Skocz do zawartości

[wytrzymałość sprzętu] czy wytrzyma moja wage


Adriankanecki

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam rozmyślam nad kupieniem gianta talon 2 ge 2018 z tym że troszkę z braku czasu i lenistwa się człowiek roztył ważę 130 kilo przy wzroście 184 cm i pytanie bo chce wrócić do jazdy rowerem czy akurat ten sprzęt wytrzyma podemnie ? U siebie mam fajne tereny podjazdy pod górki dość ciężkie zjazdy ale początkowo nie będę oczywiście jeździł agresyenie.

Napisano

Opony mają max wytrzymałość 110 kg. Przy spokojnej jeździe prawdopodobnie cudów nie będzie, ale uważałbym i dobrze dobrał ciśnienie.

Kwestia jak rama wytrzyma... Poszukaj dokumentacji w sieci, gdzie może będzie maksymalna waga rowerzysty.

Napisano
6 godzin temu, Gawel76 napisał:

Możesz sprawdzić jakiegoś Unibike, producent deklaruje wagę rowerzysty do 140 kg

Unibike deklaruje do 140 kg wagę rowerzysty plus rower. Samego rowerzysty dopuszczają do 130 kg.

Nie znalazłem producenta, który podaje większą dopuszczalną wagę rowerzysty. W większości przypadków jest to w granicach 100-110 kg lub mniej.

 

Napisano

Fakt mój błąd.

rower na kołach 26”, 27.5”, 28”, 29” – maksymalna waga
rowerzysty i bagażu nie może przekraczać 120 kg , maksymalna masa
całkowita (rower+rowerzysta+bagaż) - 140 kg
Napisano

Nie wiem na pewno, ale sądzę, że każdy rower z podstawową aluminiową ramą wytrzyma ( taka co waży w okolicach  2 kg, czyli nie cieniowana i odchudzana ). Koła dadzą radę, musisz się liczyć co jedynie z tym, że będzie trzeba je częściej centrować. Celuj w najszersze obręcze - najlepiej w okolice 24-26 i więcej mm ( na zewnątrz ). I nie przejmuj się zbyt wiele. Do normalnej jazdy, nawet agresywniejszej to nie ma się czego obawiać. Pytanie jak ze zjazdami, bo jeśli naprawdę górskie, techniczne, szybkie i jakieś dropy, skoki, to może być ciężko. ( jak nie latasz rowerem, bez skoków to ja bym brał w zasadzie każdy, który nie ma odchudzonej/cieniowanej ramy ) Opony 29x2,25 ciśnienie 3,5 bara- 4 bary i będzie ok.

Napisano

Giant GX03V 27.5" 6061 Aluminum, dwuścienne, szerokość wewn. 21mm to jest obręcz w nim 

akurat ta rama jest z serii normalnej te aluxx śl były odchudzone producent deklaruje 140kg razem z rowerem

A teren nie jest górski bardziej leśny z górami nie raz jakiś konar czy przeszkody typu bale drewna itp

 

Napisano

Sam też ważyłem podobnie do Ciebie gdy zaczynałem (teraz waga znacząco poszła w dół) i jeździłem na starym fullu - co mi większość odradzała - i nie miałem z nim problemów, potem przesiadłem się na HT 29'' i też było ok - problem jedynie taki że szprychy czasami nie dawały rady jak się zapomniałem i zrobiłem zbyt dużego dropa :) A zaliczyłem na nim sporo górskich szlaków, jedno co bym proponował zrobić od razu to zainwestuj w dobre hamulce, bo to naprawdę istotna kwestia.

Powtórzę to co mi kiedyś ktoś doradził i myślę z perspektywy czasu że miał rację - koła 27.5 były dla Ciebie lepsze, mniej będą dostawać lanie przy takiej wadze.

Napisano
16 minut temu, Adriankanecki napisał:

Giant GX03V 27.5" 6061 Aluminum, dwuścienne, szerokość wewn. 21mm to jest obręcz w nim 

akurat ta rama jest z serii normalnej te aluxx śl były odchudzone producent deklaruje 140kg razem z rowerem

A teren nie jest górski bardziej leśny z górami nie raz jakiś konar czy przeszkody typu bale drewna itp

To bierz śmiało. Jak jest 21 mm wewnątrz to na zewnątrz minimum 25. Poza tym, zanim się rozruszasz na tyle, że będziesz mogł popier..szego maja na rowerze to chwilę potrwa i waga spadnie ;)

 

 

 

Napisano

W tym talonku są kółka Schwalbe Smart Sam, 27.5x2.25"

Ja całe życie trenowałem kulturystykę plus wioślarstwo a że od dopingu hormony rozwaliłem to się waga trzyma, ale za amatorsko wracam na siłownię plus mam kolegę zapaleńca co robi 150km na wypadzie i lubi cięższy teren to latam z nim

Napisano

No to trochę łatwiej będziesz miał, natomiast fizyki nie oszukasz, pod górkę wwozić 130 kg to boli i pot leci - ale o tym coś wiesz ;) Po przerwie kilkuletniej od roweru ważyłem 120-125 jak zaczynałem i lekko nie było. Waga przeszkadza też w zakrętach, w szybkim balansowaniu ciałem itd itp. technika też przyjdzie z czasem ( zjazdy ) luźne łokcie i kolana itp itd.

Napisano

Tak wiem bo na razie jezdze na słabym sprzęcie i po dwóch średnich górach długości 400/500metrow odcięło mi tlen w nogach ;)

Kondycyjnie nie ma problemu pot leci po kolana ale płuca dają radę z tym że u mnie sportowo jak trenowałem całe życie uda mają 72 cm w obwodzie i takie kopyta ciężko dotlenić ale znam temat gubienia wagi i wszystko się ogarnie 

Hamulce Shimano M315, tarcza 160mm, hydrauliczne
Dzwignie hamulca Shimano M315
 
Jak tam kolega pisał o hamulcach to są takie w talonku

 

Napisano

Ja z 315 mam złe wspomnienia, zmieniłem na stare SLX, które by mam do dziś w jednym rowerze i dalej je sobie chwalę.

Napisano

Na początek kupię rower i sprzęt typu kask buty ciuchy oto co też kosztuje 

Po tym będę wymieniał co mi nie będzie odpowiadać w rowerku

Rama Aluminium - ALUXX
Widelec SR SUNTOUR XCR 32 Coil, RL-R 27.5", skok 100mm, manetka blokady, QR
Kierownica Giant Connect TR, 730x31.8mm
Wspornik kierownicy Giant Sport, 50mm(S) 60mm(M) 70mm(L) 80mm(XL), 6°
Wspornik siodła Giant Sport, 30.9x375mm
Siodło Giant Connect (tylne)
Pedały VP 992S
Manetki Shimano Alivio SL-M4000, 3x9
Przerzutka przednia Shimano Alivio FD-M4000
Przerzutka tylna Shimano XT RD-M772 SGS
Hamulce Shimano M315, tarcza 160mm, hydrauliczne
Dzwignie hamulca Shimano M315
Kaseta / Wolnobieg Shimano HG300, 12x36T, 9s.
Łańcuch KMC X9 NP
Mechanizm korbowy Shimano Acera M3000, 40/30/22T
Srodek suportu Shimano BB-UN26, kwadrat
Obręcze Giant GX03V 27.5", dwuścienna, szerokość wew. 21mm, 32H/32H
Piasty Giant Tracker Sport, QR
Szprychy Stalowe, nierdzewne
Opony SCHWALBE Smart Sam, 27.5x2.25"
Napisano

Na początek wystarczy, nie ma dramatu ;) Później, jeśli będziesz narzekał na hamulce to wymienisz na lepsze. Jeśli będziesz narzekał na sztywność korby to też wymienisz na lepszą. Ocenianie roweru to już inna bajka w sumie - mi się nie podoba napęd - ( mówię o sobie ) 40/30/22 i kaseta 12-36 - to raczej głownie w teren się nadaje ( w końcu rower mtb ). Brakowałoby mi twardszych przełożeń na asfalt ( najtwardsze tutaj to 40/12 )  - no ale ja to ja. Inny powie co innego.

Napisano

W sumie masz rację każdy ma swoją specyfikację muszę pojeździć popatrzeć wdrążyć się w temat i zobaczyć co będzie odpowiednie dla mnie mógł bym kupić rower za 10/15 tys ale nie wykorzystam go w 20% nawet 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...