Mod Team michuuu Napisano 4 Października 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 4 Października 2018 Teraz, Arni220 napisał: 12 godzin temu, michuuu napisał: To nie czytaj bo masz problemy ze zrozumieniem tekstu, włącz brazylijski serial na TVN i oglądaj. @Arni220 spuść trochę powietrza albo wyluzuj gumkę od gaci. Teraz, Arni220 napisał: 12 godzin temu, michuuu napisał: To nie czytaj bo masz problemy ze zrozumieniem tekstu, włącz brazylijski serial na TVN i oglądaj. Z mojej strony nie ma żadnej złośliwości ani kpin więc nie rozumiem tonu twojego posta. A co do czytania ze zrozumieniem to może faktycznie przeczytaj spokojnie co i w jakim tonie napisałem również wcześniej. Jest w sumie wczesna pora, może przemyj twarz zimną wodą. To dobrze robi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 4 Października 2018 Udostępnij Napisano 4 Października 2018 Tak to zabrzmiało niestety. A że jest to serial, to prawda. Wiele razy pisałem, trzymajcie się maksymalnie specyfikacji producenta, bo nawet niewielkie odstępstwa powodują problemy. W tym przypadku tylko 2 zęby różnicy na korbie już robi różnicę, bo pojemność przerzutki to 10, a nie 8t i ta nie radzi sobie z tym tak jak starsze modele dedykowane do korb 14 i 12t gdzie 3 rzędówkę można było przerobić na 36/22, 36/24, 38/24 czy nawet 40/28. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 4 Października 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 4 Października 2018 Tak to zinterpretowałeś - niestety. To, że się dziwię nie świadczy o żadnej złośliwości. Ja zdjąłem tarczę, dołożyłem podkładkę pod łożysko, założyłem przerzutkę i normalnie ten ulep działa. Bez pisania rozprawy doktorskiej i rozkminiania zawiłości i szczegółów konstrukcji napędu.Na pełnym spontanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 4 Października 2018 Udostępnij Napisano 4 Października 2018 Jaki ulep, by coś stwierdzić potrzebne są konkrety, cała specyfikacja. U mnie też działa i co z tego, ale ja wiem co zbudowałem, bo szedłem pod specyfikację producenta. Ty mogłeś się wstrzelić całkowicie przypadkowo, Alsev tego nie zrobił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 4 Października 2018 Udostępnij Napisano 4 Października 2018 ....o czym to świadczy???? Shimano dążąc to idealnej precyzji zmiany biegów nie pozostawiła żadnej tolerancji wewnątrz klatki przerzutki. Dochodzi do absurdów, gdzie ciężko pożenić cokolwiek innego niż shimano....a nawet samo shimano ze sobą miewa problemy (nawet wewnątzr tej samej grupy). Dla mnie tego typu rozwiązania są już absurdalne. Klatka przedniej przerzutki jest mega wąska i maksymalnie powyginana. Jak na element który pracuje rzadko jest zdecydowanie zbyt skomplikowany. Już kiedyś pisałem że przerzutki z lat 90 przyjmowały o wiele więcej kombinacji. Czy to zły kierunek , moim zdaniem tak. Zdarza mi się tuningować przednie przerzutki w rowerach nowych ;-)) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 4 Października 2018 Udostępnij Napisano 4 Października 2018 A no właśnie, nie ma już wielkiego pola manewru i w sumie kiedyś też nie było. Znam przypadki także z tego forum, gdzie ktoś usilnie wmawiał, że mu jakiś tam mod korby 3 na 2 działa super, ale całkowicie przypadkowo zapomniał dopowiedzieć, że mu co X zmianę biegów łańcuch spada na mufę lub ramię korby. Taki tam szczegół mało istotny Albo odwrotnie, zbudował magię i rozgłasza herezje, że korby 2rz są fatalne, bo źle działają. Teraz Alsev mógłby to samo napisać, ale czy to prawda? No nie, nie zmieścił się w specyfikacji podzespołów i taki tego efekt. A czemu się nie zmieścił? bo firmy dążą do maksymalnych zysków finansowych zmieniając niby tak błahą rzecz jak rozstaw śrub, ale to niesie za sobą dalsze konsekwencje np. w braku zębatek o odpowiednim rozmiarze. Dążymy do perfekcji więc nie ma miejsca na marginesy. Ale czy to aby na pewno zły kierunek? Czy do BMW wstawimy dowolny silnik od Mercedesa? Też nie, musimy kupować części pod konkretny model, a nawet rocznik. Tu mamy dokładnie to samo. A że fanatycy zawsze chcą na czymś zaoszczędzić, to kombinują, bo kasy w portfelu nigdy za wiele Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 4 Października 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 4 Października 2018 Teraz, Arni220 napisał: Jaki ulep, by coś stwierdzić potrzebne są konkrety Właśnie ulep bo producent nie przewiduje takich kombinacji. Masz kupić nowy sprzęt i to najlepiej w zestawie zalecanym. Teraz, woojj napisał: Dochodzi do absurdów, gdzie ciężko pożenić cokolwiek innego niż shimano....a nawet samo shimano ze sobą miewa problemy I z tym się całkowicie zgadzam. 2 minuty temu, Arni220 napisał: ale ja wiem co zbudowałem, bo szedłem pod specyfikację producenta. W świetle tego o czym pisze @woojj to może Ty wiedziałeś czego oczekujesz ale producent niekoniecznie chciał w tym pomóc. Teraz, Arni220 napisał: A że fanatycy zawsze chcą na czymś zaoszczędzić, to kombinują, bo kasy w portfelu nigdy za wiele No i to jest sedno tej zabawy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 4 Października 2018 Udostępnij Napisano 4 Października 2018 13 minut temu, michuuu napisał: W świetle tego o czym pisze @woojj to może Ty wiedziałeś czego oczekujesz ale producent niekoniecznie chciał w tym pomóc. Pewnie, że tak. Dla tego dziś bierzemy w rękę pełną rozpiskę specyfikacji wszystkich podzespołów i czytamy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 4 Października 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 4 Października 2018 Ok. Można przygotować się tak jak piszesz ale tak jak w moim przypadku zdarzają się niespodzianki. Moją przerzutkę producent zaleca do dużej tarczy 38-44 a jednak z 34 też działa. Czasami odrobina szaleństwa pomaga. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bts Napisano 4 Października 2018 Udostępnij Napisano 4 Października 2018 15 godzin temu, Alsew napisał: Jak dla mnie też byłaby to fajna opcja gdyby tylko szło kupić taką korbę z ramieniem 170mm, bo jakoś lepiej mi się na takiej pedałuje. Też takiej potrzebuję. Teraz mam M6000 34-24 w wersji 175 mm i sprawdza się wzorowo, do roweru dziewczyny chciałbym zainstalować taką samą ale z krótszymi ramionami. Można by przemyśleć jakieś wspólne zamówienie, ale przesyłka z bike-discount.de do Polski to ~10 euro, także jeśli nie bywasz w Krakowie to nam się chyba nie opłaca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 4 Października 2018 Autor Udostępnij Napisano 4 Października 2018 9 godzin temu, Arni220 napisał: Kupić same ramiona lub no. 36/26 na 170mm i sprzedać zębatki, a dokupić 34/24. Nie to najtańsze podejście do tematu, ale zrobisz to dobrze. Kurna... Wyszedłem rano do pracy a tu taki ruch w temacie! @Arni220 Samych ramion nigdzie nie widziałem, zakup 36x26 170 mm i wymianę tarcz rozważam. 9 godzin temu, Arni220 napisał: A że fanatycy zawsze chcą na czymś zaoszczędzić, to kombinują, bo kasy w portfelu nigdy za wiele Tu akurat o kasę nie bardzo chodzi. Mam napęd z przebiegiem około 7 tys km i wymiana samej korby nie ma w tym momencie najmniejszego sensu. Wyrzucanie na złom kasety i 3 łańcuchów, które jeszcze mają się dobrze, też byłaby głupotą. Jednym słowem szacuję, że czeka mnie jeszcze 3-5 tys km na tej kasecie i chciałem poprawić sobie na ten czas precyzję działania napędu i dlatego kupiłem tę przerzutkę Deore. 7 godzin temu, bts napisał: Można by przemyśleć jakieś wspólne zamówienie, ale przesyłka z bike-discount.de do Polski to ~10 euro Jak wyżej pisałem, jeszcze mi się nie spieszy... Liczę na to że może ta korba pojawi się w polskiej dystrybucji, albo może znajdę jakąś używkę 36x26 170mm i wtedy wymienię sobie blaty na nowe i po sprawie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 15 Października 2018 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2018 Znalazłem w dobrej cenie korbę m6000 36x26 -170mm (nowa za 290ziko) i chciałem ją kupić już pod nowy napęd razem z zębatkami 34x24 na wymianę. O ile z zębatką 34T nie ma żadnego problemu, to zębatka 24T do m6000 jest niedostępna... Rozumiem że mogę w zamian założyć każdą zębatkę 24T do napędów 10 biegowych ??? Np. https://allegro.pl/zebatka-shimano-24t-42g-fcm675-fc-m675-m675-mtb-i7235400051.html ??? Pytam bo chcę uniknąć kolejnych problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 15 Października 2018 Udostępnij Napisano 15 Października 2018 Nie bardzo to się da pochytać. Seria 6000 ma niesymetryczny układ otworów. Pasują zębatki z grup 6/7/8....000 raczej. Ale osobiście nie sprawdzałem. To co podlinkowałeś to do starszych korb jest gdzie jest po planie koła ;-)...no i różnica 10t miedzy blatami bo shimano nie pozwala !!!! I po co to wszystko ;-)) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 15 Października 2018 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2018 45 minut temu, woojj napisał: I po co to wszystko ;-)) Bo Polska to kraj wyłącznie długonogich ludzi o bardzo silnych kończynach dlatego Shimano postanowiło nie sprzedawać u nas korby 34x24 170mm. Debile! Ale faktycznie masz rację z tą tarczą... Zostaje zakup zagramanicą... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 16 Października 2018 Udostępnij Napisano 16 Października 2018 Ja to rozumiem.....miałem w kolarce 172,5 i było całkiem spoko. W świetle komplikacji z przerzutką przednią nieco się rozpisuje. Odkąd mam 1xx11 moje życie stało się prostsze. Ale wiele moich wyborów zostało zweryfikowanych. Ale trzeba to na własnej skórze przetestować. Możesz jeszcze z druciarstwem- kup cienkie podkładki pod blat i załóż pomiędzy pająk a zębatkę 34, tak aby zbliżyć obie zębatki do siebie. Ale to muszą być cienkie podkładki. Da się takie kupić. I pokombinuj. Często w nowych rowerach muszę delikatnie rozszerzać szynę przedniej przerzutki, bo producenci różne miksy napędowe stosują. Ale to są takie małe moje tajemnice- bo korba wiotka, źle wykonana..... Szkoda kasy na nową korbę. Kombinuj z tym co masz- ja bym kombinował. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 16 Października 2018 Autor Udostępnij Napisano 16 Października 2018 9 godzin temu, woojj napisał: Szkoda kasy na nową korbę. Kombinuj z tym co masz- ja bym kombinował. Namówiłeś mnie Tej przerzutki m6000 raczej nie da się ustawić jak należy przez ten plastikowy prowadnik, ale dziś spojrzałem jeszcze raz na zmianę biegów przy mojej przerzutce SLX 3x i wniosek jest taki że gdyby młynek był mniejszy to wygięcie na klatce przerzutki lepiej chroniłoby łańcuch przed spadaniem. I wtedy można by cofnąć przerzutkę w stronę ramy ograniczając ocieranie o klatkę na najlżejszych biegach gdy łańcuch siedzi na młynku. Więc zamówiłem dziś zębatkę 22T od korby 36x22 Spróbuję to jeszcze raz ustawić, a jak nie to kupię nową Deorkę bo na starą jest już biorca w postaci drugiego roweru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 20 Października 2018 Autor Udostępnij Napisano 20 Października 2018 Sprawa wygląda tak ... Doszedł młynek 22T i tym sposobem powstała korba 32x22. Niestety przerzutka SLX od korby 3 rzędowej nie może podnieść łańcucha z 22 na blat 32T. Niby tylko 2 zęby różnicy a nie daje rady. Oczywiście nie omieszkałem sprawdzić jak to będzie działać z przerzutką Deore 6025. I tu o dziwo działa elegancko tylko muszę doszlifować jeszcze delikatnie nakrętki od śrub mocujących 32T do korby bo niestety ten plastikowy prowadnik przerzutki o nie haczy. Nie chcę ogłaszać jeszcze sukcesu ale wygląda to obiecująco Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 21 Października 2018 Autor Udostępnij Napisano 21 Października 2018 Wczoraj dorobiłem na szybko podkładki pod śruby mocujące blat 32T do korby. Niestety za szybko po malowaniu zabrałem się do montażu i porobiły mi się jakieś odciski (muszę jeszcze nad tym malowaniem popracować). Spiłowałem nakrętki od śrub i po dzisiejszych testach w ternie stwierdzam że przerzutka Deore 6025 współpracuje bardzo dobrze z korbę Deore m610 przerobioną na 32x22 Tak to wygląda na teraz... Jednym słowem mogę spokojnie czekać na nowego XTka z kasetą 10x45 Dzięki wszystkim za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.