Skocz do zawartości

[2000] rower crossowy damski


Rekomendowane odpowiedzi

Niestety, jak ze wszystkim także wybór roweru zawsze jest kompromisem. Jeśli potrzebujesz bagażnik/błotniki/oświetlenie (czyli trekking), przy takim samym budżecie, rower będzie miał gorszy osprzęt (nie znaczy, że nie wystarczający do codziennego, zwykłego użytkowania). Musisz zdecydować, czy faktycznie potrzebujesz te dodatki.

Będę trochę stronniczy, i znowu polecę Rometa (po prostu, moim zdaniem robią dobre rowery), ale Gazelę 3 jeśli to miałby być trekking.

http://www.romet.pl/Rower,GAZELA_3_LIMITED,10,739,740,14863,2018.html

Ponownie, lepszy stosunek jakości do ceny niż konkurencja którą wymieniasz. Niemniej pozostaje jeszcze kwestia wyglądu, która jest subiektywna, rower musi się Tobie podobać :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trekking to typowo wyprawowy ale wygląda jak dla dziadków :) crossa tez da się do wypraw przystosować małym kosztem, ja wybrałbym crossa.

Tak na marginesie to porównaj sobie osprzęt z tych proponowanych i wybierz najlepszy do ceny oraz oczywiście, który ci się podoba :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Na razie wygrywa osprzętowo Lazaro ( wymieniony przez kolegę gielo ), który ma plus w postaci lżej zestopniowanej korby.
Czy cross, czy treking, to już musisz sama sobie odpowiedzieć - jak nie planujesz dłuższych tras i bagażnik nie będzie Ci potrzebny, to wystarczy lżejszy cross.
Jednak przy całodniowych, czy kilkudniowych trasach bez plecaka, może się przydać i bagażnik i zamontowane na stałe błotniki - w przypadku wyboru cross'a będziesz musiała go dodatkowo doposażyć, więc wiąże się to z kolejnym wydatkiem.
Reasumując - cross na krótsze trasy, treking na dłuższe.
Weź też pod uwagę, że treking będzie cięższy, więc jak np. wnosisz rower na piętro, to będzie trudniej - zwłaszcza jak się wcześniej zmęczysz jazdą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Najlepiej wrzucaj konkretne modele ( mogą być linki do stron producenta, jeśli się boisz, że ktoś Ci sprzątnie sprzed nosa jakiś upatrzony rower ), bo Cube jako marka, to dość szeroką ma ofertę.
Jeżeli chodzi o rowery bardziej renomowanych firm, to musisz się liczyć z tym, że będą z automatu droższe i zazwyczaj gorzej wyposażone od rowerów pokroju Lazaro - wtedy lepiej brać pod uwagę wyprzedażowe modele z poprzednich roczników.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Konkretnie ten model, który podałaś - tzn. rocznik 2014 ?
Osprzętowo wypada słabiej od Lazaro i ma ciężej zestopniowaną korbę, ale sztycę z elastomerem i regulowany mostek, więc jeśli jest w odpowiednio niskiej cenie i podoba Ci się ,to nie widzę przeciwwskazań ( powiedział doktor do pacjenta :icon_wink: ).
EDIT
Jest jeszcze bliźniak Lazaro, czyli Kands : http://allegro.pl/rower-damka-28-kands-maestro-cross-alivio-29v-2017-i7178557046.html
Jednak korba stopniowana prawie jak w Meridzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

I jeszcze jeden, czyli to będą już trojaczki :icon_cool: : http://allegro.pl/best-of-2018-explorer-3-1-alivio-3x9-cross-i7177184323.html
, a nawet czworaczki, chociaż ten ostatni ma lepszą tylną przerzutkę i korbę : http://allegro.pl/rower-28-vellberg-cross-explorer-4-1-d-deore-bial-i7205470274.html
EDIT
Jeżeli jesteś wysoką kobietą, masz mocną nogę i nie boisz się używek ( rowerowych rzecz jasna ;) ), to tu jest elegancka damka z pełnymi błotnikami : http://allegro.pl/piekna-damka-chain-reactor-mbk-shimano-hydraulika-i7215748454.html
Na takiej damce mogłabyś objechać niejednego faceta :icon_wink:
Jednak trzeba zaznaczyć, że jest to taka "wyścigowa" damka - nie ma amortyzatora, ale jest dzięki temu lżejsza.
Nie wykluczone, że poza aukcją dałoby radę wynegocjować niższą cenę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tego crossa (Lazaro), o którym wspominałem i jeżdżę nim na krótsze i dłuższe wyprawy. Rower jak najbardziej ok, ale jak mówił KrissDeValnor jeśli będziesz chciała jeździć gdzieś dalej na kilkudniowe wyprawy, to trzeba będzie go lekko doposażyć. Ja zmieniłem opony na bardziej agresywny semislick, dołożyłem bagażnik, pełne błotniki, gripy z rogami i drugi koszyk na bidon. Nie jest to jakiś wielki koszt, dużo większym są narzędzia jakie trzeba posiadać gdy się wyrusza gdzieś dalej w trasę ale te trzeba kupić bez względu na to jaki rower posiadasz. Dostosowując je do osprzętu w rowerze oczywiście. Pisze o tym gdyż wiem, że wiele osób co nawet nie myśli o tym by jeździć na jakieś dłuższe wyprawy, posiadając rower, który to umożliwia po czasie zaczyna jednak o tym myśleć i zaczyna jeździć :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2015r

RAMA
RAMA Crossway Speed-D-lady (ALU)
ROZMIAR RAMY 42 cm, 46 cm, 50 cm
KOLOR MATT ANTHRACITE (DARK GREY/SKY BLUE)
WIDELEC SR NEX HLO, skok 63 mm
NAPĘD
PRZEŁOŻENIA 24
PRZERZUTKA P Shimano M191
PRZERZUTKA T Shimano Acera-X
MANETKA P/T Shimano Altus rapidfire 3/rapidfire 8
KORBA CW-XCC-T208 48-38-28 CG
KASETA Sunrace CS-8S 11-32
ŁAŃCUCH KMC 8s
KOŁA
ROZMIAR KÓŁ 700C
PIASTA P/T Formula Disc/alloy disc cassette
OBRĘCZE Merida comp D
SZPRYCHY UCP steel+white
DĘTKI 700C
OPONA P/T Cross 700x40C
KOMPONENTY
HAMULEC P/T Promax DSK hydraulic 160
KIEROWNICA MERIDA comp OS 620 R25
MOSTEK Adjustable A-Head lady
SIODŁO Cross Sport lady
SZTYCA Suspension 27.2
PEDAŁY Comfort double

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 07/03/2018 o 14:35, gielo napisał:

Trekking to typowo wyprawowy ale wygląda jak dla dziadków :) crossa tez da się do wypraw przystosować małym kosztem, ja wybrałbym crossa.

Tak na marginesie to porównaj sobie osprzęt z tych proponowanych i wybierz najlepszy do ceny oraz oczywiście, który ci się podoba :)

Ja mam crossa, a jeździmy na długie wyprawy i jestem mega zadowolona. Fakt, trzeba było trochę osprzętu doładować. Niemniej, zamknęłam się w 2000 PLN razem z pedałami click'R (spd dla ułomnych :P ). Butów nie liczę :P:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, gtb napisał:

W tej Meridzie siedzą problematyczne hamulce (Promax 913)  , tu masz fajną opcję http://allegro.pl/wheeler-cross-6-3-28-damski-rower-crossowy-r48-alu-i7159409548.html , lepszy napęd i chyba najbardziej bezproblemowe (z tych tańszych) hydrauliki.

Hmm dobrze ze zasieglam opini czyli nie warto kupowac tej meridy a ten ktory mi polecasz jest fajny tylko czy kupie go w sklepie bo wole jednak w stacjonarnym kupic niz wysylkowo. A tak z ciekawosci dopytam jaki jest problem z tymi hamulcami ? 

Najbardziej na razie mi przypadl ten Orkan 3.0 a gdybym sie sklaniala na Cuba to jaki jest godny uwagi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, Sylwia1904 napisał:

A tak z ciekawosci dopytam jaki jest problem z tymi hamulcami ?

Upierdliwe w odpowietrzaniu , wymagające częstej regulacji z puchnącymi uszczelkami (a części zamiennych nie ma). To była nowość w sezonie 2015 i kilka marek (prócz Meridy można je było spotkać w Cannondale , Romecie) je montowało , w następnym sezonie już nie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, gtb napisał:

Upierdliwe w odpowietrzaniu , wymagające częstej regulacji z puchnącymi uszczelkami (a części zamiennych nie ma). To była nowość w sezonie 2015 i kilka marek (prócz Meridy można je było spotkać w Cannondale , Romecie) je montowało , w następnym sezonie już nie .

Dzieki to bym wdepla w bagno ciesze sie ze niee kupilam probowalam sie utargowax ale bez skutku i wstrzymalaam sie . Jutro podjade zobaczyc tego Rometa moze akurat 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...