TheJW Napisano 16 Lutego 2018 Napisano 16 Lutego 2018 Panowie, szybki temat, pytanie raczej retoryczne. Doszła do mnie właśnie kaseta XT, nakrętka jest ameliniowa i posiada cienką blaszaną podkładkę wewnątrz (poglądowe zdjęcie poniżej). Rozumiem, że jest to zabezpieczenie zębów nakrętki przed "zerwaniem" i nie należy tego ruszać? Po dokręceniu zapewne blaszka przyjmie kształt owych wypustek? Czy te ameliniowe nakrętki można w jakiś sposób uszkodzić, przekręcić, połamać, powyginać wewnętrzne wypusty doklucza itp.? Pytam, bo do tej pory miałem tylko stalowe i nie wiem, jak się z tym obchodzić.
gtb Napisano 16 Lutego 2018 Napisano 16 Lutego 2018 Blaszki nie ruszaj , sama się dopasuje a nakrętkę kręć normalnie , wbrew pozorom jest solidna.
phoe Napisano 16 Lutego 2018 Napisano 16 Lutego 2018 Nie no dokręcasz na 40Nm i jej się raczej nic nie ma prawa stać.
TheJW Napisano 16 Lutego 2018 Autor Napisano 16 Lutego 2018 Nie mam klucza dymano...metrycznego. Stalowe dokręcałem zawsze na czuja, nigdy nic się nie działo ani nakrętkom, ani bębenkom. Zacznę robotę w serwisie, to posprawdzam swojego "czuja" kluczami dynamometrycznymi.
Mod Team Puklus Napisano 18 Lutego 2018 Mod Team Napisano 18 Lutego 2018 Shimano stosuje nawet w stalowej 105 taką podkładkę, zapobiega ona od samowolny odkręcaniem się lockringa. W kołach szosowych , gdzie drgania są silniejsze, częściej się kasety odkręcały. Polecam taką założyć nawet jak jej nie było fabrycznie.
phoe Napisano 18 Lutego 2018 Napisano 18 Lutego 2018 40Nm to jest że się prawie że "wieszasz" na kluczu. (nooo kwestia długości klucza i twojej siły) Stalowa i alu ma ten sam moment dokręcenia.
Kolmark Napisano 19 Lutego 2018 Napisano 19 Lutego 2018 40Nm to wcale nie jest tak dużo jakby się wydawało - to raptem 4kg zawieszone na metrowej dźwigni. Sporo, ale bez przesady, zbyt łatwo można urwać gwint aluminiowej nakrętki.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.