Skocz do zawartości

[rower elektryczny] silnik-zasilanie


Maciekxxxx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem laikiem w temacie, więc dziękuję za wyrozumiałość i rzetelne odpowiedzi. Otóż chciałbym przerobić swój rower (Romet Wagant 4.0, 2015) na wersję elektryczną. Co prawda znalazłem na Chińskim Allegro zestawy do montażu, ale wiadomo- przede wszystkim chodzi o jakość sprzętu, gwarancję i CENĘ - ok 3000zł za mocniejszy zestaw. Zapoznałem się z przepisami i wiem, że dopuszczone do ruchu bez rejstracji są silniki 250W i przy 25km/h wyłączające się, ale proszę, niech to nie będzie przedmiotem dyskusji w tym temacie, dziękuję. Dla mnie taka moc to za mało, chciałbym móc ze wspomaganiem pedałami bez dużego wysiłku po drodze asfaltowej i równym terenie jechać ze stałą prędkością ok 40-50km/h. Szukałem wstępnie baterii i silników ze sterownikiem, zastanawiałem się też, gdzie najlepiej umieścić silnik, baterię... oświetlenie mam z lampki LED, która ciągnie moc z przedniej piasty, więc CHYBA tam silnik odpada(?). Jeśli są wśród Was osoby, które ogarniają ten temat, przetarli szlak i mogliby rzucić kilka cennych porad, to byłbym bardzo wdzięczny. Dzięki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, edtheduck napisał:

Niełatwo będzie uzyskać taką prędkość

I całe szczescie, bo mnie przerażająca takie wynalazki. Żeby smigac na rowerze powyzej 30km/h powiedzmy okolice  40km/h to trzeba troche pojeździć, zajmuje to pare ładnych tys km na rowerze jesli startujemy od zera. Siła w nogach to jedno, ale w tym czasie nabiera sie tez techniki prowadzenia roweru, umiejetnosci przewidywania, odpowiedniego reagowania na to co sie dzieje w bezpośrednim otoczeniu,  itp itd. 

Jak teraz wyorbrażam sobie kogos, kto nagle wpada na pomysl, nie jade autobsem, bede jedzil rowerem 50km/h i do tego jescze po sciezkach, to moim zdaniem jest to przepis na nieszczescie.... i katastrofę, i oby nie ucierpieli przy tym przy okazji inni uczestnicy ruchu, piesi.