Skocz do zawartości

[do 3500 zł] rower crossowy. Ja 190cm 95kg.


Brix5

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie. Chce kupić rower jak w tytule. Jestem laikiem w sprawach sprzętowych, zawsze wychodziłem z założenia że to mięśnie , kondycja i wytrzymałość są najważniejsze. Dalej tak uważam ale przyszedł jednak czas by kupić jakiś w miarę przyzwoity sprzęt do jazdy po asfalcie ale również po drogach szutrowych. Nie wiem co wybrać. Czy szukać czegoś używanego czy nowego itp mam 190cm i 95kg. 

Napisano

W tym budżecie kupisz przyzwoity nowy rowerek np. Kross Evado 7.0  https://trekking24.pl/rowery-turystyczne-2016/320-rower-kross-evado-70-2016.html?utm_source=ceneo&utm_medium=pricewars2&utm_campaign=rower-kross-evado-70-2016&ceneo#/3-rozmiar-l_21  lub Rometa Orkana 5 http://allegro.pl/rower-romet-orkan-5-m-28-deore-rama-21-srebrny-hit-i6841706405.html oba na powietrznych amorkach , z napędem 3x10 (w Krossie lepsze hamulce) - z budżetu pozostanie akurat na jakieś akcesoria typu licznik , kask, pompka , itp.

 

Napisano

Przepraszam, że tak się w trące. Skoro mówicie o rowerze Kross Evado,  powiedzcie mi proszę czy duża jest różnica między Kross Evado 2.0 a rowerem Kross Evado 7.0 ?  I czy wersja 2.0 też jest dobra na kołach 29 cali do jazdy po asfalcie ?

  • Mod Team
Napisano

Brix5
Dokładać nie ma sensu, bo to prawie kropka w kropkę to samo.
Bardziej skup się na rozmiarze, bo wydaje mi się, że 21" może być dla Ciebie niestety za mały, a jeśli masz długie kończyny, to prawdopodobnie tak będzie.

NorthAngel82
Różnica osprzętowa jest spora.
O jakich kołach 29" mówisz ? A może o jakimś innym modelu ?
Koła 29" są w rowerach górskich, a ściślej : obręcze mają tę samą średnicę, ale ze względu na grubsze opony przyjęło się to nazywać 29".
Jak znajdziesz cross'a do którego uda Ci się upchnąć opony MTB, to teoretycznie też będzie to 29", tyle że nadal z cross'ową geometrią
;)
Ludzie jeżdżą na MTB i Fat'ach po asfaltach ( niektórzy się męczą, ale jeżdżą ), więc tak - Evado będzie dobry również na asfalcie.
Ciekawe, że według strony firmowej pomiędzy 7-ką, a 2-ką jest tylko 0,4 kg różnicy - ciekawe, bardzo ciekawe...

Napisano
7 godzin temu, KrissDeValnor napisał:

7-ką, a 2-ką jest tylko 0,4 kg różnicy - ciekawe, bardzo ciekawe...

ze specyfikacji wynika , ....

,iż to prawda...

na czym traci  2.0 ( koła) to zyskuje na hamplach... (v-ki są jak by nie było lżejsze od tarcz)

a 7.0 -ka ma takie same kowadło-amorek,  korba zwykła....nie HT więc niema na czym urwać....

swoją drogą, za 3,5 kawałka, i taki uginacz, i korbka zwykła... toż się nie opłaca...

Napisano
20 godzin temu, KrissDeValnor napisał:

O jakich kołach 29" mówisz ? A może o jakimś innym modelu ?

Miałem na myśli ten model Evado 2.0 - https://www.kross.pl/pl/cross/evado-2-0 

To nie jest rower górski ? taki do jazdy po mieście ulicami, ścieżkami rowerowymi - gdzieś się przejechać ze znajomymi po asfalcie czy po scieżce na łące jest dobry prawda ? mimo, że ma tylko 7 biegów. 

Powiedz mi proszę, na jakim rowerze górskim, crossowym czy inny MTB można łatwo i lekko wyjechać pod każde wzniesienie ? pod górkę ? - jadąc drogą asfaltową i się nie zmęczyć podczas wjazdu i na samej górze pedałować dalej przed siebie. Czy opony Rubena są dobre ? czy można je wymienić na inne ? 

  • Mod Team
Napisano

Jaja sobie robisz, czy na poważnie pytasz :icon_question:
Założę, że na poważnie i odpowiem : Evado to rower typu cross, czyli w uproszczeniu coś pomiędzy MTB ( lub raczej ATB ), a rowerem typu trekking, czyli takim mieszczuchem przystosowanym do turystyki.
Cross'a też można wyposażyć w dodatki typu błotniki, bagażnik itp. i zrobić z niego trekkinga, a w drugą stronę - tzn. w stronę MTB już nie da rady ( ze względu na geometrię i ograniczone miejsce na grube opony ).
Oczywiście można cross'a nieco uterenowić, ale nigdy nie zmieni się on przez to w MTB.
Czy podczas podjazdu zmęczysz się bardziej, czy mniej, to już jest kwestia :
1. stopnia trudności podjazdu
2. Twojej kondycji lub jej braku
3. stopniowania przełożeń napędu i umiejętności właściwego ich użycia
4. masy roweru, która im niższa, tym łatwiej się będzie wjeżdżało
5. rodzaju i jakości roweru, bo na szosówce z dobrym osprzętem będzie łatwiej niż na mieszczuchu ze słabym
Jak widzisz, nie da się jednoznacznie odpowiedzieć, nie uwzględniając kilku czynników mających na to wpływ.
Opony Rubena ( jak każde innej marki ) mogą być i słabe i dobre, a zależy to od rodzaju użytych mieszanek gumy, trwałości poszczególnych modeli i tego gdzie i jak chcemy na nich jeździć.
Można wymienić opony na inne, ale pod warunkiem, że będą pasowały do posiadanych obręczy ( decyduje szerokość ) i że zmieszczą się w widełki i widelec/amortyzator oraz nie będą się "gryzły" z przednią przerzutką na niższych biegach.
Z tym "męczą się" chodzi o to, że rowerem nie przeznaczonym z założenia do jazdy po asfaltach, jeździ się po nich nieco mniej komfortowo ( bardziej pochylona pozycja ) i trochę trudniej ( większe opory toczenia przy grubych oponach ).
Męczą się też dlatego, bo np. nie mają kondycji i wybrali niewłaściwy typ roweru, czyli jeżdżą po mieście góralem zamiast np. fitness'em.
Niektórzy nawet mogą nie zdawać sobie z tego sprawy, ale co zrobić jak ten góral taki modny i ładny, a przecież nikt nikomu nie zabroni jeździć na tym na czym chce lub akurat posiada - nie każdy w końcu może mieć więcej niż jeden rower.
Poza tym może się też zdarzyć tak, że wypasionym góralem będzie się jechało przyjemniej niż tanim cross'em, bo będzie lżejszy i zwrotniejszy.
Dochodzą jeszcze preferencje - jeden woli być bardziej pochylony, a inny mniej, jeden lubi jeździć szybko, a drugi wolno - widzisz więc, że jest sporo zmiennych i można by tak jeszcze długo...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...