Skocz do zawartości

[rower elektryczny] silnik-zasilanie


Maciekxxxx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem laikiem w temacie, więc dziękuję za wyrozumiałość i rzetelne odpowiedzi. Otóż chciałbym przerobić swój rower (Romet Wagant 4.0, 2015) na wersję elektryczną. Co prawda znalazłem na Chińskim Allegro zestawy do montażu, ale wiadomo- przede wszystkim chodzi o jakość sprzętu, gwarancję i CENĘ - ok 3000zł za mocniejszy zestaw. Zapoznałem się z przepisami i wiem, że dopuszczone do ruchu bez rejstracji są silniki 250W i przy 25km/h wyłączające się, ale proszę, niech to nie będzie przedmiotem dyskusji w tym temacie, dziękuję. Dla mnie taka moc to za mało, chciałbym móc ze wspomaganiem pedałami bez dużego wysiłku po drodze asfaltowej i równym terenie jechać ze stałą prędkością ok 40-50km/h. Szukałem wstępnie baterii i silników ze sterownikiem, zastanawiałem się też, gdzie najlepiej umieścić silnik, baterię... oświetlenie mam z lampki LED, która ciągnie moc z przedniej piasty, więc CHYBA tam silnik odpada(?). Jeśli są wśród Was osoby, które ogarniają ten temat, przetarli szlak i mogliby rzucić kilka cennych porad, to byłbym bardzo wdzięczny. Dzięki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, edtheduck napisał:

Niełatwo będzie uzyskać taką prędkość

I całe szczescie, bo mnie przerażająca takie wynalazki. Żeby smigac na rowerze powyzej 30km/h powiedzmy okolice  40km/h to trzeba troche pojeździć, zajmuje to pare ładnych tys km na rowerze jesli startujemy od zera. Siła w nogach to jedno, ale w tym czasie nabiera sie tez techniki prowadzenia roweru, umiejetnosci przewidywania, odpowiedniego reagowania na to co sie dzieje w bezpośrednim otoczeniu,  itp itd. 

Jak teraz wyorbrażam sobie kogos, kto nagle wpada na pomysl, nie jade autobsem, bede jedzil rowerem 50km/h i do tego jescze po sciezkach, to moim zdaniem jest to przepis na nieszczescie.... i katastrofę, i oby nie ucierpieli przy tym przy okazji inni uczestnicy ruchu, piesi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo łatwo uzyskać taką prędkość na płaskiej, prostej drodze

Większość silników dostępnych na rynku, również chińskie bafanagi, ma takie możliwości. Ograniczenie uzyskuje się za pomocą chipsetu

Natomiast zgadzam się z kolegą @cinol123, grozi to katastrofą, jak kogoś uszkodzisz na chodniku, ścieżce rowerowej. Łącznie z sądami etc

W świetle prawa będziesz posiadał motorower, potrzebował odpowiednich uprawnień

https://www.rowertour.com/c/61926/rowery-elektryczne-e-bike-s-pedelec-do-45-kmh?gclid=CjwKCAjwr-PYBRB8EiwALtjbz2ohnZGX62Et5F4tnVuQJGPzlCRi7WBmIAbetqpkvAQAMRDL1HsMxhoC90MQAvD_BwE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Maciekxxxx napisał:

Zapoznałem się z przepisami i wiem, że dopuszczone do ruchu bez rejstracji są silniki 250W i przy 25km/h wyłączające się, ale proszę, niech to nie będzie przedmiotem dyskusji w tym temacie, dziękuję. Dla mnie taka moc to za mało, chciałbym móc ze wspomaganiem pedałami bez dużego wysiłku po drodze asfaltowej i równym terenie jechać ze stałą prędkością ok 40-50km/h.

No to przenieś się na forum gdzie tolerują szukania sposobów na łamanie przepisów ...

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Temat został usunięty.Prawdopodobna przyczyna usunięcia:- pkt 2b zasad pisania - brak klamrowego nazewnictwa tematu- podobny temat już istnieje- narusza inne postanowienia i zasady regulaminu forum lub/i polityki prywatności.Zasady pisania na forum: http://www.forumrowerowe.org/topic/9018-zasady-pisania/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...