Pakistan93 Napisano 20 Czerwca 2018 Napisano 20 Czerwca 2018 Witam wszystkich. W moim pojeździe posiadam napęd 1x9, blat 36t-kaseta 11-32t. Głównie jezdze asfaltowymi ścieżkami, mniej w terenie. Z podjazdami pod górę nie mam problemu, lecz problem rodzi sie gdy chce rozwinąć troche predkosci to brakuje mi przełożeń ale niewiele. Pomyślałem czy by nie zmienic zębatki w korbie na wieksza tylko nie wiem jaka ilosc zębów bedzie odpowiednia. A moze pomyśleć o kupnie manetki z przerzutka pod dwa blaty? Pozdrawiam
Gość Napisano 20 Czerwca 2018 Napisano 20 Czerwca 2018 Tak zapytam, po co przeszedłeś na 1x9 skoro brakuje Ci przełożeń? Strzeliłeś sobie sam w stopę.
SoloTM Napisano 20 Czerwca 2018 Napisano 20 Czerwca 2018 Jeśli 36x32 jest ok i górki na nich robisz to szacun, załóż sobie do korby 48 z lub zmień oba blaty na 44 i 32 do tego jakąś przerzutkę pod 9 b. o pojemności 22 zęby i już ( niejako powrót do 3x9 tylko bez najmniejszej zębatki )
Pakistan93 Napisano 20 Czerwca 2018 Autor Napisano 20 Czerwca 2018 Na nic nie przechodzilem. Po prostu przez moja nie uwage kupilem manetke na 9 rzedow, a ze lezala jakis dluzszy czas nie ruszana zanim ja zalozylem to juz nie mialem mozliwosci jej zwrotu wiec bylem zmuszony zlozyc calosc tak jak jest
SoloTM Napisano 20 Czerwca 2018 Napisano 20 Czerwca 2018 Co to za korba, jakie ma oznaczenie na ramieniu korby ? ( po wewnętrznej stronie powinno być napisane jeśli shimano )
SoloTM Napisano 20 Czerwca 2018 Napisano 20 Czerwca 2018 http://allegro.pl/korba-truvativ-hussefelt-wklad-howitzer-83-72-68-i6776887719.html Jeśli to taka, to ktoś zdemontował tylko najmniejszą zębatkę, co trochę sprawę komplikuje, ja pasuję nie znam się na tych korbach tuvativa.
Pakistan93 Napisano 20 Czerwca 2018 Autor Napisano 20 Czerwca 2018 Tą korbe kupilem kiedys osobiscie jako nową wiec mała zebatke usunalem bo byla mi nie potrzebna
Rorschach Napisano 20 Czerwca 2018 Napisano 20 Czerwca 2018 48 na zjazdy i coś znacznie mniejszego na podjazdy. Dwa blaty to będzie dobre rozwiązanie, bo jeden tak naprawdę to daję się w rowerach zjazdowych/XC do podjazdów, a ty widzę chcesz normalnie po asfalcie zjeżdżać. Dlaczego w ogóle wpasowałeś tylko jeden blat na tego typu rower?
Pakistan93 Napisano 21 Czerwca 2018 Autor Napisano 21 Czerwca 2018 Na jednym blacie jezdzilem dlugie czasy wiec jakos z przyzwyczajenia tak zostalo. Nie mowie ze chce tylko po asfalcie smigac bo moj styl jazdy to raczej mieszany cykl. Myslalem raczej o 40-42 tylko jaka zebatke zastosowac ta mniejsza tak zeby nie bylo problemu z przeskokiem lancucha na wiekszy tryb
radziuGD Napisano 21 Czerwca 2018 Napisano 21 Czerwca 2018 Nie ogarniesz tak z ta korbą, młynek musiałby mieć 30/32 a takich nie produkowano, 40t w miejscu środkowej bedzie pewnie tarło o widełki. Poszedlbym w korbę deore 3x10 plus manetka plus p.przerzutka, a itak wyjdzie pewnie lżej niż sama obecna korba z suportem.
Clip Napisano 21 Czerwca 2018 Napisano 21 Czerwca 2018 ja własnie przerobiłem na 1x9 Z przodu mam 38 i jest już blisko ramy więc dobrze sprawdź czy coś większego Ci wejdzie. Przy przełożeniu 38x11 i kołach 26" do się pojechać w miarę komfortowo 40km/h mi to wystarcza.
SoloTM Napisano 21 Czerwca 2018 Napisano 21 Czerwca 2018 Opona 26x2,1 , kadencja 90, predkosc 37,1, To ja pytam gdzie ten komfort przy 40 kmh ? ( kadencja 100, prędkość 41 kmh ) Zębatka 38.
Clip Napisano 23 Czerwca 2018 Napisano 23 Czerwca 2018 na tyle jest komfortu żeby się nie wywalić z górki, a na płaskim to i tak na MTB tyle nie jeżdzę pomijając jakieś krókie sprinty
zekker Napisano 24 Czerwca 2018 Napisano 24 Czerwca 2018 Jeżeli masz korbę taką jak na tej aukcji, to prawdopodobnie zamiast osłony można wstawić 3 zębatkę. Mam podobnie zrobioną deorkę z 2010 i wygląda, że spokojnie przyjmie zębatkę zamiast osłony. Żeby zamiast obecnej wstawić 40-42, to musiałbyś sprawdzić czy masz wystarczająco dużo miejsca w ramie. U mnie 38 jest na styk (rama Author Instinct 29).
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.