Skocz do zawartości
przemolinko

[Szosa] Wymiana szosy, ile zł

Rekomendowane odpowiedzi

przemolinko
Napisano (edytowane)

Witam.

 

Wracam po dłuższej przerwie do rowerowania. Zastanawiam się nad kupieniem nowej szosy. Sęk w tym za jaką kwotę zauważę przeskok czy sprzęt za kwotę 5000zł zrobi na mnie wielkie łał? Jak myślicie czy jeszcze parę zł przyoszczędzić?

 

Aktualny rower:

Rama Alu

Osprzęt:  Sora (kaseta, łańcuch, korba nowe)

Waga: 11,2 kg (rama 60cm)

Wiek ramy: ok 10-12 lat

 

 

IMG_20180109_125841.jpg

Edytowane przez przemolinko

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
gtb
Napisano (edytowane)

 Na pewno dostaniesz w tej kwocie sprzęt lżejszy , z szerszym zakresem przełożeń niż twój obecny ale czy zrobi na tobie "łał" to trudno powiedzieć nie wiedząc czego oczekujesz (może się okazać , że nawet sprzęt za 10K nie spełni twoich wymagań) , na pewno nie sprawi , że od razu będziesz miał zdecydowanie lepsze wyniki.

Edytowane przez gtb

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
przemolinko
Teraz, gtb napisał:

 Na pewno dostaniesz w tej kwocie sprzęt lżejszy...

Jakiego rzędu zwiększenia tempa przelotowego byś się spodziewał? 5000zł może warto by było zainwestować w sprzęt używany. Nie jest dla mnie problemem później wymienić coś zużytego w nim.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
gtb

Nie wiem na ile dokładnie by się to przełożyło ale 2-2,5kg lżej (bo mowa tu o rowerach 8,5-9kg) odczujesz od razu przy rozpędzaniu , podjazdach.

Co do używki to też nie jest zły pomysł pod warunkiem , że będzie z pewnego źródła i będziesz w stanie zweryfikować jej stan.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
przemolinko

8,5kg w cenie 5000zł za nowy rower w rozmiarze 60? Przeglądałem oferty i czasami nawet po prawie 10kg waża i to w małych rozmiar np. Cube

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
TheJW
Napisano (edytowane)

Źle patrzysz Panie...
Masz tutaj chociażby: https://www.canyon.com/pl/factory-outlet/category.html#category=road-bikes&sort=price&order=1&id=23694

Dwie stówki więcej, pełna Ultegra, poniżej 8kg. Tyle, że nie masz wyboru rozmiaru, ten jest 2XL (nie wiem, ile to w cm wg. Canyona).
Ale możesz to potraktować jako przykład, że się da. :P

Meridka, full Ultegra, ale "ciężka". Przy wynegocjowaniu 15% schodzisz poniżej 5000zł.
http://www.rowerymerida.pl/produkt1549/scultura-500-rower-merida.html

Ok, Merida 1cm krótsza, ale tak czy inaczej będziesz musiał się przymierzyć, więc na to na razie bym aż tak uwagi nie zwracał. ;) Z tymi rozmiarami katalogowymi to różnie bywa.
 

Edytowane przez TheJW

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
mariano77
3 godziny temu, przemolinko napisał:

Witam.

 

Wracam po dłuższej przerwie do rowerowania. Zastanawiam się nad kupieniem nowej szosy. Sęk w tym za jaką kwotę zauważę przeskok czy sprzęt za kwotę 5000zł zrobi na mnie wielkie łał? Jak myślicie czy jeszcze parę zł przyoszczędzić?

 

Aktualny rower:

Rama Alu

Osprzęt:  Sora (kaseta, łańcuch, korba nowe)

Waga: 11,2 kg (rama 60cm)

Wiek ramy: ok 10-12 lat

 

 

IMG_20180109_125841.jpg

To zależy tylko od twojej nogi i wydolności - bo choćby był i najlżejszy karbonowy rower na elektronice to sam  nie pojedzie. A jeżeli chodzi o prędkości przelotowe to napisz jakie miałeś na tym sprzęcie- będzie bardziej przejrzyście.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
drozda

Nie to że zniechęcam Cię do zakupu ale może pojeździj jeszcze trochę na obecnym ( jakbyś miał miejsce na dwa to zostaw go sobie tak czy owak na zimę i miasto, tylko może zmień widelec na karbon z większym prześwitem tak aby dało się zmieścić opony min. 32 mm) jak uznasz że brakuje już przełożeń i szybkości to wtedy poszukasz sobie czegoś fajniejszego ale delikatniejszego na dłuższe treningi czy zawody. Bedzie Ci wtedy też łatwiej dobrać sobie rower bo będziesz wiedział czego chcesz.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
przemolinko
Napisano (edytowane)
2 godziny temu, drozda napisał:

Nie to że zniechęcam Cię do zakupu ale może pojeździj jeszcze trochę na obecnym ( jakbyś miał miejsce na dwa to zostaw go sobie tak czy owak na zimę i miasto, tylko może zmień widelec na karbon z większym prześwitem tak aby dało się zmieścić opony min. 32 mm) jak uznasz że brakuje już przełożeń i szybkości to wtedy poszukasz sobie czegoś fajniejszego ale delikatniejszego na dłuższe treningi czy zawody. Bedzie Ci wtedy też łatwiej dobrać sobie rower bo będziesz wiedział czego chcesz.

Już trochę się najeździłem rowerami. Obecnie mam 3. Crossa, tą szosę i Xc. Przełożen nie brakuje a raczej brakuje dobrego jego doboru. Całe życie jeździłem na twardych biegach. Od tego sezonu próbuję dać kadencję wyżej, dzisiaj pierwszy raz w życiu użyłem mniejszego blatu z przodu. Planował bym tą szosę wrzucić na trenażer.

6 godzin temu, mariano77 napisał:

To zależy tylko od twojej nogi i wydolności - bo choćby był i najlżejszy karbonowy rower na elektronice to sam  nie pojedzie. A jeżeli chodzi o prędkości przelotowe to napisz jakie miałeś na tym sprzęcie- będzie bardziej przejrzyście.

Średnie prędkości w sezonie samotnie 32km/h na dystansach 50km+

 

Celowali byście w karbonową ramę ze słabym osprzętem czy raczej lepszy osprzęt? Dodam że mam 95kg.

Edytowane przez przemolinko

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
olek19

@przemolinko sprawdź wiadomość prywatną 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
przemolinko
Napisano (edytowane)

Co myślicie o takim rozwiązaniu :https://www.goride.pl/rowery/merida-reacto-400-2017-odbior-osobisty?gclid=Cj0KCQiAkNfSBRCSARIsAL-u3X-SvVwm-ER04UlnFndC3cTEh0cQFh6nYC-uyFdnJIfvXKQoAORUqz8aAhO8EALw_wcB

U nas płasko jak stół. Jak mają się takie badziewia koła (meridowskie) do takich mavic aksium 17 z np. Btwina 740af. Znalazłem że są w cenie 1000zł wraz z oponami mavica. 

Jest różnica czy tak czy siak to i to jest do wymiany pierwsze w kolejności? 

 

Canyon serii endurance mają aż tak ta serię nastawioną na komfort kosztem prędkości? Bo waga, osprzęt, design kuszące. 

Edytowane przez przemolinko

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
gtb

Aksium to podstawowy model kół szosowych od Mavica zatem szału nie ma aczkolwiek będą na pewno lepsze od tych seryjnie montowanych w Meridzie (koła to element na którym zazwyczaj  najmocniej oszczędzają producenci).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
przemolinko
Napisano (edytowane)

Teraz pytanie czy się opłaca kupić rower z jak najlepszymi kołami czy wręcz przeciwnie bo wiadomo że to kasa w błoto przy późniejszej wymianie.

Co myślicie o takim sprzęcie: http://allegro.pl/okazja-siga-carbon-ultegra-6700-rower-szosowy-60-i7090863537.html#thumb/3

Udało mi się wyczytać że to rocznik 2012 lub 2014

 

Full carbon na ultegrze, koła fulcrum racing 5 1645g 960zł

Edytowane przez przemolinko

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
gtb
8 godzin temu, przemolinko napisał:

Marka austriacka (uznana na rodzimym rynku) , obecnie już nie brandowana jako Siga tylko Nakita (tak jak do tej pory ich rowery MTB). Sprzęcik kompletny na wysokim osprzęcie, kółka też dobre i nie wymagające wymiany jedynie do czego by się można przyczepić to to , że jest to jeszcze Ultegra 10s - gdybyś zapragnął wymiany na 11s to prócz manetki , przerzutki , kasety do wymiany była by tylna piasta/koło bo niestety jest tylko pod 10s. Komentarze sprzedawcy nie zachęcają, wskazana ostrożność.

7 godzin temu, przemolinko napisał:

Tu płacisz głównie za carbonową ramę , cała reszta ze średnio-niskiej półki , ewentualny upgrade będzie dość kosztowny.

7 godzin temu, przemolinko napisał:

Nie jest zły (jedyne zastrzeżenia miałbym do piast Formuli - nie są za rewelacyjne i z ewentualnymi częściami zamiennymi są problemy) ale wolałbym dołożyć do decathlonowskiego 900 AF gdzie masz od razu lepsze (przynajmniej na początek) koła i świetne warunki gwarancyjne (dożywotnia gwarancja na ramę) które rzeczywiście są respektowane.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
gtb

Chyba tak do końca sam nie wiesz czego szukasz  , praktycznie każdy z wymienionych to dobry sprzęt i podejrzewam , że bez problemu spełni twoje oczekiwania ale najważniejsze aby był wygodny i dopasowany pod ciebie , bez tego nawet najwyższe grupy osprzętu i carbonowe ramy nie spowodują , że będziesz miał frajdę z jazdy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
mariano77
9 godzin temu, gtb napisał:

Chyba tak do końca sam nie wiesz czego szukasz  , praktycznie każdy z wymienionych to dobry sprzęt i podejrzewam , że bez problemu spełni twoje oczekiwania ale najważniejsze aby był wygodny i dopasowany pod ciebie , bez tego nawet najwyższe grupy osprzętu i carbonowe ramy nie spowodują , że będziesz miał frajdę z jazdy.

Nie zapominaj kolego ,ze  każdy rower z wymienionych może dopasować pod siebie wymieniając niektóre elementy. Bo szczerze powiedziawszy jeszcze mi się nie trafiło by kupując nowy rower siadał na niego jak po bikefitingu. I dla mnie jest to normalne.

 

17 godzin temu, przemolinko napisał:

Taki mi się podoba- a i osprzęt niezły. W twoim przypadku już chyba wyżej bym nie celował bo to może być " przerost formy nad treścią". Poza tym wagę mamy podobną z tendencją spadkową w sezonie z mojej strony i prędkości przelotowe zbliżone, osprzęt podobny , waga też. Taki rowerek wystarczy ci do ścigania amatorskiego,  czy jazdy rekreacyjnej ,ale nie licz ,że dzięki niemu będziesz znacząco szybszy bo za to odpowiadają twoje nogi- rower zaś w niewielkim procencie. Pozdro

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Jacam76
W dniu 13.01.2018 o 18:21, mariano77 napisał:

Taki mi się podoba- a i osprzęt niezły. W twoim przypadku już chyba wyżej bym nie celował bo to może być " przerost formy nad treścią". Poza tym wagę mamy podobną z tendencją spadkową w sezonie z mojej strony i prędkości przelotowe zbliżone, osprzęt podobny , waga też. Taki rowerek wystarczy ci do ścigania amatorskiego,  czy jazdy rekreacyjnej ,ale nie licz ,że dzięki niemu będziesz znacząco szybszy bo za to odpowiadają twoje nogi- rower zaś w niewielkim procencie. Pozdro

I to jest święta prawda. Jak powiedział jeden z łódzkich weteranów (70+lat) najsłabszy element roweru jest między siodełkiem a kierownicą. Nie masz nogi, ciężko będzie na każdym sprzęcie. Banalne, oklepane ale prawdziwe.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
lederfox34

jedynym minusem Focusa z linku może być koszt serwisowania Compagnolo. 

W dniu 15.01.2018 o 13:19, Jacam76 napisał:

najsłabszy element roweru jest między siodełkiem a kierownicą. Nie masz nogi, ciężko będzie na każdym sprzęcie. Banalne, oklepane ale prawdziwe.

:D Świetne, brawo. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
mariano77
5 godzin temu, lederfox34 napisał:

jedynym minusem Focusa z linku może być koszt serwisowania Compagnolo. 

:D Świetne, brawo. 

No cóż prawda jest taka ,że faktycznie części kampy są bardzo drogie w porównaniu do shimano. Ale plusem jest że praktycznie dokupisz każdą część potrzebną np do uszkodzonej klamki czy też innej części osprzętu. Ponoć też wytrzymają więcej niż shimano.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z plików cookies. Możesz dowiedzieć się więcej tutaj: Polityka prywatności, Regulamin.