markosGD Napisano 29 Września 2017 Napisano 29 Września 2017 Witam Kupiłem Trek 1.2 z korbą FSA Vero, to moja pierwsza szosa. Do tej pory korzystałem z roweru górskiego. Niestety mam problem z ocieraniem łańcucha. W góralu nigdy nie spotkałem się z sytuacją, że łańcuch przy ustawieniu z przodu i z tyłu mała zębatka ociera o przednią dużą tarczę. Dodatkowo korba jest prawdopodobnie krzywa bo ocieranie słuchać tylko na części obrotu tarczy. Czy to normalne i standardowe przy tej korbie, czy należy reklamować bo rower kupiony przed miesiącem. Dodatkowo zdarza się w czasie jazdy, że (prawdopodobnie) łańcuch klinuje się w dolnej części pomiędzy korbami i nagle nie mogę obracać, muszę cofnąć aż się odblokuje, jest to bardzo niebezpieczne. To kwestia regulacji, czy może korba do wymiany, czy tak to beznadziejnie działa?
Imar Napisano 29 Września 2017 Napisano 29 Września 2017 Co do ocierania mała zębatka-mała zębatka, to jest to normalne. Duży przekos a ocieranie jest spowodowane tym że jest duża różnica zębów między małą a duża zębatką korby. Krzywa korb, w tej półce cenowej cudów nie można wymagać. Możesz starać się wyprostować zębatki. Jeśli chodzi o blokowanie łańcucha regulacja powinna pomóc.
markosGD Napisano 29 Września 2017 Autor Napisano 29 Września 2017 Przyzwyczaiłem się, że w x-caliber używam środkowej z przodu obsługującej cały zakres tyłu, wszystko działą idealnie płynnie cicho (z tyłu slx, przód deore), a w tej szosie tragedia. Czyli ostanie trzy dolne zębatki z tyłu do użytku wyłącznie z dużą tarczą!? No i czy nie ma co się starać o wymianę korby w ramach gwarancji bo to standardowa nieprawidłowość?
Imar Napisano 29 Września 2017 Napisano 29 Września 2017 Możesz złożyć reklamacje. Masz do tego prawo, zobaczysz jak zareaguje sprzedawca.
markosGD Napisano 29 Września 2017 Autor Napisano 29 Września 2017 Spróbuję, tymczasem wrócę do górala. Ten Trek na ten rok ma juz z przodu korbe Sora, moze wymienia bo pewnie lepsza.
Piter233 Napisano 29 Września 2017 Napisano 29 Września 2017 Po jakiego wuja ma składać reklamacje? Nie lepiej normalnie podejść do sklepu i powiedzieć co jest nie tak? Co do ocierania o przednią zębatkę na kombinacji mała-mała: gdzieś mi mignęło że to jest normalne w szosie, zresztą na takim przełożeniu się nie jeździ. Łańcuch sam z siebie się klinuje, podczas jazdy czy przy przerzucaniu? Co do kombinacji na przekosach masz jeszcze coś takiego jak trymowanie, inaczej tzw. półbiegi. A to czy korba jest krzywa zweryfikuj samemu, oczami, bo może mieć bardzo niewielki odchył a jednak ocierać.
tobo Napisano 29 Września 2017 Napisano 29 Września 2017 W szosie przekos powoduje ocieranie w praktycznie każdej grupie. Do tego korba w treku jest bardzo często krzywa lub krzywe są jej tarcze. Są jeszcze polbiegi w ustawieniu przedniej przerzutki - przesuwa się ona nieznacznie przy naciśnięciu dźwigni klamkomanetki.
markosGD Napisano 29 Września 2017 Autor Napisano 29 Września 2017 Faktycznie jest jakies posrednie kliknięcie w przedniej, korzystam z tego. Lancuch klinuje się podczas jazdy. Czyli trzeba to inaczej ostrozniej obsługiwać, ewentualnie cks z tymi tarczami krzywymi zrobić. A tarcze z przodu bardzo krzywe, ciekawe co powie sklep, jutro nagram film jak sie obracają, wyglada i kiepsko ciezko do nich przezutki dostrajac. . Generalnie wniosek taki ze pilnować tego krzyżowania, i korzystać z polbiegow. A tarcze z przodu bardzo krzywe, ciekawe co powie sklep, jutro nagram film jak sie obracają, wyglada i kiepsko ciezko do nich przezutki dostrajac. . Generalnie wniosek taki ze pilnować tego krzyżowania, i korzystać z polbiegow.
tobo Napisano 29 Września 2017 Napisano 29 Września 2017 Możesz oczywiście reklamować jeśli zmiana biegów jest upośledzona i występuje uciążliwe ocieranie (np korba/zębatki są tak krzywe że przerzutka przednia musi być ustawiana do ich krzywizny a nie do poprawnej pracy przy zmianie biegów). Z tego co pamiętam regulując napęd w tych Trekach przy 8 biegach z tyłu 5 chodziło w większości przypadków bez ocierania. To znaczy 5 najmniejszych koronek kasety i blat oraz pięć największych koronek kasety i mała tarcza korby. Jeśli jest bardzo źle to próbuj negocjować zmianę korby na ze zintegrowaną osią, za dopłatą. Różnica w kulturze pracy będzie znacząca a problem współpracy korba - przerzutka mocno zniwelowany. Vero ma często krzywe tarcze lub jeśli jest gorzej jest całościowo krzywa - prawdziwą przyczynę można znaleźć zamieniając zębatki na dobrej jakości, np Shimano. Korba współpracuje z suportem 104 mm lub Shimano 107 mm oś.
markosGD Napisano 30 Września 2017 Autor Napisano 30 Września 2017 Dzięki za info, czyli trzeba jechać do sklepu. Z tyłu mam 9, ale o pozostałych paramaetrach np korby suportu nie miałem pojęcia.
markosGD Napisano 25 Kwietnia 2018 Autor Napisano 25 Kwietnia 2018 Trek w ramach gwarancji wymienił koronki więc wszystko ok, chociaż ta korba i tak mięciutka
Malinowy Napisano 17 Czerwca 2019 Napisano 17 Czerwca 2019 Odkopując, szukam czegoś innego niż zamontowana FA Vero, gdyż przy mocniejszym depnięciu największa koronka trze o wodzik przedniej przerzutki. Czy ewentualnie zmiana na lepszy suport na kwadrat pomoże, czy rozglądać się za czymś innym? Może jakaś stara 105 na BSA? Jakiego BCD szukać by nie było problemu z wymianą koronek?
bts Napisano 17 Czerwca 2019 Napisano 17 Czerwca 2019 Zmieniałem tą korbę na Sorę (dwuczęściową hollowtech 2) i poprawa była ewidentna. Nie sądzę żeby jakikolwiek suport na kwadrat zapewnił podobną sztywność.
Malinowy Napisano 17 Czerwca 2019 Napisano 17 Czerwca 2019 Tyle tylko, że do tiagry włącznie to nie zyskuję nic na wadze, a jedynie sztywną oś. Słabo opłacalne.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.