Skocz do zawartości

[rower] Marin czy Kona


andrzej.666.666

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

szukam roweru typu gravel, tak aby spisywał się na szybką jazdę na asfalt oraz żeby chodniki nie były straszne i drugi szutrowe.

Rower do 3.000zł.

Wypatrzyłem dwie marki. Kona oraz Marin, bardzo podoba mi się desing. Warto rozważać zakup jednego z tych rowerów?

 

http://marinbike.pl/nicasio-ss-2018-p103.html?c=71

 

http://www.konaworld.pl/menu,589,rove_al

 

http://marinbike.pl/nicasio-p130.html?c=71

 

 


LUB

 

http://www.gtbicycles.pl/rowery/2017-szosowe/enduroad/grade-claris

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kona cała z aluminium wydaje się rowerem bardziej na dojazdy do pracy, niż wycieczki po szutrach. Alu widelec to pomyłka.

GT Grade nie ma mocowania dla bagażnika/błotników tylnych. 

 

Z konkurencji jest jeszcze Fuji Tread.

http://allegro.pl/fuji-tread-1-5-56cm-2017-rower-gravel-w-wa-i6926821761.html#thumb/1

http://allegro.pl/rower-fuji-tread-1-7-54-cm-z-3529-zl-i6956483744.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

szukam roweru typu gravel, tak aby spisywał się na szybką jazdę na asfalt oraz żeby chodniki nie były straszne i drugi szutrowe.

Szosa lub pseudo-szosa na chodniku - to trochę lipa ;) Widziałem kiedyś szosowca (z lemondką!) na chodniku. Pasowało by zrobić zdjęcie i wstawić na Wiocha pl. :D

Jeśli chodzi o szutry, czy nawet polne drogi - kluczowe znaczenie ma szerokość opon. Jeżdżę na 25C i zatrzymują mnie tylko naprawdę grząskie błota i piaskownice. Przy czym - szersze (np. 28C) - wcale nie spisują się lepiej.

Do jazdy po gorszych drogach - warto by było mieć koła na 36 szprych. Mam właśnie takie (obręcze krosowe 18 mm szerokości) i są naprawdę pancerne, a przy tym - dość lekkie (poniżej 0.5 kg). Niedawno miałem porządnego dzwona i koło scentrowało się bardzo delikatnie. Nie obcierało o szosowy hamulec.

Geometria roweru - moim zdaniem nie ma związku z tym, po jakich drogach chcesz jeździć. Ma tylko znaczenie dla tego - jak chcesz jeździć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do konkretnego modelu - nie będę się mądrzył. Mam stary, na stalowej ramie i stalowych widłach. Natomiast istotne jest - jeśli zamierzasz wydać od razu większą kasę - żebyś się do niego przymierzył. Jest na forum wiele tematów, w których ludzie pytają jak uzdatnić rower, którego rozmiar lub geometria im nie odpowiada, więc spróbuj nie powtórzyć tego samego błędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

c1ach polecił wartą rozważenia propozycję.

I jesli chodzi o napęd i jesli chodzi o uniwersalność. Z całym szacunkiem do stali (pomijając ze stal stali nie równa:) ) to naped w Marinie moze wydać ci się zbyt skromny (delikatnie ujmując) co do Kony- świetne ramy ale jak kolega zauważył widelec aluminiowy? nieporozumienie. W facie tak. Ale nie przy krawężnikach, dziurach i cienkiej oponie. (podobnie jak ma to np Jamis Renegate excile- też gravel)

 

może warto rozważyć?

 http://allegro.pl/rose-shimano-105-carbon-dt-2016-rok-i6956883457.html

z 1x... jak w gravelach bikepackingowo to moze;

http://allegro.pl/serious-grafix-sram-apex-disc-54cm-igla-i6964249596.html#thumb/10 

 

(strzelam w uniwersalne rozmiary:) )


a gdybyś zechciał się wyróżnic...

https://antymateria.com/gotowe/

popatrz  :rolleyes:

 

oczywiście gotowce i te 'przełajki' szosy. 

np magnetic blue 54. stal i węgiel, inne stal. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...