Skocz do zawartości

[Spinki 10s 9s] Kompatybilność spinek z łańcuchami Campagnolo


DIY

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

Mam dwa rowery z łańcuchami Campagnolo - jeden na 9s, drugi na 10s. Ostatnio się w końcu skusiłem i przy okazji wymiany łańcuchów na nowe połączyłem je spinkami. Na razie wszystko (odpukać) w porządku, ale...

1. Nie wiem czy dobrze zrobiłem ale wybrałem spinki KMC - zwykły missing link do 9-ki (nie pamiętam oznaczenia) i CL599R do 10-ki

2. Czy jest jakaś różnica między CL559 i CL599? Teoretycznie pierwsza ma 5,9mm a druga 6mm. Tej pierwszej do przymiarki nie mam, ale ta, którą kupiłem weszła dość ciasno (po nacisku na korbę, palcami za diabła nie wchodziła) i nie wiem czy to jakiś marketingowy bełkot czy faktycznie z doborem spinki jest duży problem (zakładając oczywiście, że chciałbym aby nie była "najsłabszym ogniwem" łańcucha i żeby nie musieć wozić 2szt na zapas przy sobie)

3. Całkowita dezorientacja - na stronie KMC są różne spinki na 10-tkę i tylko jedna wg opisu kwalifikuje się do zastosowania w łańcuchach Campy - 10DLC. Co ciekawe wszystkie pozostałe mają identyczne wymiary. Odnośnik http://www.kmcchain.pl/connector-mtb

4. Czy jest jakiś "złoty środek" tzn kupić taką a taką spinkę i będzie na pewno dobrze, czy trzeba eksperymentować? Bo z tego co czytam w tematach to ile spinek tyle opinii i ciężko wyłowić jakieś pewne informacje, szczególnie jeśli chodzi o zastosowanie do łańcuchów Campagnolo.

5. Ogólnie trwałością Campy jestem miło zaskoczony w porównaniu do tego co jeździłem dotąd. C9 śmigana w miarę dobrych warunkach (głownie miasto, mało deszczu czy błota) po 2700km ma 132,4mm na suwmiarce a C10 po 1000km 132,35, ale ta z kolei przez większość czasu miała ciężko - piaski, żwiry, krzaki, przez jakieś 150km smarowana była błotem, wodą i piaskiem (z czego 46km mega w ludwikowicach 2017, wtedy dostała chyba najbardziej)

6. Czy jest jakaś alternatywa dla łańcuchów, o których mowa w temacie? Tak żeby były porównywalne jakościowo i może trochę tańsze, bo jak na jeden napęd używam 3 łańcuchów to już się drogo robi. Generalnie jestem z tych, co raczej pilnują zużycia łańcucha tak żeby napęd jak najdłużej wytrzymał, a nie z tych co "zajeżdżają" całość do końca i wymieniają na nowe. Przy Campie to pilnowanie jest kluczowe, bo jak się przekroczy nawet minimalnie pewną granicę (wg producenta 132,6mm) to już o nowym łańcuchu można zapomnieć bo będzie skakał.

Zobaczymy jak się temat rozwinie, ale na razie z góry dzięki za jakieś rady. Zawsze mawiam - "dobre rady zawsze w cenie" :)

Pozdrawiam

Piotrek

 

  • Mod Team
Napisano
8 godzin temu, DIY napisał:

4. Czy jest jakiś "złoty środek" tzn kupić taką a taką spinkę i będzie na pewno dobrze, czy trzeba eksperymentować? Bo z tego co czytam w tematach to ile spinek tyle opinii i ciężko wyłowić jakieś pewne informacje, szczególnie jeśli chodzi o zastosowanie do łańcuchów Campagnolo.

Jak dotychczas spinki Connexa pasowały bez problemów do wszystkich moich łańcuchów. Niestety nie miałem Campy.

9 godzin temu, DIY napisał:

Tej pierwszej do przymiarki nie mam, ale ta, którą kupiłem weszła dość ciasno (po nacisku na korbę, palcami za diabła nie wchodziła)

To i pewnie przy zdejmowaniu będzie problem. Z tego też powodu od dłuższego czasu jestem wyznawcą Connexa. Zakładanie i zdejmowanie zawsze bez problemów.

Jak dla mnie taka która wymaga jakiś egzorcyzmów albo narzędzi do zdejmowania przeczy idei zastąpienia pina spinką.

Napisano

Do campy c9 używam spinki sram(chyba 5,90zl zapłaciłem) traktowana dość ciężko, bo jeżdżę FR przez cały rok oraz w każdą pogodę i żadnych z nią problemów nie miałem. Co do spinki connexa to w c9 niby nie powinno być kłopotu z racji tego, że connex jest szerszy, ale ja z nią miałem problem na zębatce 11t, bo tam skakała. O c10 nic nie powiem bo nie korzystam.

Napisano
3 godziny temu, lichak napisał:

connex jest szerszy, ale ja z nią miałem problem na zębatce 11t, bo tam skakała.

...jak źle założysz to będzie skakać. To nie jest symetryczna spinka. Instrukcja dokładnie pokazuje jak należy prawidłowo założyć spinkę.

Napisano
W dniu 2.01.2018 o 07:56, michuuu napisał:

To i pewnie przy zdejmowaniu będzie problem. Z tego też powodu od dłuższego czasu jestem wyznawcą Connexa. Zakładanie i zdejmowanie zawsze bez problemów.

Jak dla mnie taka która wymaga jakiś egzorcyzmów albo narzędzi do zdejmowania przeczy idei zastąpienia pina spinką.

Ja do Connexa się akurat kiedyś zraziłem przy kiepskiej jakości łańcucha (akurat był to jeszcze w napędzie 3x8), ale dobrze wiedzieć, że ktoś jeździ i się sprawdza. Co używania narzędzi to ja akurat z tych co wolą ich musieć używać niż jeździć z "luźną" spinka i się zastanawiać czy jakoś magicznie się nie rozsunie :). No ale tak jak pisałem wcześniej - dopiero zaczynam przygodę ze spinkami, więc pewnie się przewrażliwienie będzie udzielało jakiś czas xD

 

W dniu 2.01.2018 o 11:47, lichak napisał:

Do campy c9 używam spinki sram(chyba 5,90zl zapłaciłem) traktowana dość ciężko, bo jeżdżę FR przez cały rok oraz w każdą pogodę i żadnych z nią problemów nie miałem. Co do spinki connexa to w c9 niby nie powinno być kłopotu z racji tego, że connex jest szerszy, ale ja z nią miałem problem na zębatce 11t, bo tam skakała. O c10 nic nie powiem bo nie korzystam.

Cenne info, też się zastanawiałem nad tymi "tańszymi" spinkami czy wystarczą, tym bardziej że w większości spinek żadnej informacji o kompatybilności z Campą nie ma.

 

14 godzin temu, PawelGR napisał:

Używam tych spinek KMC dedykowanych do Campagnolo: https://www.narowery.pl/pl/p/Spinka-lancucha-10s-Campagnolo-KMC-6%2C0-mm/7729
Żadnych problemów. Wielokrotnie rozpinane i spinane z powrotem. Sprawdzają się doskonale, więc nie szukam na razie innych.

Też dokładnie te kupiłem i mam nadzieję, że też będę należał do grona "zadowolonych". Swoją drogą przypomniało mi się, że w wakacje założyłem do szosy jedną z tych spinek (były na alledrogo po dwie w pakiecie sprzedawane), akurat do łańcucha nie Campy a KMC, zrobiłem na tym prawie 1000km w tym trochę uczciwszych podjazdów i zrywów i wszystko hulało jak powinno :)

A, jeszcze jedno - PawelGR - jakimi przebiegami na Campie 10 możesz się pochwalić? No oczywiście jakie warunki, jaki rower i czy jeździsz na Veloce czy na Recordzie?

Dzięki!

Pozdrawiam, Piotrek

Napisano

Mam Veloce, ale choć jeżdżę tylko w terenie to nie ma jeszcze nawet 1k km, trudno mówić o jakimkolwiek chwaleniu. Campę mam pierwszy raz i sam jestem ciekaw ile wytrzyma. Może jeszcze tyle, że jestem lekki, więc mimo, że lubię podjazdy łańcuch nie ma ze mną jakiegoś wyjątkowo trudnego żywota : ) Zobaczymy jak zareaguje na jesień udającą zimę, bo błota w lesie niby w górach : ))

Napisano
9 godzin temu, DIY napisał:

jakimi przebiegami na Campie 10 możesz się pochwalić?

Record jest słabiutki w terenie ;-((( Kumpel go miał- wytrzymał tyle samo co connex, albo jeszcze mniej (1600 km). Porażka. 

Napisano
11 godzin temu, PawelGR napisał:

Mam Veloce, ale choć jeżdżę tylko w terenie to nie ma jeszcze nawet 1k km, trudno mówić o jakimkolwiek chwaleniu. Campę mam pierwszy raz i sam jestem ciekaw ile wytrzyma. Może jeszcze tyle, że jestem lekki, więc mimo, że lubię podjazdy łańcuch nie ma ze mną jakiegoś wyjątkowo trudnego żywota : ) Zobaczymy jak zareaguje na jesień udającą zimę, bo błota w lesie niby w górach : ))

A jak sprawdzasz zużycie? Przymiarem, suwmiarką, czy wieszasz "na gwoździu"? No i może pochwal się do czego będziesz porównywał i kiedy zmieniasz łańcuch na nowy ;)

 

10 godzin temu, woojj napisał:

Record jest słabiutki w terenie ;-((( Kumpel go miał- wytrzymał tyle samo co connex, albo jeszcze mniej (1600 km). Porażka. 

A co byś polecił "lepszego" w teren? Wg mnie 1600km w terenie to bardzo dobry wynik.... (chyba, że już był tak zużyty, że kaseta i blaty korby pozjadało). No bo mi, tak jak pisałem, po 1000km C10 Veloce zużył się do poziomu 132,35mm, przy czym Campa zaleca wymianę na nowy przy 132,6mm. Wg mnie to bardzo dobry wynik zważywszy na warunki w jakich był eksploatowany. C9 Record niewiele bardziej się zużył po przejechaniu 2700km, ale był założony na nową kasetę (C10 zarzuciłem na kasetę, która wcześniej przez 300km miała KMCx10) i jeździł w większości po mieście, ale w różnych warunkach i zawsze max dynamiki.

Na rowery z C9 i C10 przesiadłem się z napędu 8-rzędowego, więc najlepiej się mogę do tychże odnieść - HG40 - po 400km szrot, HG50 - 800-1000km miał zużycie do 0,75 wg przymiaru i ok 133mm na suwmiarce, KMC (porównywalny cenowo z HG50, ale nie pamiętam który) wytrzymał tyle co odpowiedniki Shimano, Connex Wippermann - wypadł tak samo jak HG40 czyli beznadziejnie, HG71 - porównywalny z HG50. Wszystkie użytkowane w porównywalnych warunkach - jazda tylko i wyłącznie miejska, ale dużo mocnego deptania (wg zasady zawsze pierwszy ze świateł i ile sił w nogach :D) w napędzie 3x8, zawsze zakładane na zębatki bez problemu przyjmujące nowy łańcuch, chyba, że miałem np 3-4 łańcuchy już lekko zużyte i zębatki już poodciskane to dojeżdżałem taki zestaw do końca i nowa kaseta + blat(y) z przodu.

Dlatego też piszę, że jestem zadowolony z przebiegów na Campie biorąc pod uwagę mój agresywny styl jazdy i ówczesną wagę - 80-83kg (teraz trochę mniej :) ). Nigdy nie miałem jeszcze łańcucha, który po 1000km nadawałby się spokojnie do jazdy nie niszcząc jeszcze przy tym zębatek. A campa jak wiadomo wymagająca - jakiekolwiek zużycie napędu spowoduje, że łańcuch będzie skakał (sprawdzone przy C9 - nowa kaseta z łańcuchem HG93 używanym wcześniej 400km nowej campy nie wzięła). Wg pomiarów zarówno C9 jak i C10 w stanie fabrycznym  mają 131,8-131,85mm, a Shimano 132,1-132,2, czyli Campa zaleca wymianę łańcucha na nowy przy zużyciu łańcuchów Shimano na poziomie 0,2%. Nic dziwnego, że kasety lekko śmigane na łańcuchach Shimano nie przyjmują nowych łańcuchów Campagnolo.

Pozdrawiam

Piotrek

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...