Skocz do zawartości

[Zawór Presta] Prawidłowe pompowanie koła roweru szosowego


fmgracz

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Czy przed pompowaniem końcówkę zaworu Presta należy odkręcać do końca, czy wystarczy tylko trochę? Do tej pory odkręcałem do końca, ale ostatnio pojawiły się problemy. Kilka razy przydarzyło mi się, że odkręciłem końcówkę zaworu do końca, spuściłem powietrze i gdy zacząłem pompować manometr wskazał od razu ponad 125 PSI i nie można było docisnąć pompki nawet raz. Musiałem odłączyć pompkę i podłączyć jeszcze raz albo poruszać zaworem, aby można było pompować. Znalazłem opinie w internecie, że bezpieczniej jest odkręcać końcówkę zaworu tylko do połowy. Chciałbym poznać Wasze zdania na ten temat. Jak wy to robicie?

Pozdrawiam.

 
  • Mod Team
Napisano

Przed  pompowaniem zaworek presty trzeba czasami wcisnąć ręką żeby go "odblokować". Jak miałeś przy pierwszym dmuchnięciu "twardą" pompkę to znaczy że zawór nie był otwarty.


 

 

poruszać zaworem, aby można było pompować

o to chodzi.

Napisano

Mi się zdarzała taka blokada przy źle nałożonej końcówce pompki. Przy krótkich wentylach nie zawsze che dobrze złapać.

Dużo zależy od typu uszczelnienia w pompce, przy ręcznej nie miałem nigdy problemu, a przy podłogowej właśnie czasami mam.

Napisano

A czy końcówkę zaworu odkręcacie do końca? Ja tak robiłem do tej pory. Obejrzałem jednak film na Youtube Rowerowe Porady i dowiedziałem się, że można tak uszkodzić zawór w trakcie pompowania. Wystarczy odkręcić 2-3 obrotami (nawet nie do połowy), nacisnąć aby spuścić powietrze i pompować. Trzeba będzie się przestawić, bo od kiedy mam styczność z prestami odkręcałem do końca.

Pozdrawiam.

  • 3 tygodnie później...
Napisano
W dniu 25.11.2017 o 12:59, fmgracz napisał:

A czy końcówkę zaworu odkręcacie do końca? Ja tak robiłem do tej pory. Obejrzałem jednak film na Youtube Rowerowe Porady i dowiedziałem się, że można tak uszkodzić zawór w trakcie pompowania. Wystarczy odkręcić 2-3 obrotami (nawet nie do połowy), nacisnąć aby spuścić powietrze i pompować. Trzeba będzie się przestawić, bo od kiedy mam styczność z prestami odkręcałem do końca.

Pozdrawiam.

Dzięki za wspomnienie o moim filmie. Tak - zgadza się, najlepiej nie odkręcać zaworka do końca, bo naprawdę łatwo go zgiąć. Jak nie za pierwszym razem, to za dziesiątym :)

  • Mod Team
Napisano
2 godziny temu, roweroweporady napisał:

bo naprawdę łatwo go zgiąć.

Nie zauważyłem... Od kilkunastu lat używam presta różnych długości i jeszcze ani razu nie udało mi się niczego zgiąć lub złamać.

Jak ktoś ma grację sowieckiego spawacza mostowego to nawet stalową kulę zepsuje :icon_mrgreen: :icon_mrgreen:

Odkręcać do końca. Zawsze.

Szacunek...

I.

 

Napisano
4 godziny temu, roweroweporady napisał:

zgadza się, najlepiej nie odkręcać zaworka do końca, bo naprawdę łatwo go zgiąć

TO ma być rowerowa porada??!!

Odkręcenie zaworka presta o 2-3 obroty różni się od odkręceniem tegoż do końca tylko szybkością przepływu powietrza.

W szosówce, ponieważ używam dętek lateksowych które szybko gubią ciśnienie, odkręcam zaworek do końca, 1-2 razy wciskam głowicę żeby upłynnić przepływ powietrza i pompuję, co chwilę trwa z uwagi na wspomniane dętki. W MTB'kach, w których używam mleczka, odkręcam zaworek nie zwracając uwagi na ilość obrotów i pompuję, to działa.

Napisano
9 godzin temu, Waza napisał:

W szosówce, ponieważ używam dętek lateksowych które szybko gubią ciśnienie, odkręcam zaworek do końca, 1-2 razy wciskam głowicę żeby upłynnić przepływ powietrza i pompuję, co chwilę trwa z uwagi na wspomniane dętki. W MTB'kach, w których używam mleczka, odkręcam zaworek nie zwracając uwagi na ilość obrotów i pompuję, to działa.

Czyli sam udowodniłeś, że @roweroweporady ma rację. Nie ma potrzeby odkręcania do końca bo działa. A zgiąć łatwiej jak jest mocniej wykręcone.

11 godzin temu, IvanMTB napisał:

Odkręcać do końca. Zawsze.

Tylko co to da? Ja nie widzę żadnej różnicy w pompowaniu, więc po co?

Napisano
W dniu 14.12.2017 o 22:20, Waza napisał:

TO ma być rowerowa porada??!!

Odkręcenie zaworka presta o 2-3 obroty różni się od odkręceniem tegoż do końca tylko szybkością przepływu powietrza.

W szosówce, ponieważ używam dętek lateksowych które szybko gubią ciśnienie, odkręcam zaworek do końca, 1-2 razy wciskam głowicę żeby upłynnić przepływ powietrza i pompuję, co chwilę trwa z uwagi na wspomniane dętki. W MTB'kach, w których używam mleczka, odkręcam zaworek nie zwracając uwagi na ilość obrotów i pompuję, to działa.

To, że Tobie nigdy się zaworek nie zgiął, nie znaczy, że tak mają wszyscy. Widziałem naprawdę wiele takich pogiętych dinksów. Czy to była wina kiepskiej jakości wentyla czy słabej techniki pompowania - nie wiem. Ale odkręcenie o ok. 2 obroty (bez nabożnego liczenia, po prostu nie do końca) na pewno zmniejsza ryzyko zgięcia tego elementu.

Napisano

Nie sugerujcie się opiniami rowerowychporad to naprawdę jest mało fachowy blog, często w jego filmach znajduję błędne informacje. Bardzo dobry merytorycznie jest szajbajk. Jak rowerowymporadom zwróci się uwagę, że gadają "banialuki" na filmikach i udowodni swoją rację to komentarz jest usuwany albo ukrywany (a błędów, albo przynajmniej "półprawd" wynikających chyba z małego doświadczenia jest sporo).

Odnośnie presty - ona została tak zaprojektowana, żeby zaworek odkręcać przy pompowaniu do końca. Jeżeli miałoby to powodować łamanie się zaworka to po prostu gwint byłby krótszy. Jak coś się krzywi to albo ma się złą pompkę, albo nie umie się poprawnie założyć głowicy na zawór.

Napisano

Blogi teraz może prowadzić każdy, a to że ktoś jest popularny wcale nie oznacza, że na jego blogu znajdują się poprawne merytorycznie treści (może po prostu jest ładny/przystojny albo ma przyjemny głos).
To nie byłoby tragedią (blogów nie muszą prowadzić eksperci!) gdyby taka osoba chciała się uczyć i przyznawać do swoich braków wiedzy, ale jeżeli ktoś uważa, że pozjadał wszystkie rozumy, a kulturalne i merytoryczne wpisy blokuje, bez żadnego komentarza to chyba dobrze o takim autorze nie świadczy... Dobrze, że jak ktoś szuka to znajdzie w internecie także wartościowe vlogi kolarskie.

Może kiedyś założę osobny temat, gdzie wymienię i pokażę wszystkie te "banialuki", ku przestrodze, że w internecie nie wszystkie treści są prawdą :) Koniec OT, ale według mnie istotna sprawa, bo już paru osobom musiałem tłumaczyć, że jest inaczej niż zobaczyły na "roweroweporady"...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...