Skocz do zawartości

[Piasta tył] Novatec D042SB - Koło nie kręci sie mimo pedałowania.


Janullo789

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć. Ostanio coś mi nie grało z hamulcem i zacząłem podalowac przy zacisniętym hamulcu. I nagle poczylem co nie mam pod nogami oporu a moje tylnie koło sie nie kręci mimo pedałowania. W pierwszej chwili myślałem ze to bębenek. Jednak po rozkreceniu piasty bębenek wygląda jak nowy, są wszystkie zapadki. I samej pieście również ząbki do zapadek wyglaja na dobry stan. Możecie powiedzieć co sie stało. Dodaje zdj. Piasta novatec d042sb.

20180529_173826.jpg.f1a3120f3beb5c28bd66ff1311af6062.jpg

20180529_173832.jpg.f0b4aa8c855991c2d605a49a2ce076a3.jpg

20180529_173854.jpg.c39f2253ebf570d3f41d244bc9f2f4c3.jpg

20180529_173909.jpg.1c0a9889356b4a68287ec6b15983a927.jpg

20180529_173912.jpg.ef0a7ceb645566b70bfc305fe9a68cd7.jpg

Napisano

A weź spróbuj pokręcić pierścieniem zębatym w piaście? Mi to brzmi jakby się obluzował jakoś. Albo reklamacja, albo go wyjmij i przyklej czerwonym Loctit'em.

Napisano
7 minut temu, Haitz napisał:

a ratchet z ząbkami nie kręci się czasami w miejscu?

 

6 minut temu, piciu256 napisał:

A weź spróbuj pokręcić pierścieniem zębatym w piaście? Mi to brzmi jakby się obluzował jakoś. Albo reklamacja, albo go wyjmij i przyklej czerwonym Loctit'em.

 Kręci się w miejscu ale dość ciężko. Z reklamacja może być ciężko. Ten ratchet jest w ogóle domontowany? Czy gdybym go przykleił na czerwonym locticie to by było to rozwiązanie trwałe? Bo myślę nad zakupem nowej piasty, bo w tej i tak mam już wszystkie łożyska do wymiany.

Napisano

Ten pierścień nie powinien być demontowalny, ale u ciebie jest ;) Czerwony loctite powinien utrzymać, to jest klej. Mi się jednak wydaje że taniej jest wymienić te 4 łożyska po 10zł sztuka za dobrej jakości niż przeplatać piastę, skoro ogarnąłeś że należy zajrzeć do bębenka, myślę że z wybiciem i wbiciem nowych też sobie bez problemu samemu poradzisz, a jak nie to każdy serwis to zrobi w 5 minut.

Napisano
14 minut temu, piciu256 napisał:

Ten pierścień nie powinien być demontowalny, ale u ciebie jest ;) Czerwony loctite powinien utrzymać, to jest klej. Mi się jednak wydaje że taniej jest wymienić te 4 łożyska po 10zł sztuka za dobrej jakości niż przeplatać piastę, skoro ogarnąłeś że należy zajrzeć do bębenka, myślę że z wybiciem i wbiciem nowych też sobie bez problemu samemu poradzisz, a jak nie to każdy serwis to zrobi w 5 minut.

niebieski loctite jest mocniejszy, potem zielony.

Napisano

No chyba jednak nie... Zielony jest mocniejszy, ale niebieski jest słabszy niż czerwony. Wydaje mi się że czerwony łatwiej zdobyć, i powinien w zupełności wystarczyć, każdy mechanik powinien mieć (wtedy nie trzeba kupować, wystarczy ładnie poprosić) a zielony już niekoniecznie, bo ten jest raczej używany do rzeczy których nie ma się zamairu demontować ;)

Napisano
Teraz, piciu256 napisał:

No chyba jednak nie... Zielony jest mocniejszy, ale niebieski jest słabszy niż czerwony. Wydaje mi się że czerwony łatwiej zdobyć, każdy mechanik powinien mieć (wtedy nie trzeba kupować, wystarczy ładnie poprosić) a zielony już niekoniecznie, bo ten jest raczej używany do rzeczy których nie ma się zamairu demontować ;)

My w firmie używamy czerwony, niebieski i zielony. Zielony to super mocny. Pozostałe czerwony i niebieski to sprawdzę.

Napisano
10 godzin temu, piciu256 napisał:

Loctite%20Threadlockers.png

Jednak dobrze mówiłem na początku, czerwony jest najmocniejszy, zielony jest trochę słabszy (średnio-wysoka wytrzymałość) ale ma tą zaletę że jest rzadszy więc wsiąka w już zamontowane gwinty.

http://henkeladhesivesna.com/blog/the-difference-between-red-blue-green-and-purple-threadlockers/

Na różowy mówią czerwony, stąd moja pomyłka. mamy różowy 222, niebieski 243 i zielony 638. Czerwonego nie mamy.

Napisano

A co to za różnicę robi? Może kolega ma po prostu monitor niepoprawnie przedstawiający kolory, słabe oświetlenie i/lub coś ze wzrokiem? Ważne że wiadomo o co chodzi. 

Napisano
Teraz, piciu256 napisał:

A co to za różnicę robi? Może kolega ma po prostu monitor niepoprawnie przedstawiający kolory, słabe oświetlenie i/lub coś ze wzrokiem? Ważne że wiadomo o co chodzi. 

On określenie koloru nie opiera na oglądaniu z monitora, on je "ma".

A różnica jest, przynajmniej dla mnie, aż zęby bolą, jak to można nazwać różowym kolorem...

Napisano

Jeśli piasta ma ten pierścień wkręcany (a tak zapewne jest) to se możecie wklejać... Poszedł gwint i piasta na złom, wcześniej jednak próba reklamacji, która musi zostać uznana, przynajmniej dla mnie ewidentna wada produktu - nieco za duży otwór w korpusie, w efekcie zbyt płytki gwint i zerwanie gotowe.

http://www.bitul.pl/Sklep/Produkty/169-Klucz-do-nakretki-piasty-Novatec-NOWOSC#

Janullo789 - czy aby przy demontażu nie było wewnątrz zmielonego aluminium? Choć troszeczkę?

Napisano
3 godziny temu, Kolmark napisał:

wcześniej jednak próba reklamacji, która musi zostać uznana

Myślisz że uda mi się reklamować mimo tego że ją otworzyłem i wyczyściłem z oryginalnego smaru? Jeśli tak to gdzie mógł bym to zrobić. Dodam, że koła kupiłem nowe ale już złożone gdzieś na allegro.

Napisano
6 minut temu, Janullo789 napisał:

Myślisz że uda mi się reklamować mimo tego że ją otworzyłem i wyczyściłem z oryginalnego smaru?

Jest gdzieś zapis w gwarancji o tym że nie masz prawa serwisowania i przeglądania tego elementu ?
Serwis piasty przez wyczyszczenie ze starego smaru to przecież typowa procedura ... 

Jak odrzucą gwarancje zamiast klejami do gwintów warto zainteresować się klejami do łożysk ...
Ten samo rodzaj i zasada działania kleju tyle że inna moc łączenia i przystosowanie do łączenia tulei czy wałków.

Pozdrawiam 

Napisano
19 godzin temu, rzezniol napisał:

Jest gdzieś zapis w gwarancji o tym że nie masz prawa serwisowania i przeglądania tego elementu ?
Serwis piasty przez wyczyszczenie ze starego smaru to przecież typowa procedura ... 

Jak odrzucą gwarancje zamiast klejami do gwintów warto zainteresować się klejami do łożysk ...
Ten samo rodzaj i zasada działania kleju tyle że inna moc łączenia i przystosowanie do łączenia tulei czy wałków.

Pozdrawiam 

 

23 godziny temu, Kolmark napisał:

Jeśli piasta ma ten pierścień wkręcany (a tak zapewne jest) to se możecie wklejać... Poszedł gwint i piasta na złom, wcześniej jednak próba reklamacji, która musi zostać uznana, przynajmniej dla mnie ewidentna wada produktu - nieco za duży otwór w korpusie, w efekcie zbyt płytki gwint i zerwanie gotowe.

http://www.bitul.pl/Sklep/Produkty/169-Klucz-do-nakretki-piasty-Novatec-NOWOSC#

Janullo789 - czy aby przy demontażu nie było wewnątrz zmielonego aluminium? Choć troszeczkę?

Nie orientujcie się w takim razie gdzie powinienem oddać piastę na gwarancję? Koła kupowałem już złożone na allegro

Napisano
Teraz, Janullo789 napisał:

 

Nie orientujcie się w takim razie gdzie powinienem oddać piastę na gwarancję? Koła kupowałem już złożone na allegro

Nie oddawaj na gwarancji, tylko z tytułu rękojmi. Na gwarancji to będziesz czekał do usranej śmierci czasami.

Napisano

Jeśli kupowałeś od sklepu, to masz problem z głowy i oddajesz z tytułu rękojmi, tak jak pisze Biesz766. Jeśli od prywatnej osoby, to raczej nic z tego, zostajesz z problemem i trzeba próbować wklejania. Sądzę, że w tym wypadku lepiej byłoby wymienić piastę.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...