Skocz do zawartości

[Fitness do 4000 zł] Giant czy Merida


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Planuję zakup fitnessa w cenie do 4000 zł. Najbardziej interesujące mnie modele to Giant Fastroad SLR2 oraz Merida Speeder 200 (Speedera 300 odrzuciłem ze względu na napęd 1x11 - choć nie wiem czy słusznie).

Miałem okazję przymierzyć się do obydwóch i wg mnie lepszą geometrię ma Giant. Osprzęt podobny i w związku z tym nasuwa się pytanie czy warto dopłacać do Gianta, który poza subiektywnie lepszą geometrią, również wygląda efektowniej. Oba modele, które widziałem miały rozmiar ramy dokładnie pode mnie.

Rower będzie służył do jazdy po asfalcie - dojazd do pracy, weekendowe wycieczki 100+ km, jednak nie szukam typowej szosy, ponieważ kierownica typu baranek nie przemawia do mnie w ogóle, stąd wybór padł na rower fitnessowy.

Proszę o sugestie odnośnie tego, na który model najlepiej się zdecydować i dlaczego.

 

Napisano

Merida Speeder 200 ma jeszcze mechanizm korbowy ze starym mocowaniem na kwadrat. Giant ma nowocześniejszą korbę ze zintegrowaną osią. Takie rozwiązanie jest trochę lżejsze i sztywniejsze. Nie wiem jaki rozmiar potrzebujesz, ale tutaj jest świetna oferta na FastRoad Comax w rozmiarze M.

Dużo będzie jazdy po mieście?

Napisano

Mam 180 cm wzrostu i 85 cm długości nogi, więc z Gianta i Meridy będą to rozmiary M/L (takie właśnie mierzyłem i były ok).

Znacząca większość jazdy będzie po trasie, poza miastem.

 

  • Mod Team
Napisano

Giant jest ciężki - z pedałami będzie się zbliżał do 12 kg.
Dlaczego nie bierzesz pod uwagę Speeder'a 500 ?
Nawet jeśli nie zejdziesz z ceną do 4 k, to na pewno można coś urwać, a rower ma już przerzutki Ultegra i jest lżejszy o 2 kg od Giant'a ( przynajmniej według specyfikacji ).
Tu np. jest model 2017, ale w rozmiarze 52, a Ty pewnie celowałeś w 54 : https://www.sawera-bike.pl/rowery-fitness/1463-merida-speeder-500-2017.html#/rozmiar_ramy_cm-52cm
Możesz też zapytać na rower.com.pl

PS
Do trzech razy sztuka - link spowodował ukrycie dwóch postów.

Napisano

Nie biorę pod uwagę Meridy z 2017, ponieważ ma aluminiowe widelce, no i rozmiar, który mnie interesuje to 54 cm.

Wolałbym nie przekraczać kwoty 4000 zł, a Gianta mógłbym mieć w okolicy 3800 zł. Nie znam jeszcze rabatu jaki mógłbym mieć na Meridę, ale wydaje mi się, że max 10%, więc prawdopodobnie zmieściłbym się w budżecie jedynie z modelem Speeder 400.

Zastanawia mnie czy korba na kwadrat w modelu Speeder 200 będzie miała aż takie znaczenie, żeby rozglądać się za droższymi modelami? Nie ukrywam, że wolałbym wydać mimo wszystko mniej, a nie wiem czy zauważę różnicę pomiędzy kwadratem a wielowpustem.

Napisano
Teraz, olokid napisał:

a nie wiem czy zauważę różnicę pomiędzy kwadratem a wielowpustem.

Oczywiście, że nie jest to sprawa życia i śmierci. Na kwadracie można przecież normalnie jeździć. Tym bardziej, jeśli to jest płynna jazda po szosie, a nie jakieś siłowe zmaganie się w terenie. Przy czym korba Gianta ze zintegrowana osią to nie jest wielowypust. 

Napisano
2 godziny temu, KrissDeValnor napisał:

Giant jest ciężki - z pedałami będzie się zbliżał do 12 kg.
Dlaczego nie bierzesz pod uwagę Speeder'a 500 ?
Nawet jeśli nie zejdziesz z ceną do 4 k, to na pewno można coś urwać, a rower ma już przerzutki Ultegra i jest lżejszy o 2 kg od Giant'a ( przynajmniej według specyfikacji ).
Tu np. jest model 2017, ale w rozmiarze 52, a Ty pewnie celowałeś w 54 : https://www.sawera-bike.pl/rowery-fitness/1463-merida-speeder-500-2017.html#/rozmiar_ramy_cm-52cm
Możesz też zapytać na rower.com.pl

PS
Do trzech razy sztuka - link spowodował ukrycie dwóch postów.

Coś przeholowałeś z wagą Gianta. Giant fastroad SLR 1 którego wystawiłem na sprzedaż waży 9,400kg z pedałami tak jak na zdjęciu. Korba to FSA na wielowpust z zintegrowaną osią.

  • Mod Team
Napisano

Merida Speeder 500 ma karbonowe widelce w modelu 2016 i 2017, tyle że prawdopodobnie karbonową sterówkę ma tylko 2018.
Zastanów się jednak nad masą - porównując Meridę z Giant'em widać sporą różnicę, której później tak łatwo i tanio nie zgubisz jak nagle stwierdzisz, że chcesz mieć lżejszy rower.
To taka ogólna uwaga - niezależnie od tego, którą markę wybierzesz ( nawet z pominięciem wymienionych ).
Nie wiem jakie rozmiary Meridy posiadają w rower.com.pl - wynika, że rower jest dostępny, ale o rozmiar trzeba pytać.
Model 2017 jest według oficjalnych danych cięższy o 0,4 kg od modelu 2018.

dorota57
To nie ja przeholowałem, tylko Giant ma takie dane na stronie... :bye2:, więc tego się trzymam : https://www.giant-bicycles.com/pl/fastroad-slr-2
Co Ty na to :icon_question:

Napisano
Teraz, KrissDeValnor napisał:

Merida Speeder 500 ma karbonowe widelce w modelu 2016 i 2017, tyle że prawdopodobnie karbonową sterówkę ma tylko 2018.
Zastanów się jednak nad masą - porównując Meridę z Giant'em widać sporą różnicę, której później tak łatwo i tanio nie zgubisz jak nagle stwierdzisz, że chcesz mieć lżejszy rower.
To taka ogólna uwaga - niezależnie od tego, którą markę wybierzesz ( nawet z pominięciem wymienionych ).
Nie wiem jakie rozmiary Meridy posiadają w rower.com.pl - wynika, że rower jest dostępny, ale o rozmiar trzeba pytać.
Model 2017 jest według oficjalnych danych cięższy o 0,4 kg od modelu 2018.

dorota57
To nie ja przeholowałem, tylko Giant ma takie dane na stronie... :bye2:, więc tego się trzymam.

Ja zważyłem jak przeczytałem co napisałeś.

Godzinę temu, Pitof napisał:

Oczywiście, że nie jest to sprawa życia i śmierci. Na kwadracie można przecież normalnie jeździć. Tym bardziej, jeśli to jest płynna jazda po szosie, a nie jakieś siłowe zmaganie się w terenie. Przy czym korba Gianta ze zintegrowana osią to nie jest wielowypust. 

Właśnie jest wielowpust. Jak konserwowałem łożyska to wiem co było.

  • Mod Team
Napisano

Dodałem link do roweru o którym była mowa w poprzednim poście, czyli SLR 2, który waży według producenta 11,4 kg.
Twój z tego co widzę jest sporo lżejszy, co pośrednio potwierdza tegoroczny model ważący 9,7 kg : https://www.giant-bicycles.com/pl/fastroad-slr-1
Tylko jakie to ma znaczenie, skoro autor nie jest nim zainteresowany...
EDIT
Nie da się jednak wykluczyć jakiegoś błędu na stronie Giant'a, bo różnica 1,7 kg pomiędzy modelami SLR 2, a SLR 1 jest podejrzanie duża :whistling:

Napisano
Teraz, KrissDeValnor napisał:

Dodałem link do roweru o którym była mowa w poprzednim poście, czyli SLR 2, który waży według producenta 11,4 kg.
Twój z tego co widzę jest sporo lżejszy, co pośrednio potwierdza tegoroczny model ważący 9,7 kg : https://www.giant-bicycles.com/pl/fastroad-slr-1
Tylko jakie to ma znaczenie, skoro autor nie jest nim zainteresowany...
 

Tak! właśnie.

Napisano
21 minut temu, Pitof napisał:

No to o jakim wielowypuście mówisz? Wielowypust to suporty octalink v1/v2 lub ISIS.

Mechanizm korbowy FSA Omega 50/34

Napisano

Wróćmy może do meritum - czy wybór Speedera 200 będzie racjonalny na początek, z ewentualną zmianą napędu w przyszłości, czy próbować napędu 1x11 ze Speedera 300? 

Nie ukrywam, że bardziej podoba mi się Giant, ale czy wygląd i korba ze zintegrowaną osią są warte dopłaty około 1000 zł w stosunku do Speedera 200?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...