Skocz do zawartości
Mori4

[stery] tarcie

Rekomendowane odpowiedzi

Mori4

Do tej pory zdejmowałem tylko mostek i podkładki przy zmianę wysokości kierownicy. Następnie przykrecalem śrubę do gwiazdki całkiem mocno potem mostek i wszystko śmigało. Wczoraj wyjąłem amor żeby przymierzyć inny, następnie wstawiłem z powrotem stary i dokrecilem tak jak zawsze. Stery zaczęły chodzić bardzo ciężko i cos tarło. Rozebrałem jeszcze raz wszystko spasowalem i dalej to samo. Pomogło tylko lekkie przykręcenie śruby do gwiazdki. Wtedy chodzą plynnie, choć i tak z pod kapsla od strony górnej rury widać przy kręceniu kierownica jak się wydostaje aluminiowy pyłek. Gdzie popełniam błąd?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Zła kolejność elementów przy składaniu sterów ew. coś zgubiłeś.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Pietern

Przykręcenie kapslowej śruby nie powinno być "mocne", ma być w sam raz, żeby wykasować luz. Zaskoczył mnie ten pyłek?! Wyczyściłeś i nasmarowałeś dobrze? Łożyska poprawnie założone, bieżnie całe?  

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Jakie tam masz łożyska? Kulki na wiankach? Może obróciłeś któreś "do góry nogami"? Mają być kulkami do ramy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mori4

Jeszcze raz wszystko skręciłem i chyba jest lepiej. Na przed ostatnim zdjęciu widać jak kapsel minimalnie bardziej przylega od strony górnej rury.

IMG_20180810_091944-1190x1587.jpg

IMG_20180810_092100-1190x1587.jpg

IMG_20180810_092118-1190x1587.jpg

IMG_20180810_091843-1190x1587.jpg

IMG_20180810_095301-1587x1190.jpg

IMG_20180810_092008-1190x1587.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mori4

Też mi się tak wydaje. A tak przy okazji pytanie jak będę zmieniał stery to jakie lepiej kupić żeby były trwalsze i może lepiej uszczelnione.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Szkoda sobie dupy zawracać. Takie stery co masz kupisz nowe za kilkanaście zł. Jak raz na rok do nich zajrzysz, wyczyścisz z syfu, napakujesz nowego smaru to pojeździ to lat. Maszynówki jak padną to wymiana bardziej bolesna dla kieszeni.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×