pawel2208 Napisano 4 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2018 Zabrałem się ostatnio za serwis klamki i zacisku. Przed rozkręceniem klamki działała płynnie. W częściach leżała chyba dwa dni, bo nie miałem czasu żeby ją złożyć. Teraz mam problem, bo zgodnie z instrukcjami SRAM tłoczek macza się w płynie hamulcowym i umieszcza w korpusie klamki. Tak zrobiłem, ale przestała odbijać po zaciśnięciu. Rozkręciłem jeszcze raz, tłoczek musiałem wypychać od strony przewodu, posmarowałem cienko smarem do zacisków same uszczelki i złożyłem. Pracuje dużo lepiej, wraca na swoją pozycję, ale z delikatnym oporem. Co mogło się stać biorąc pod uwagę, że przed serwisem działała ok, a teraz jakby uszczelka spuchła. Czy gumki mogły sobie tak po prostu zwiększyć objętość? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel2208 Napisano 6 Lutego 2018 Autor Udostępnij Napisano 6 Lutego 2018 No i znalazłem problem. Okazuje się, że to nie problem z uszczelkami, a z tłoczkiem z tworzywa, który widocznie urósł Przed serwisem pewnie lepiej pracowała, bo możliwe, że tłoczek był dobrze nasmarowany. Wolną chwilą sprawdzę i przeszlifuję https://www.youtube.com/watch?v=SBVZJ11a9tEhttps://www.youtube.com/watch?v=Ex882BIH-Fo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter614 Napisano 2 Września 2018 Udostępnij Napisano 2 Września 2018 Czym przesmarować uszczelnienia w klamce by nie zaszkodzić bardziej po serwisie. Smarem? Jak tak to jakim? Czy przesmarowac tylko płynem DOT 5.1? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 3 Września 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 3 Września 2018 Hamulce avida od zawsze miały bolączki spuchniętej klamki. Czy to były plastikowe krążki na tłoku centrujące sam tłok, czy uszczelki same w sobie czy jeszcze coś innego. Wiadomo, to sie wymienia. Ale co zrobić jak zestaw naprawczy jest w cenie używanego hamulca .... No można regenerować Sam tak robiłem wielokrotnie. Po serwisie warto przesmarować wszystkie uszczelki. Do tego celu używać tylko i wyłącznie smaru przeznaczonego do płynu DOT. Jeżeli nasmarujemy zwykłym smarem, jest możliwość napuchnięcia elementu nasmarowanego. W pracy używam smaru avidowego przeznaczonego do uszczelek. Jest on wybitnie gesty i nawet moze spawiać ze tłoczek będzie sie lekko mulił, jak sprężyna jest słaba. W domu, jadę do pierwszego lepszego motoryzacyjnego i biorę tubkę smaru do zacisków samochodowych. mała tubka 5ml starczy na kilka zestawów hamulców. W hamulcach na olej, można stosować zwykły smar. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter614 Napisano 3 Września 2018 Udostępnij Napisano 3 Września 2018 dzięki za odpowiedz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.