Skocz do zawartości

[widelec sztywny] Scott SUB10 wymiana na amortyzator


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć, chciał bym w swoim SCOTT SUB10  wymienić standardowy widelec sztywny na amortyzator najlepiej z blokadą. Powodem wymiany jest częściowa jazda po drogach polnych i piaszczystych. Nie znam się zbytnio na rowerach i chciał bym uzyskać informację od ludzi znających się na rzeczy. Podaje wymiary sztywnego widelca. A= ok 260 mm , B= ok 420 mm

aaa.jpg

Napisano

Wszystkie z tego co widzę maja mocowania PM pod zacisk. ;) Spora cześć również pivoty.

Generalnie to dopytaj, bo też może byc babol na stronie czy coś.

Napisano

Nieee, one z fotek mają wszystkie mocowania pod zacisk w standardzie PM - jest ok.

I mała szansa żeby nowe widelce nie miały mocowania pod zacisk, jak już to może nie być pivotów pod v-brake.

Napisano

Będzie ok, tym masz widelec z mocowaniem IS, na nim adapter IS -> PM, a na to hamulec z mocowaniem PM.

Te widelce co masz w linku, mają od razu mocowanie PM, zakładasz na to bezpośrednio hamulec.

Napisano

teraz kolejne pytanie w moim długość rury sterowej w moim jest ok 25 cm a w tych 19-21 cm i czy nie będzie za krótkie i miało wpływ na kierownicę ?

Napisano

tak sterówkę mam niecałe 25 cm.  Rozmawiałem z Panem od tych amorków i powiedział do mnie żebym się głęboko zastanowił bo zmieni mi się bardzo geometria kół i przy atakowaniu większej górki może mi koło przednie podrywać do góry . Nie wiem co robic

Napisano

Kup sztywnego carbona albo Cro-Mo, załóż grubszy kapec i bedzie lepiej (zakładam ze masz tam jakis wideł alu, nie znam speca tego rwoeru.)  :>

Za fajny rower zeby go ... "psuć" amortyzatorem ;-P

Tylko chyba wybór carbonow o prostej sterówce jest też marny :P

Napisano

Stalowy, on jest mniej sztywny od alu, przez co trochę tłumi drgania, ale jest za to sporo cięższy też.

Generalne to wsadzenie widlca o skoku 73mm, podniesie własnie Ci przód pewnie o jakieś 20mm, bo 20% odpada na SAG.
 

Napisano

Zmienilem niedawno widelec cro-mo na alu cx one accenta w tej samej ramie zostawiajac te same kola, roznica w komforcie jednak spora  na niekorzysc alu. W crosie zimowym x5lite z alu forkiem mam 700x35c panaracer ribmo, nie jest zle, optymalnie bym powiedzial. 

W charge plug mam widel cro mo kiszka 28c i ...100psi jest wygodne nawet na kostce brukowej... na slawnej ulicy Karowej  jest dopiero zle ;-)

W vaporze alu rama widel carbon sztywne kolka na prostych szprychach 100psi i jest ok.

 

Alu widly sa dobre na zime...nie rusza ich ruda.

Napisano

I to chyba tyle ich zalet. A no i sa relatywnie tanie... chyba tylko hi-ten jest gorszy i tanszy :-p

Napisano

Zmiana widelca z alu na cro mo lub carbon (jesli masz prosta sterowke to wybor carbonu jest sredni, albo carbon jakosci force lub java za pare setek ew radon z alu sterowka albo ritchey za ok 1tys pln o alu sterowce albo mercedesy ->  ritchey wcs albo easton cx disc za ok 1.6tys pln do 2tys)

Do tego kapcie 35c do momentu oswojenia sie z tematem i bedzue git.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...