Gość Napisano 28 Sierpnia 2017 Napisano 28 Sierpnia 2017 Witajcie w piątek kupiłem rower za około 200zł , do pracy i wszystko było ok do dziś bo postanowiłem go rozebrać ale potrzebuję tzw lockring key, niestety jestem początkujący i nie wiele jeszcze wiem i na kasecie wyczytałem że są to przerzutki AA shimano china nie wiem jaki kulcz będzie dobry do tych przerzutek , http://ifotos.pl/z/qheeeax
Gość Napisano 28 Sierpnia 2017 Napisano 28 Sierpnia 2017 Przerzutki? Raczej klucz do wolnobiegu potrzebujesz żeby go zdjąć.
Gość Napisano 28 Sierpnia 2017 Napisano 28 Sierpnia 2017 Taki moze być ? http://www.chainreactioncycles.com/x-tools-cassette-lockring-tool/rp-prod10183?gs=1&utm_source=google&utm_term=&utm_campaign=Chain+Reaction-UK-PLA-PLA-All-DT-SE-Shopping+QLB+Generic+Desktop&utm_medium=base&utm_content=mkwid|smLf6p79Y_dc|pcrid|161850070953|pkw||pmt||prd|31721UK
krzyszy691 Napisano 28 Sierpnia 2017 Napisano 28 Sierpnia 2017 bike24.com cyklomania.pl dt4you.pl rowerowy.com kickstarter.com bottarieurope.com decathlon.pl www.bikeid.pl sram www.goodsport.pl sram kxbike.pl fxbike.pl ctbike.pl emtb.pl trialshop.pl roweromania.pl serwisbajka.pl ######.pl twomarksport.pl biketires.pl sjscycle bednarz.. itp. to jest dostęne też u nas nie przepłacaj.
rzezniol Napisano 28 Sierpnia 2017 Napisano 28 Sierpnia 2017 Najistotniejsza informacja ... Zaprezentowany wyżej link kieruje do klucza do kasety w dodatku z prętem prowadzącym do drążonych osi na szybkozamykacz. Tym kluczem do kasety nie da się odkręcić wolnobiegu tym bardziej wolnobiegu na kręconego na piastę z osia na śruby bez jej zdemontowania. Potrzebny jest klucz do wolnobiegu a tym z kolei da się odkręcić stalowy LockRing kasety bo aluminiowy można nim objechać . Pozdrawiam
Witboj Napisano 28 Sierpnia 2017 Napisano 28 Sierpnia 2017 A po co chcesz to rozbierać? Zmieniasz wolnobieg na nowy czy chcesz ratować stary wolnobieg? A może po prostu chcesz się dobrać do piasty?
Gość Napisano 29 Sierpnia 2017 Napisano 29 Sierpnia 2017 bike24.com cyklomania.pl dt4you.pl rowerowy.com kickstarter.com bottarieurope.com decathlon.pl www.bikeid.pl sram www.goodsport.pl sram kxbike.pl fxbike.pl ctbike.pl emtb.pl trialshop.pl roweromania.pl serwisbajka.pl ######.pl twomarksport.pl biketires.pl sjscycle bednarz.. itp. to jest dostęne też u nas nie przepłacaj. Krzyszy obecnie jestem w Anglii i tu koszt takiego klucza to około 3£ jakieś nie całe 15zł a i wysyłka jest za darmo Maniak chcę rozebrać i go wyczyścić i porządnie nasmarować na zdjęciu kaseta jest dośc brudna , więc z tego co czytałem muszę ją odłuścić wysuszyć i nasmarować tak poza tym jak juz pytam jakie klucze będę potrzebował by rozebrać rower do samej ramy bardzo proszę o linki
Mod Team Puklus Napisano 29 Sierpnia 2017 Mod Team Napisano 29 Sierpnia 2017 Taki moze być ? A pomyśl logicznie, popatrz na swoje zdjęcie, znaczy swojego roweru, na tylne koło, na ten klucz i pomyśl czy może być ?
borsooq Napisano 29 Sierpnia 2017 Napisano 29 Sierpnia 2017 Są klucze uniwersalne do kasety i wolnobiegu, sam taki mam. Ten, który podaleś jednak się nie nada. Potrzebujesz coś takiego: Ten powinien być dobry stricte do wolnobiegu: http://www.chainreactioncycles.com/cyclo-freewheel-bottom-bracket-remover/rp-prod32406
krzyszy691 Napisano 29 Sierpnia 2017 Napisano 29 Sierpnia 2017 Wygląda na zwykły wolnobieg nakręcany na piastę z gwintem. Jak zdejmiesz koło to więcej będzie widać.
Gość Napisano 29 Sierpnia 2017 Napisano 29 Sierpnia 2017 A możecie mi powiedzieć jakich jeszcze kluczy będę potrzebował by rozkecić rower do samej ramy ? będę wdzieczny
krzyszy691 Napisano 29 Sierpnia 2017 Napisano 29 Sierpnia 2017 Śrubokręt krzyżakowy, klucz nastawny (francuz), ściągacz do korb, skuwacz łańcucha, klucz hakowy XX do odkręcenia misek, klucz nożycowy z kołkami 2x∅2.5 ?????
Gość Napisano 29 Sierpnia 2017 Napisano 29 Sierpnia 2017 krzyszy691 klucz hakowy XX do odkręcenia misek i klucz nożycowy z kołkami 2x∅2.5 jaki najlepszy wybrać ? podasz link takich np jakich Ty uzywasz lub polecasz sciągacz i skuwacz zamówione już
krzyszy691 Napisano 31 Sierpnia 2017 Napisano 31 Sierpnia 2017 https://m.centrumrowerowe.pl/narzedzia-i-smary/narzedzia-rowerowe/do-suportu-i-korb/p,klucz-spa-2-kolkowy-czerwony-park-tool,4250.html https://m.centrumrowerowe.pl/narzedzia-i-smary/narzedzia-rowerowe/do-suportu-i-korb/p,klucz-spa-6-kolkowy-regulowany-park-tool,4262.html https://m.centrumrowerowe.pl/narzedzia-i-smary/narzedzia-rowerowe/do-suportu-i-korb/p,klucz-hakowy-do-suportu-force,567370.html https://m.centrumrowerowe.pl/narzedzia-i-smary/narzedzia-rowerowe/do-suportu-i-korb/p,klucz-hcw-5-do-suportu-hakowy-park-tool,4115.html Jak widać kołki ∅ mają nie zawsze takie same, należy zmierzyć. Mój hakowy był częścią z jakiegoś zestawu kluczy. Musisz sam wybrać tu powyżej jakieś dwa przykłady.
Gość Napisano 31 Sierpnia 2017 Napisano 31 Sierpnia 2017 Jak już pisałem wcześniej jestem zielony w tym temacie odpowiedzi na necie jeszcze nie znalazłem powiedz mi jak mam to zmierzyć będę wdzięczny
krzyszy691 Napisano 31 Sierpnia 2017 Napisano 31 Sierpnia 2017 Miska (od lewej strony korby) ma przeważnie na jej czole takie 4 otworki, należy zmierzyć ich średnicę - jeżeli ∅ wynosi 3 mm to kołki 2,9 jak najbardziej się nadają, ponieważ one wchodzą w te zagłębienia podczas regulacji/ustawiania luzu na łożyskach suportu. To narzędzie służy do przytrzymania miski gdy kluczem hakowym dokręcamy nakrętkę kontrującą aby docisnąć ją do mufy ramy i w ten sposób unieruchomić i zabezpieczyć przed odkręceniem/poluzowaniem się miski łożyskowej.
Witboj Napisano 1 Września 2017 Napisano 1 Września 2017 Niesamowite - skąd wiecie, jakie klucze, skoro na zdjęciu jest tylko kaseta? Akurat miska od korby to może być na klucz 36 i wcale nie potrzeba kluczy nożycowych. A może tam jest suport kartridżowy? A skąd wiadomo, że potrzebny jest skuwacz łańcucha i na łańcuchu nie ma spinki? Bo ja na zdjęciu nie widzę całego łańcucha? Najważniejsze to w rowerze są koła - trzeba zrobić serwis piast i zweryfikować / poprawić naciąg szprych oraz wycentrować ale to już raczej do serwisu radzę się udać, bo oprócz narzędzi (drogich) to doświadczenie trzeba mieć, chyba, że zamierzasz takowe zdobyć. Sprawdź linki i pancerze bo pewnie już pordzewiałe i pośniedziałe (przynajmniej ze zdjęć tak wynika - ja bym wymieniał) Kolego - porób zdjęcia tego roweru, wszystkich newralgicznych punktów, w tym hamulców, amortyzatora (jak jest), korby, przerzutki przedniej, suportu, sterów, piast kół.
Gość Napisano 1 Września 2017 Napisano 1 Września 2017 Dodałem temat generalny przeglad serwis roweru (warsztat i konserwacja) tam będzie wszystko napisane
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.