Skocz do zawartości

[Rama] trail 27.5+ hardtail lub rower


ChevLucas

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, przejrzałem kilka tematów i w sumie nie znalazłem nic ponad to co już wiem czyli np. Dartmoor Primal.

Noszę się z zamiarem kupna roweru trailowego w granicach 5-7 tys. Jest kilka modeli, które rozmiarowo, wizualnie i użytecznie mi pasują, ale nie mają must have'ów które taki rower mieć powinien. Stąd też fajnie gdyby udało mi się znaleźć chociaż ramę odpowiadającą moim oczekiwaniom. 

Te obowiązkowe rzeczy to (rama):

  • sztywna oś z przodu i z tyłu,
  • szerokość piasty w standardzie boost,
  • gwintowana mufa pozwalająca na użycie suportów Hollowtech II (żadnych press fitów)
  • możliwość zamontowania kół 27.5+

(pozostałe)

  • regulowana sztyca
  • amortyzator powietrzny
  • napęd 2x10, 2x11... ważne żeby z przodu były 2 zębatki
  • klamki hamulca z regulowaną odległością

Niestety znalezienie wszystkich tych elementów graniczy z cudem, więc w pełni zadowala mnie sama rama.

Najbliższy sercu, także pod względem wizualnym jest Dust przewidziany na nowy sezon: https://www.kross.pl/pl/2019/trail/dust-2-0 ale kontaktowałem się z producentem i nie ma możliwości kupna samej ramy bądź też customizacji oferowanych rowerów. W ostateczności kupię jakiś rower i powymieniam w nim części które mi nie odpowiadają, niestety przy takim rozwiązaniu koszty drastycznie wzrastają.

Jeśli ktoś jest w stanie polecić sprawdzone ramy lub rowery będę wdzięczny za każdą pomoc.

PS mój wzrost to 191 cm, waga 90kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musiałbyś poszukać wymiarówki, rower pod częsciowe kombinowanie z częsciami

https://www.olx.pl/oferta/on-one-deedar-enduro-trail-hornet-surge-dartmoor-primal-eccentric-ns-CID767-IDx5lG0.html#7891cd70d3

motyw dwa- dowiedzieć się czy Trek np rama Roscoe daje możliwość założenia dwóch blatów (fajna rama)

(Rama Gianta Fathom'a 2 daje taką mozliwość (z pogranicza trail i xc) - to chyba press fit i qr tył.)

dorzucam jeszcze https://www.kellysbike.com/pl/trail-c563/gibon-30-p53455 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Standard 141 to bez sztywnej osi przelotowej - na szybkozamykacz. Z przerzutkami w boostach to jest taka historia, że korba ma blaty przesunięte o 3mm na zewnątrz i tym sposobem przerzutka na obejmę jej nie ogarnie zasięgiem swojego wózka/klatki. W przerzutkach DM mocowanie/uchwyt zintegrowany z ramą ma już odpowiedni offset jeśli rama boost. No i tam gdzie nie przewidziano przerzutki fabrycznie może nie być miejsca na młynek oraz nie ma możliwości estetycznego poprowadzenia linki. Bo generalnie samo mocowanie jest do ogarnięcia (adapter obejma do DM, odpowiedni dystanser i dłuższa śruba do mocowania).

No i w kwestii PressFitów, szczególnie 92/41 (Shimano) to za bardzo się tego boisz. Na kilka setek rowerów z PF jakimi się zajmowałem tylko kilka miało problem z mufą i były to roczniki z lat wdrożenia tego wynalazku. Współcześnie wygląda na to, że "technologia" dojrzała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odpowiedzi, może i PF nie taki straszny jak go malują ale już dziś się przekonałem co do tego że napęd 1x dla mnie odpada, bo po pierwsze duże kąty łańcucha sprawiają nieprzyjemne chrobotanie na skrajnych biegach z tyłu co osobiście mnie irytuje, ale większą wadą jest to że po zapedałowaniu do tyłu biegi spadają o 2/3 w dół.

Wiem, że może jestem dziwny ale czasem lubię sobie pokręcić korbą do tyłu, choćby po to żeby zmienić ustawienie pedałów na zjazdach podczas postoju etc.

Dziś byłem w krakowskim biker housie, żeby sprawdzić czy NS Bikes Eccentric w ogóle mi pasuje, ale niestety będę musiał poczekać chyba do nowego roku bo stare roczniki wyprzedane, a nowych jeszcze nie dostarczyli :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale eccentric wyklucza przerzutkę p.

A napęd 1x to jakiś "udany" trafiłeś bo generalnie spadanie łańcucha na mniejszy tryb występuje sporadycznie i tylko w niektórych rowerach dodatkowo zwykłe trzeba się postarać. 

Odnośnie kultury pracy dobrze dobranego napędu 1x to też nie jest tak źle bo głośno jest na dwóch największych koronkach, których używa się rzadko (np. 1-5% dystansu). 

Pamiętaj, że scieżkowiec to nie rower uniwersalny do jazdy po bułki i sporadycznych wypadów w teren tylko najlepiej czuje się w bikeparku. Tam przerzutka przednią nie ma racji bytu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Dokumosa napisał:

Pamiętaj, że scieżkowiec to nie rower uniwersalny do jazdy po bułki i sporadycznych wypadów w teren tylko najlepiej czuje się w bikeparku. Tam przerzutka przednią nie ma racji bytu.

Pozwole sobie zgodzic sie i nie zgodzic. Sciezkowiec (czy trail bike jak kto woli) to faktycznie kiepski pomysl na city bike, ze wzgledow praktycznych. Bike park to rowniez nie miejsce gdzie czuje sie najlepiej (od tego sa rowery DH i enduro), pozjezdzac sie da ale wymaga to wiekszych umiejetnosci i margines bledu jest mniejszy niz w przypadku pelnokrwistego enduro/DH. To uniwersalny rower, ktory ma umozliwiac wspinanie ale czujacy sie lepiej na zjazdach na szlaku gdzies w gorach.

I na koniec znow sie zgodze, wiekszosc oferowanych obecnie sciezkowcow ma tylko jeden blat na korbie :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Dokumosa napisał:

A napęd 1x to jakiś "udany" trafiłeś bo generalnie spadanie łańcucha na mniejszy tryb występuje sporadycznie i tylko w niektórych rowerach dodatkowo zwykłe trzeba się postarać. 

Testowałem na jakimś wystawowym Giancie chyba Anthem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napęd 1xx sprawdza się w każdym rowerze, ale musisz świadomie dobrać przełożenia. Napęd nie jest głośny, jest prosty i ładny. Jak ktoś dobierze go z głową to będzie tylko się cieszył z jazdy. Czym bardziej ekstremalnie tym 1xx lepiej się sprawdza. Ja osobiście mogę polecić każdemu, szczególnie amatorom, którzy nie mają parcia na komy asfaltowe. A nogę musisz mieć jak wszędzie. Ludziska nie wiadomo czemu czują jakiś ból jeśli słyszą 1xx. Spróbuj a zobaczysz że nie boli. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...