Mariusz180177 Napisano 26 Października 2018 Napisano 26 Października 2018 Witam. Mogę kupić Kross B9 za 4000 zł nowego. Znajomy namawia mnie na Meridę BIG.LINE500 LITE za 4600 zl. który wg Was powinienem wybrać? Kross ma karbonową ramę a merida to aluminium. Kross chyba a jest lżejszy. Model zeszłoroczny ale mi to nie przeszkadza. Czy merida ma lepszy osprzęt? Czy ktoś może pomóc w wyborze?
lederfox34 Napisano 26 Października 2018 Napisano 26 Października 2018 Wg. Mnie nie ma. Jeśli możesz brać za 4tys tego krossa to warto.
Mariusz180177 Napisano 26 Października 2018 Autor Napisano 26 Października 2018 Kross stoi w gosport przeceniony z 6 tyś na 4.
Yacko Napisano 26 Października 2018 Napisano 26 Października 2018 Big Nine 500 Lite 2018 L ktoś wystawiał nówkę za 3800zł.
Mariusz180177 Napisano 26 Października 2018 Autor Napisano 26 Października 2018 A który się bardziej opłaca?
lederfox34 Napisano 27 Października 2018 Napisano 27 Października 2018 Bardziej rozwojowy jest b9. Merida nie ma sztywnej osi z przodu i ma dość kiepskie hamulce(amatorska jazda raczej lzejsi zawodnicy) Reszta osprzętu podobnie,kwestia innego podejścia do przełożeń ale wyjdzie na jedno. Kross będzie faktycznie lżejszy,plus właściwości tlumiace karbonu,wage zabito np innymi klamkami w sumie pod ten sam typ hamulca. Ale to już przyszły kupiec decyduje czy tylko po cenie patrzeć.
cervandes Napisano 27 Października 2018 Napisano 27 Października 2018 Big nine 500 Lite Szajbajk dużo ujeżdżał w tym roku, możesz jego filmiki pooglądać. Co do B9 - to niby rozwojowa rama ale jeśli nie masz zamiaru jej naprawdę rozwijać to nie wiem czy bym się na B9 zdecydował. Straszna bieda a i sama rama jakaś cudowna nie jest.
Yacko Napisano 27 Października 2018 Napisano 27 Października 2018 Moim zdaniem BIG NINE 500 LITE to bardzo udana rama i ze względu na to wybrałbym właśnie Meridę (jeśli mowa o tych dwóch).
lederfox34 Napisano 27 Października 2018 Napisano 27 Października 2018 Karbon na sztywnych osiach z przyzwoitym wyposażeniem za te pieniądze to dobra okazja. Wystarczy porównać konkurentów stage 30 czy monsun 1 (kwestia glownie hamulców ale i cena mocno wyższa) co do modyfikacji to po prostu dziwne rozwiązanie w meridzie dając boost z tyłu a przód ustawiając po taniosci. Rama ładna, fakt mocno usportowiona. (Potencjalnie wymiana amortyzatora wiąże się z wymianą koła, to już może zniechęcić do potencjalnych zmian) Więc pytanie nie tyle o to czy fajnie jest mieć karbon za te $ ile czy będzie geo pasowała autorowi tematu.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.