Skocz do zawartości

[serwis] Sram DB5 - klamka wolno odbija po serwisie


pawel2208

Rekomendowane odpowiedzi

Zabrałem się ostatnio za serwis klamki i zacisku. Przed rozkręceniem klamki działała płynnie. W częściach leżała chyba dwa dni, bo nie miałem czasu żeby ją złożyć. Teraz mam problem, bo zgodnie z instrukcjami SRAM tłoczek macza się w płynie hamulcowym i umieszcza w korpusie klamki. Tak zrobiłem, ale przestała odbijać po zaciśnięciu. Rozkręciłem jeszcze raz, tłoczek musiałem wypychać od strony przewodu, posmarowałem cienko smarem do zacisków same uszczelki i złożyłem. Pracuje dużo lepiej, wraca na swoją pozycję, ale z delikatnym oporem.

Co mogło się stać biorąc pod uwagę, że przed serwisem działała ok, a teraz jakby uszczelka spuchła. Czy gumki mogły sobie tak po prostu zwiększyć objętość?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i znalazłem problem.

Okazuje się, że to nie problem z uszczelkami, a z tłoczkiem z tworzywa, który widocznie urósł :P Przed serwisem pewnie lepiej pracowała, bo możliwe, że tłoczek był dobrze nasmarowany. Wolną chwilą sprawdzę i przeszlifuję :)

https://www.youtube.com/watch?v=SBVZJ11a9tE
https://www.youtube.com/watch?v=Ex882BIH-Fo

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
  • Mod Team

Hamulce avida od zawsze miały bolączki spuchniętej klamki. Czy to były plastikowe krążki na tłoku centrujące sam tłok, czy uszczelki same w sobie czy jeszcze coś innego. Wiadomo, to sie wymienia. Ale co zrobić jak zestaw naprawczy jest w cenie używanego hamulca ....

No można regenerować :D Sam tak robiłem wielokrotnie. Po serwisie warto przesmarować wszystkie uszczelki. Do tego celu używać tylko i wyłącznie smaru przeznaczonego do płynu DOT. Jeżeli nasmarujemy zwykłym smarem, jest możliwość napuchnięcia elementu nasmarowanego. 

W pracy używam smaru avidowego przeznaczonego do uszczelek. Jest on wybitnie gesty i nawet moze spawiać ze tłoczek będzie sie lekko mulił, jak sprężyna jest słaba. W domu, jadę do pierwszego lepszego motoryzacyjnego i biorę tubkę smaru do zacisków samochodowych. mała tubka 5ml starczy na kilka zestawów hamulców.

W hamulcach na olej, można stosować zwykły smar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...