karrol Napisano 30 Października 2006 Napisano 30 Października 2006 Cześć! Pytanie do szosowców. Od jakiegos czasu rozgladam się na rynku niedrogich kółek do szosówki. Pod wzgledem cenowym i wygladu podobaja mi sie Shimanowski WH-R550, ale wlasciwie nie moge znalezc zadnych szczegółowych o nich informacji, ani tym bardziej, opinii użytkowników. Czy ktoś ma takie koła, albo podobne? Interesują mnie też WH-R500 i 560. Jezeli znacie jakies inne modele innych firm, godne polecenia, w podobnych cenach to podzielcie się doświadczeniem, proszę. Dzieki za pomoc! pozdrawiam http://www.centrumrowerowe.pl/index.php?s=711&did=79&l=pl tu są takowe, jakby ktoś po symbolu nie wiedział jakie to.
adrys17 Napisano 30 Października 2006 Napisano 30 Października 2006 WH-R550 to podobno fajne kolka Sam sie zastanawiam nad ich kupnem no i jeszcze zastanwiam sie nad tymi http://www.allegro.pl/item137730780_gipiem..._szosowych.html fajny wyglad maja
karrol Napisano 30 Października 2006 Autor Napisano 30 Października 2006 to fakt, ze wygladają fajnie. Ale ciekawy jestem jak z wytrzymalosicia. Mi zalezy jednak na dobrej proporcji cena/jakosc bardziej niz na wygladzie (chociaz te r550 tez maja fajny wyglad. I z tego co zauwazylem maja dziwne "nyplowanie" bo nyple sa nie przy obreczy tylko przy piascie, czy to dobre rozwiązanie? o, przeniesli mnie do działu dla szosowców. i fajnie, bo dzieki temu zauwazylem ze takowy dział istnieje:-) Znalazlem tez dzieki temu opinie sprzed paru postow o r550. Jak dobrze pamietam to Sławek ma te koła, może wypowiesz się Sławku o nich coś więcej? Po zastanowieniu znalazłem plusy nypli koło piasty:-) Fizycznie na to patrząc dzięki temu lepiej rozłożona jest masa:-) pozdrawiam
epafras Napisano 30 Października 2006 Napisano 30 Października 2006 polecam czytać dokładniej forum... http://www.forumrowerowe.org/kola-ktore-wybrac-t18381.html temat jak dla mnie do zamknięcia
karrol Napisano 30 Października 2006 Autor Napisano 30 Października 2006 no w sumie racja, ale jak juz mowilem, jak pisalem posta, to jeszcze nie wiedzialem o istnieniu sekcji dla szosowców. Teraz to faktycznie moge sie podłączyć do tamtego tematu. pozdro ps. jesli moderatozy uwazaja ze temat powinno sie zamknac to prosze bardzo
mess Napisano 30 Października 2006 Napisano 30 Października 2006 wh-r500 <- przebieg 2k , wszystko gra a po niezlych dziurach zdazalo mi sie jezdzic ogolnie zadowolony jestem
adrys17 Napisano 31 Października 2006 Napisano 31 Października 2006 Pytałes o rozwiazanie w tych WH-R550... czy jest dobre..? na pewno tak gdyz takie samo rozwiazanie Shimano stosuje w kołach dura-ace ktore kosztuja ponad 2300zł, z tym ze w dura-ace wykorzystano lepsze materialy... ktore obnizaja mase kol bez utraty wytrzymałosci
annonymous Napisano 31 Października 2006 Napisano 31 Października 2006 Cześć. Mam Kelly'sa IRC 5.9 i fabrycznie ma właśnie koła WH-R500. Przebieg: 4029 km. Więc mogę już coś o nich powiedzieć Co do wytrzymałości to raz musiałem je oddać do serwisu na wycentrowanie przez naszą nawierzchnię. Jeździ się super, żadnych szumów. Co by tu więcej pisać, po prostu polecam. Jak masz jakieś pytania to dawaj Pozdrawiam
karrol Napisano 31 Października 2006 Autor Napisano 31 Października 2006 czy to znaczy, ze tylko raz Ci sie zdecentrowaly? Ja choc choc staram sie omijac wszystkie dziury to swoje kola musze centrowac (na szczescie sie tego nauczylem sam) okolo co 2-3 przejazdzki (chyba faktycznie musze zainwestowac w nowe kolka) Zastanawiam się nad porównaniem r500 do r550 roznica w cenie to ok. 200zł rożnica w wadze jest chyba nieznaczna (31g) więc przypuszczam ze rożnica musi być w jakości. Jaka to różnica? Czy ta lepsza jakość kosztuje faktycznie aż 200zł? Czy to sie opłaca?
adrys17 Napisano 1 Listopada 2006 Napisano 1 Listopada 2006 a wlasnie .. mam takie pytanie odnosnie tych kolek http://www.allegro.pl/item137730780_gipiem..._szosowych.html . Jak myslicie... czy te miejscowe komory beda powodowac zawirowania powietrza?? czy moze odwrotnie ?? --- Aha ... pytales o te 200zl . Ja mysle po pierwsze ze te 31 g to sporo wydaje sie malo , ale w rowerach szosowych liczy sie kazdy gram na pewno jest lepsza jakosc, typu, lepsze materialu, twardsze stopy, odporniejsze na korozje, lepsze lozyska w piastach a to przeklada sie na zywotnosc kol
karrol Napisano 5 Listopada 2006 Autor Napisano 5 Listopada 2006 jak dla mnie te gipiemy wygladaja podejzanie co do wytrzynalosc, ale ja sie na tym nie znam wiec pewnie sie myle co do tych 200zl to faktycznie jakosc materialu moze kosztowac, ale czy jest ona faktycznie az tak lepsza? Jaki lozyska ma to kolo shimano? Bo z tego co sie orientuje (chociaz tez jeszcze niewiele wiem w tej kwestii) to lepsze sa maszynowe. A czy moze mi ktos wytlumaczyc jaka jest roznica miedzy maszynowymi a kulkowymi (zarowno w budowie jak i uzytkowaniu itp)? M Mam jeszcze takie pytanie, jak czesto wam sie kolka decentruja?? pozdrawiam, i licze na odpowiedzi:-)
adrys17 Napisano 5 Listopada 2006 Napisano 5 Listopada 2006 Nie wiem jaka jest roznica w jakosci materialu . Ale jakas na pewno jest . Jesli chodzi o łozyska to to kwestia sporna . Bardzo dobre łozyska kulkowe dorownuja bardzo dobrym łozyskom maszynowym . A roznica pomiedzy kulkowymi a maszynowymi jest taka , ze w kulkowych lozysko nie ma wlasnej bierzni, tzn ze jesli kulki sie uszkodza to uszkodza bieznie calej piasty, wtedy jest juz ona do wyrzucenia , w maszynowych natomiast lozysko ma swoja bieznie, wiec jesli sie uszkodzi wymienia sie lozysko i piasta jak nowa
karrol Napisano 4 Grudnia 2006 Autor Napisano 4 Grudnia 2006 Mam jeszcze takie pytanko. W opisach kół np. R550 napisane jest, że są kompatybilne do kaset 8,9 i z nakładką też 10 rzędowych. A co z 7 rzędowymi?? Są już dość mało popularne, ale ja jeszcze takową posiadam. Wydaje mi się że to nie stanowi większego problemu. A co mówi wam wasze doświadczenie? (zapewne większe od mojego). Z chęcią zmienił bym kasetę na co naj mniej 8rzędową, ale to wiąże się też raczej ze zmianą łańcucha, klamkomanetki i chyba też przerzutki, nie? pozdrawiam
Gotman Napisano 4 Grudnia 2006 Napisano 4 Grudnia 2006 Witam. Dołączam się do pytania o częstotliwość decentrowania kół, gdyż w przyszłym roku zamierzam wyruszyć na trasę swoją szosówką, a gdy ktoś napisał, że co 2-3 przejażdzki je centruje, to trochę mnie to ścięło z nóg :/ pozdrawiam
karrol Napisano 4 Grudnia 2006 Autor Napisano 4 Grudnia 2006 tak pisałem ja. A u mnie tak się dzieje najprawdopodobniej dlatego, że mam dość zużyte kółka (mam nadzieje że to dlatego). I były już parę razy dość mocno scentrowane. Poza tym miały pękniętą i wymienianą szprychę, która nie mogła się 'zaaklimatyzować' do nowego środowiska i ciągle się poluzowywała. Ale nie jest to znowuż taki straszne, bo takie nacentrowanie o które mi się tak często zdarzają nie wymagają nawet odkręca koła, tylko podkręcenia paru szprych (koło 10 minut) No ale to prawda, że od mojej wypowiedzi na ten temat nikt się nie pochwalił, ile razy jemu zdarza się średnio centrować koła. pozdrawiam
Sławek Napisano 5 Grudnia 2006 Napisano 5 Grudnia 2006 U mnie ponad 10000km na WH-R550 i nic sie nie dzieje. Lekko skrzywiłem tylną obręcz ale to z mojej winy, miała spotkanie z krawężnikiem :mrgreen: Poza tym koła super jak za tą cene.
karrol Napisano 5 Grudnia 2006 Autor Napisano 5 Grudnia 2006 To naprawdę dobra opinia, która przybliża mnie do decyzji na te kółka. Ale nadal pozostaje nienaruszone moje pytanie odnoście kompatybilności z kasetą 7 rzędową. pozdrawiam
Steffano Napisano 14 Maja 2007 Napisano 14 Maja 2007 Informacje o tanich kółkach znajdziesz na stronie www.bikeboard.pl. Polecam WH-550 mój brat na nie nie nażeka i są super!!! a i cena dostępna i nie umknie uwadze że to koła od pożądnej i sprawdzonej firmy:surprised: pozdro dla rowerowych maniaków :twisted:
karolyfer Napisano 14 Maja 2007 Napisano 14 Maja 2007 Ja mam WH-R 560 i naprawdę są to mocne koła,tylne lekko mam zcentrowane po upadku na wyścigu, ale zdarzyło mi się kilka razy wjechać za ostro na tory lub w dziurę na tych kołach i po stuku przypominającym uderzenie gołą obręczą w tory,asfalt byłem przerażony (w koncu nowe koła, ledwie 2 miechy mają ) ale nic się absolutnie nie stalo, koła prościutke idealnie. Na 550 ściga się Magda Pyrgies(mistrzyni Polski 2007 w przełaju ) ode mnie z klubu w przełaju i koła mają się dobrze
tymon_tm Napisano 14 Maja 2007 Napisano 14 Maja 2007 yup, 550-tki to najlepszy tłuczek za pieniądze, mocne w miarę aero i nie za ciężkie. przjechałem na takich koło 10tys i nie centrowałem ani razu.. odrobinę bólu może jednak sprawić tył; tzn zapadki/bębenek - czasem coś lubi się rozdygotać i niemiło trzaskać, ale dla sprawnego serwisanta to (dwukrotnie nie był) zadem problem wyższe modele mają już mniej szprych i nieco lżejszą (..słabszą?) obręcz przy niewiele mniejszej wadze, także przy zakupie tychże zwracałbym uwagę na ..własną wagę :wink:
Bizon Napisano 15 Maja 2007 Napisano 15 Maja 2007 O kołach WHR 550 swego czasu pisano w gazecie w samych superlatywach.Jeśli będę kupował koła to prawdopodobnie będą to te.Na nasze drogi w sam raz
nikodem Napisano 17 Maja 2007 Napisano 17 Maja 2007 jeżeli masz 7 biegowy napęd (z tył7-mke) to na 8-mce będzie działać tylko nie obsłuży jednego biegu najwyżej i to na tyle łańcucha nie trzeba zmieniać ja jeżdżę na 8-mce z tył na klamce sory(7) i działa jak malina a dlaczego tak? ponieważ nie ma dobrych tanich kół na 7.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.