym etapie, to koniecznie zwróć uwagę na oznaczenia literowe tych zębatek 36z. Seryjnie są one produkowane i profilowane do współpracy z młynkiem 22x. Doświadczenie pokazuje, że poradzi sobie także z młynkiem 24z. Podobnie jest z zębatkami 38z, są 2, a w sumie to nawet 3 ich rodzaje. Jedne są profilowane pod młynki 24, a drugie pod 26z. Także nie ma w tym dowolności. Zębatki 32z pochodzą od korb 3 rzędowych i są profilowane pod 22 lub 24z. To nie jest takie proste jakby się wydawało z pozoru no chyba, że ponownie chcesz mieć podobne problemy co teraz. W dniu 30.10.2018 o 23:47, mordorr napisał: na dzisiaj nie mam nogi na 1x11.kropka I tego się trzymaj, to ty wiesz czego potrzebujesz, a nie inni. A wracając do problemu z filmu, czy czasem nie zmieniałeś zębatek korby czyli dałeś większy młynek lub mniejszy blat niż seryjnie było to przewidziane?
mordorr Napisano 5 Listopada 2018 Autor Napisano 5 Listopada 2018 Hej, Nic nie zmieniałem - zestaw fabryczny 36/26t i to sa dla mnie przelozenia OK zeby tylko działały jak należy... ale namierzyłem jeszcze jednego kolegę z takim napędem i problem wygląda na powtarzalny ... dzisiaj wyślę korbę do Treka Dzięki za pomoc i wskazówki - !
mordorr Napisano 12 Listopada 2018 Autor Napisano 12 Listopada 2018 Moj rower dostał nowe blaty wymienione przez RF w ramach gwarancji. jest to inny typ 11-rzędowych Turbine (inny niż miałem) i muszę przyznać, że kultura pracy o niebo lepsza niż poprzednie i pomimo usilnych prób nie udało mi się zaciągnąć łańcucha. bede testował nadal, ale wygląda to dobrze Wniosek: fabryczne blaty RaceFace montowane do treków nadają się do ... wymiany
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.