Skocz do zawartości

[Do 3000] NS Bike Clash vs Kroos Evado vs ?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Coraz bliżej wiosna i szukam roweru dla siebie. Cechy to przede wszystkim uniwersalność, tj. rower na miasto, ale i do parku, do pokonywania małych przeszkód typu krawężniki, schody itp.

Nie jestem znawcą w temacie, więc proszę o pomoc. Przeglądając internet rzuciły mi się w oczy:

https://www.flowerbike.pl/product-abk-184964-Kross-Evado-6-0-28-2018-meski.html?utm_source=iai_ads&utm_medium=google_shopping

https://biketopia.pl/produkt/rower-ns-bikes-2018-clash-26/?gclid=Cj0KCQjw7Z3VBRC-ARIsAEQifZTVZcpBYS3Qux-atgyccW3oC-tNFTYaauA5kTIk72cfh_MS09RbM6oaAjGREALw_wcB

Który i dlaczego? A może całkiem inny w tym przedziale cenowym (do 3k)?

Napisano
21 minut temu, blkk napisał:

do pokonywania małych przeszkód typu krawężniki, schody itp.

teoretycznie pokonasz je prawie każdym ale do czasu :) no i chyba komfort się liczy. Wybrałeś crossa i ns'a ktory jest właśnie taką 'zabawą' miejsko hopkową. Teoretycznie możesz celować w 27,5 np (seria Eccentric)  i uzyskać lepsze, szybsze parametry jazdy w mieście/ lesie/ przyszłościowo. Chyba ze chcesz od krawężnika do krawężnika skakać to Clash na 26(tez takiego znałam :) ) tam jedynym ogranicznikiem na przyszłość to rozmiar koła. Wiem ze do Eccentric'ów wkładali ludzie 'plusowe' opony 26 rama to przyjmowała, no i standardowo 27,5. 

https://www.olx.pl/oferta/rower-ns-bikes-eccentric-alu-l-CID767-IDsiEt7.html#5c8c15c5fc do negocjacji podejrzewam.

https://www.olx.pl/oferta/ns-bikes-eccentric-alu-27-5-l-am-trail-xc-enduro-CID767-IDrCaw9.html#5c8c15c5fc

to jest ciekawe ze względu na zamianę ;)- reszta w budzecie https://www.olx.pl/oferta/rower-gorski-enduro-trail-ns-bikes-eccentric-27-5-650b-zamiana-vw-t3-CID767-IDj2RcB.html#5c8c15c5fc

sporo tego. 

Rowery z serii cross służą do szybkiego przemieszczania się po mieście po drogach utwardzonych lub żwirowych, zakupy, sakwy, wypady na leśne dukty. Nie wiem czy tego szukasz. 

Napisano

Przede wszystkim spróbuj określić jaki typ jazdy Cię szczególnie interesuje, bo nie ma rowerów uniwersalnych, zawsze będzie to kompromis w którymś kierunku.

Podałeś dwa kompletnie przeciwstawne rowery - krosik do spokojnej jazdy po ubitym gruncie i sztywniak enduro do łomotu w terenie. 

Musisz doprecyzować - te krawężniki i schody to na zasadzie "nie chce musieć zsiadać z roweru" czy raczej "bunnyhop i drop z każdego uskoku" ? 

Jeżeli pierwsze, to kierunek cross, jeżeli drugie - rower do łomotu. Jeżeli każdego po trochu, to polecam 29era z nieco grubszymi gumami i opcjonalnie większym skokiem amorka (lub na sztywno)  

Napisano
18 minut temu, akkwlsk napisał:

Jeżeli każdego po trochu, to polecam 29era z nieco grubszymi gumami i opcjonalnie większym skokiem amorka (lub na sztywno)  

Każdego po trochu :)

18 minut temu, akkwlsk napisał:

Podałeś dwa kompletnie przeciwstawne rowery - krosik do spokojnej jazdy po ubitym gruncie i sztywniak enduro do łomotu w terenie. 

Musisz doprecyzować - te krawężniki i schody to na zasadzie "nie chce musieć zsiadać z roweru" czy raczej "bunnyhop i drop z każdego uskoku" ?

Krosik do spokojnej jazdy po ubitym gruncie rozumiem masz na myśli Kross Evado 6.0, a sztywniak do łomotu w terenie to NS? Krawężniki raczej na zasadzie nie chce mi się zsiadać z roweru, a przy tym brak uczucia, że rower mi się zaraz rozsypie. Zjazd komfortowy. Ponadto jak zdarzy się jakiś wyjazd poza miasto (raz/dwa w roku) i przejażdżka po lesie to też powinien dać radę.

18 minut temu, akkwlsk napisał:

Przede wszystkim spróbuj określić jaki typ jazdy Cię szczególnie interesuje, bo nie ma rowerów uniwersalnych, zawsze będzie to kompromis w którymś kierunku.

Zdaję sobie z tego sprawę, ja po prostu chce wyjść czasem (raz w tygodniu) na rower i pobujać się po mieście - we Wrocławiu jest gdzie jeździć :).

Ponadto zastanawia mnie jeszcze sam osprzęt w owych rowerach, czy mocno należy zwracać na to uwagę. W Krossie jest więcej osprzętu Shimano, np. korba (jak rozumiem na plus względem NS?).

Napisano
Godzinę temu, blkk napisał:

a sztywniak do łomotu w terenie to NS?

To taki budżetowy łomot, amorek taki uginacz, a przełożenie 32x32 zęby to takie nieco twarde jak by cię naszło na prawdziwy teren albo

nie daj boże góry. To taki rowerek miejsko -polny .Choć nie da się ukryć że ładny,  NS robi ładne rowery, eleganckie. podmienił bym kasetę na 11x42  i byłby git.

Godzinę temu, blkk napisał:

i pobujać się po mieście - we Wrocławiu jest gdzie jeździć

a jak dalej za miasto to krossiak bardziej użyteczny, można szybciej i bardziej komfortowo się przekulać.

Jeśli Mieszkasz we Wrocku, to blisko masz góry, jak cię najdzie ochota to ani Krossiakiem ani Na tym NS, nie poszalejesz tak konkretnie.

Napisano
2 godziny temu, dovectra napisał:

Jeśli Mieszkasz we Wrocku, to blisko masz góry, jak cię najdzie ochota to ani Krossiakiem ani Na tym NS, nie poszalejesz tak konkretnie

A jakim np. tak? W okolicach mojego budżetu da radę coś wybrać? - pytam raczej z ciekawości, bo będę się mimo wszystko chyba trzymał wcześniej wspomnianych założeń/wymagań co do roweru.

Napisano
W dniu 13.03.2018 o 10:23, akkwlsk napisał:

Jeżeli każdego po trochu, to polecam 29era z nieco grubszymi gumami i opcjonalnie większym skokiem amorka (lub na sztywno)  

tu kolega podsumował , po środku jest typowy rower XC sztywny, 29-er lub 27-er kwestia wzrostu preferencji...

 Ale nie proponował bym  gum plusowych na początek, tylko jakieś 2,1-2,3 cala, i napęd 3x10, 2x10, 3x9, daje większą rozpiętość przełożeń.

3000 zł nie poszalejesz , ale coś dla amatora się  znajdzie.

Napisano

Mówiąc o grubszych gumach, chodziło mi o grubsze niz w crossach, czyli właśnie 2-2,4 cala. 

Kolega @Kreick sprzedaje sztywną, stalową Konę Unit 2015 z napędem 1x10 w rozmiarze 19" i w Twoim budżecie. Jeżeli Ci pasuje, do odezwij się do niego po szczegóły

Tu link do ogłoszenia 

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...