Skocz do zawartości

[przerzutki shimano] lock ring key


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie  :icon_cool:

 

:whistling:  w piątek kupiłem rower za około 200zł , do pracy 

i wszystko było ok do dziś bo postanowiłem go rozebrać ale potrzebuję tzw lockring key, niestety jestem początkujący i nie wiele jeszcze wiem i na kasecie wyczytałem że są to przerzutki AA shimano china  :icon_question:  :icon_confused:  nie wiem jaki kulcz będzie dobry do tych przerzutek , http://ifotos.pl/z/qheeeax

Napisano

Przerzutki? Raczej klucz do wolnobiegu potrzebujesz żeby go zdjąć.

Napisano

bike24.com

cyklomania.pl

dt4you.pl

rowerowy.com

kickstarter.com

bottarieurope.com

decathlon.pl

www.bikeid.pl sram

www.goodsport.pl sram

kxbike.pl

fxbike.pl

ctbike.pl

emtb.pl

trialshop.pl

roweromania.pl

serwisbajka.pl

######.pl

twomarksport.pl

biketires.pl

sjscycle

bednarz.. itp. to jest dostęne też u nas nie przepłacaj.

Napisano

Najistotniejsza informacja ...

Zaprezentowany wyżej link kieruje do klucza do kasety w dodatku z prętem prowadzącym do drążonych osi na szybkozamykacz.

Tym kluczem do kasety nie da się odkręcić wolnobiegu tym bardziej wolnobiegu na kręconego na piastę z osia na śruby bez jej zdemontowania.

Potrzebny jest klucz do wolnobiegu a tym z kolei da się odkręcić stalowy LockRing kasety bo aluminiowy można nim objechać :).

 

Pozdrawiam 

Napisano

A po co chcesz to rozbierać? Zmieniasz wolnobieg na nowy czy chcesz ratować stary wolnobieg? A może po prostu chcesz się dobrać do piasty?

Napisano

bike24.com

cyklomania.pl

dt4you.pl

rowerowy.com

kickstarter.com

bottarieurope.com

decathlon.pl

www.bikeid.pl sram

www.goodsport.pl sram

kxbike.pl

fxbike.pl

ctbike.pl

emtb.pl

trialshop.pl

roweromania.pl

serwisbajka.pl

######.pl

twomarksport.pl

biketires.pl

sjscycle

bednarz.. itp. to jest dostęne też u nas nie przepłacaj.

Krzyszy obecnie jestem w Anglii i tu koszt takiego klucza to około 3£ jakieś nie całe 15zł a i wysyłka jest za darmo 

 

Maniak chcę rozebrać i go wyczyścić i porządnie nasmarować na zdjęciu kaseta jest dośc brudna , więc z tego co czytałem muszę ją odłuścić wysuszyć i nasmarować 

 

tak poza tym jak juz pytam jakie klucze będę potrzebował by rozebrać rower do samej ramy  bardzo proszę o linki :)  :icon_cool: 

  • Mod Team
Napisano

 

 

Taki moze być ?

A pomyśl logicznie, popatrz na swoje zdjęcie, znaczy swojego roweru, na tylne koło, na ten klucz i pomyśl czy może być ?

Napisano

A możecie mi powiedzieć jakich jeszcze kluczy będę potrzebował by rozkecić rower do samej ramy ? będę wdzieczny :) 

Napisano

krzyszy691

klucz hakowy XX do odkręcenia misek i klucz nożycowy z kołkami 2x∅2.5  jaki najlepszy wybrać ? podasz link takich np jakich Ty uzywasz lub polecasz :) 

sciągacz i skuwacz zamówione już 

Napisano

Jak już pisałem wcześniej jestem zielony w tym temacie odpowiedzi na necie jeszcze nie znalazłem powiedz mi jak mam to zmierzyć będę wdzięczny :)

Napisano

Miska (od lewej strony korby) ma przeważnie na jej czole takie 4 otworki, należy zmierzyć ich średnicę - jeżeli ∅ wynosi 3 mm to kołki 2,9 jak najbardziej się nadają, ponieważ one wchodzą w te zagłębienia podczas regulacji/ustawiania luzu na łożyskach suportu. To narzędzie służy do przytrzymania miski gdy kluczem hakowym dokręcamy nakrętkę kontrującą aby docisnąć ją do mufy ramy i w ten sposób unieruchomić i zabezpieczyć przed odkręceniem/poluzowaniem się miski łożyskowej.

Napisano

Niesamowite - skąd wiecie, jakie klucze, skoro na zdjęciu jest tylko kaseta? Akurat miska od korby to może być na klucz 36 i wcale nie potrzeba kluczy nożycowych. 

A może tam jest suport kartridżowy?

 

A skąd wiadomo, że potrzebny jest skuwacz łańcucha i na łańcuchu nie ma spinki? Bo ja na zdjęciu nie widzę całego łańcucha?

 

Najważniejsze to w rowerze są koła - trzeba zrobić serwis piast i zweryfikować / poprawić naciąg szprych oraz wycentrować ale to już raczej do serwisu radzę się udać, bo oprócz narzędzi (drogich) to doświadczenie trzeba mieć, chyba, że zamierzasz takowe zdobyć.

 

Sprawdź linki i pancerze bo pewnie już pordzewiałe i pośniedziałe (przynajmniej ze zdjęć tak wynika - ja bym wymieniał)

 

Kolego - porób zdjęcia tego roweru, wszystkich newralgicznych punktów, w tym hamulców, amortyzatora (jak jest), korby, przerzutki przedniej, suportu, sterów, piast kół.

Napisano

Dodałem temat

generalny przeglad serwis roweru (warsztat i konserwacja)

tam będzie wszystko napisane 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...