malino Napisano 22 Września 2017 Udostępnij Napisano 22 Września 2017 Widzę, że na forum jest mnóstwo osób z wielką wiedzą serwisową, dlatego uprzejmie proszę o pomoc. Kombinowałem na wszystkie możliwe sposoby i nie znalazłem przyczyny mojego problemu. Ostatnio zakupiłem nowy wolnobieg jak w tytule gdyż w starym uległy uszkodzeniu zapadki - identyczny jaki był oryginalnie zamontowany w rowerze. Ale wcześniej ok miesiąc przed wolnobiegiem kupiłem też nowy łańcuch shimano CN-HG71 gdyż stary był rozciągnięty. Chwilę więc jeździłem na nowym łańcuchu i starym wolnobiegu - praca mojego napędu była idealna na wszystkich zębatkach. Po konieczności wymiany wolnobiegu od razu zaobserwowałem, iż napęd chodzi płynnie /wręcz aksamitnie/ na wszystkich zębatkach za wyjątkiem "5". Te "chrobotanie" czuję z pedałach /bo nie słychać tego/ na każdym z 3 zębatek korby więc tam rozumiem nie leży problem, Regulowałem w tylnej przerzutce /Altus/ chyba wszystko co było możliwe, oglądałem 5-tą zębatkę wolnobiegu myśląc, ze może ma jakiś błąd produkcyjny - nic nie znalazłem, oczywiście dokładnie czyściłem i smarowałem łańcuch itp i zawsze ... na 5 zębatce czuję, że jest jakiś problem w napędzie, coś jakby delikatnie obcierało, ale patrząc na "sucho" łańcuch nie dotyka innych zębatek, przerzutka chodzi płynnie. Wg mnie miałem delikatnie skrzywiony hak przerzutki - poprawiłem, ale przecież na starym wolnobiegu nie było tego kłopotu. Mój rower to Specialized HR XC i mam go od nowości pewnie już z 7-8 lat, przejechane min 4-6 tyś km, do tej pory nie było z nim żadnych kłopotów. Jestem z tych co lubią jak wszystko w rowerze chodzi płynnie i tak do tej pory było, ale z powyższym problemem nie umiem sobie poradzić. Z góry dziękuję za okazaną pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 22 Września 2017 Udostępnij Napisano 22 Września 2017 Czasem zdarza się, że nowe zębatki muszą się dotrzeć z łańcuchem i na początku napęd chrobocze. I tak nie masz źle, bo zdarza się, że cała kaseta daje piaskowy efekt. Musisz pojeździć i problem powinien powoli znikać - im więcej na tej zębatce tym szybciej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Witboj Napisano 23 Września 2017 Udostępnij Napisano 23 Września 2017 Chyba to jest to, co seraph opisał - trzeba dotrzeć Czy z tym 5 biegiem są kłopoty niezależnie od biegu z przodu? Ten wolnobieg jest łatwo demontowalny demontowany (o zębtaki mi chodzi) - ewentualnie można rozkręcić i zmontować ponownie (może znajdziesz niedoróbkę po zdjęciu miejscu zamontowania), może po prostu zębatka jakoś krzywo się dokręciła, bo coś podeszło pod nią przy montażu). Nie musisz mieć dwóch bacików do demontażu, wystarczy, że tą czarną nakrętkę z wierzchu odkręcisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
malino Napisano 24 Września 2017 Autor Udostępnij Napisano 24 Września 2017 Dzięki za podpowiedzi, zatem będę "docierał" 5-tą zębatkę. Witboj - ten efekt mam bez względu na to jaka zębatka pracuje z przodu, spróbuję rozebrać wolnobieg jak sugerujesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
inforobert Napisano 24 Września 2017 Udostępnij Napisano 24 Września 2017 Zobacz czy hak przerzutki jest prosty. Ustaw łańcuch na środkowej tarczy korby, a z tyłu łańcuch na takim biegu aby linia łańcucha (wolnobieg <-> korba) była prosta patrząc od góry. Potem popatrz od tyłu czy wózek przerzutki jest ustawiony prosto w dół. Powinien iść w jednej linii z łańcuchem. Jeśli jest wszystko proste to musi się dopasować łańcuch do wolnobiegu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Witboj Napisano 25 Września 2017 Udostępnij Napisano 25 Września 2017 Obejrzyj jeszcze dokładnie czy nie zrobił się zadzior na którymś ząbku - do spiłowania Dremelkiem w razie czego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
malino Napisano 28 Października 2017 Autor Udostępnij Napisano 28 Października 2017 Okazało się, że dopiero po wymianie przerzutki problem ustąpił. Widać po jednej stronie wózka, że łańcuch ocierał więc pewnie właśnie na tej piątej koronce. Dzięki jeszcze raz wszystkim za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.