Skocz do zawartości

[Rama] Kross Level A7 2013_koła 26"_pęknięta rama


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ,

Jestem pierwszym właścicielem  tego A7. Służył wiernie 5 lat. Dopiero w Maju br. wymieniłem kasetę , łańcuch , koronkę przekładni.

Po tym drobnym remoncie po kilkudziesięciu km stwierdziłem pęknięcie ramy ,  jest bezsporne , jest jeszcze gorszy widok boczny od wewnątrz ale to nie zmienia podstawowej kwestii.

Producent radzi spawanie lub nową ramę. Dla mnie spawanie ze względów bezpieczeństwa nie wchodzi rachubę.

Jak sądzicie czy pakować się w przełożenie tego co zostało po 5-cioletniej eksploatacji na nową ramę , czy szukać nowego rumaka.

Z jednej strony szkoda tego co pozostało , przerzutki Shimano SLX, hamulce tez Shimano w niezłym stanie po wymianie klocków, widelec Rock Shox Recon Silver TK Solo Air ?

Ramy mam na Allegro , zdaję sobie sprawę ,że chyba tylko na ramie się nie skończy bo może dojdą nowe stery, suport ,może korby , jakieś linki itp.
Ostrożna kalkulacja  daje około 1200-1400zł , to zawsze mniej niż nówka , ale to co zostaje ma juz 5 lat.

Miał kto taki dylemat i co radzicie?

Pozdrawiam , 

lesli70

 

widok od dołu.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym przekładał. Ramy poszukał używanej w bdb stanie lub kupił nową. Stery masz półzintegrowane, nie będzie problemu czegoś znaleźć. Albo nową tanią co waży 19` około 2 kg, za 400 pln powinieneś kupić. ( zależy też od Twojej wagi )  albo coś używanego za 300 i w górę z wyższej półki.

https://www.olx.pl/oferta/rama-giant-nrs-xtc-team-18-5-2260g-rs-sid-enduro-xc-am-mtb-trail-CID767-IDuZECb.html#5b4b4409db

https://www.olx.pl/oferta/rama-giant-xtc-stery-podkl-karbon-zacisk-pivoty-CID767-IDtUBdb.html#dc60f857aa

https://www.olx.pl/oferta/rama-mtb-alu-trek-8500-zr-19-5-CID767-IDuBRy9.html#5c64bc5a7d

i inne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osprzęt masz dobrej klasy, toteż zgodzę się z przedmówcą w temacie, że warto poszukać nowej lub używanej w dobrym stanie ramy. Na Twoim miejscu do nowej ramy przełożyłbym co się da i jeździł dalej kolejne kilometry. W środku sezonu nie ma sensu kupować nowego gotowego roweru, a nie licząc ramy to z tego co piszesz jest na czym jeździć. Spawanie absolutnie bym sobie odpuścił ze względów bezpieczeństwa. Napęd przełożysz, hamulce też zapewne podejdą. Pytanie jeszcze w jakim stanie jest ten RS po 5 latach oraz czy widziałbyś go nadal w nowej ramie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

S

1 minutę temu, SerQ napisał:

Osprzęt masz dobrej klasy, toteż zgodzę się z przedmówcą w temacie, że warto poszukać nowej lub używanej w dobrym stanie ramy. Na Twoim miejscu do nowej ramy przełożyłbym co się da i jeździł dalej kolejne kilometry. W środku sezonu nie ma sensu kupować nowego gotowego roweru, a nie licząc ramy to z tego co piszesz jest na czym jeździć. Spawanie absolutnie bym sobie odpuścił ze względów bezpieczeństwa. Napęd przełożysz, hamulce też zapewne podejdą. Pytanie jeszcze w jakim stanie jest ten RS po 5 latach oraz czy widziałbyś go nadal w nowej ramie?

RS jest w dobrym stanie nie traci ciśnienia , rzadko go uzupełniam. Dobrze pracował na nierównościach , chyba zaryzykuję zostawić. Znalazłem na Allegro dwie nówki Accent ceny 400-600zł.Mam chyba szanse zmieścić się  do 1000zł. Nowy rower o podobnej specyfikacji około 3600zł tyle Ile mój gdy był nowy. Tak się wahałem ale raczej wychodzi przekładka , dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Hej,

mam tą samą ramę alu Kross A7 z 2013, roku pęknięta identycznie :) tylny trójkąt na dole po obu stronach i na górze po jednej. Co powiedział producent ? rozumiem że Kross nie dawał 5letniej gwarancji na tą ramę ?

Swoją drogą nie bawiłbym się w żadne spawanie, nowa rama i przekładka.

56119367_590198194829843_6309076790526607360_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...