kamar59 Napisano 16 Sierpnia 2017 Napisano 16 Sierpnia 2017 Witam, posiadam Unibike Flite z 2008 pełna specyfikacja roweru tu http://wwww.katalogrowerowy.pl/produkt.php?id_produktu=931 Wymieniłem w nim amortyzator na Manitou R7 i hamulce na SLX i pedały platformowe Flat50 Kellys, teraz przyszedł czas na napęd. Chcę przejść na 2x10 Aktualnie mam 3x8 jeszcze nic nie przeskakuje, ale jest nie nieuniknione w najblizszym czasie wymienić części na nowsze. Jeżdżę po terenach las, szuter itp tereny kujawsko-pomorskie. Najlepiej jeździ mi się korbie tarczy 32, kaseta 3,4,5,6 od najmniejszej 11T licząc. Noga średnio mocna, ale lubię kadencje szybszą ciut. Zaproponuje swoje zestawienie i powiedzcie czy będzie to współgrało bez problemow i niespodzianek. Korba Shimano Deore FC-M6000 2x10 34/24T lub 36/26T 175mm https://www.sbike.pl/czesci-mtb-trekkingowe-przerzutki-tylne-przerzutka-tylna-shimano-deore-rd-m6000-shadow+-gs-10-sp-o_l_190_9552.html Suport Hollowtech II http://allegro.pl/lekki-suport-aerozine-mtb-lozyska-shimano-czarny-i6598744043.html http://allegro.pl/accent-bb-ex1-lozyska-suportu-shimano-zewnetrzne-i6742388355.html Kaseta Shimano Deore CS-HG62 lub SLX CS-HG81 (różnica w wadze) 10-speed 11-34T lub 11-36 https://www.sbike.pl/czesci-mtb-trekkingowe-kasety-10-biegowe-kaseta-shimano-deore-cs-hg62-10-speed-o_l_259_839.html Przerzutka tylna Shimano Deore RD-M6000 Shadow+ GS 10-sp średni wózek https://www.sbike.pl/czesci-mtb-trekkingowe-przerzutki-tylne-przerzutka-tylna-shimano-deore-rd-m6000-shadow+-gs-10-sp-o_l_190_9552.html Przerzutka przednia Shimano Deore FD-M6020 2x10 Top Swing DP https://www.sbike.pl/czesci-mtb-trekkingowe-przerzutki-przednie-przerzutka-przednia-shimano-deore-fd-m6020-2x10-top-swing-dp-o_l_189_9561.html Łańcuch KMC X10.93 10-speed https://www.sbike.pl/czesci-mtb-trekkingowe-ancuchy-ancuch-kmc-x10.93-10-speed-o_l_168_1529.html Manetki Shimano Deore XT SL-M780 2/3x10 komplet https://www.sbike.pl/czesci-mtb-trekkingowe-manetki-manetki-shimano-deore-xt-sl-m780-23x10-komplet-o_l_169_908.html Narzędzia potrzebne których nie mam fizycznie Klucz TL FC32 https://www.sbike.pl/shimano-klucz-shimano-tl-fc32-do-lozysk-suportu-o_l_1179.html Klucz Shimano TL-FC16 do regulacji luzu Hollowtech II https://www.sbike.pl/narzedzie-konserwacja-narzedzia-serwisowe-klucz-shimano-tl-fc16-do-regulacji-luzu-hollowtech-ii-o_l_217_1131.html Klucz bacik do kaset https://www.centrumrowerowe.pl/narzedzia-i-smary/narzedzia-rowerowe/do-kaset-i-wolnobiegow/p,klucz-bacik-do-kaset-yc-501a-bike-hand,240.html Klucz do kaset https://www.sbike.pl/narzedzie-konserwacja-narzedzia-serwisowe-klucz-do-kaset-hartowany-srebrny-o_l_217_8526.html Coś jeszcze z narzędzi? Proszę o komentarz i inne zestawienia. Mi się zdaje że jest w miare sensowne w cenie i jakości. Jeszcze myślałem na wymianą kół. Aktualnie mam koła 26, kulkowe piasty Quando, obręcze Rodi Row Edge z oponami Schwalbe Nobby Nic Takie koła mi się spodobały oceńcie, na maszynowych piastach. MAVIC KOŁA 26 CROSSRIDE DISC 6 ŚRUB QR 15/12mm http://allegro.pl/mavic-kola-26-crossride-disc-6-srub-qr-15-12mm-cr-i6851014307.html Myślę że są przyszłościowe bo mają adapter i w przyszłości można przejść na oś przelotowa 12mm i 15mm. Nie wiem jak tam z piastami są jeszcze inne marki DT Swiss NOVATEC
WaGiant Napisano 16 Sierpnia 2017 Napisano 16 Sierpnia 2017 Ja zacząłbym od kół bo za niedługi czas dobrych 26" może w ogóle już nie być , a napędy 2x .... raczej będą .
Tatanka Napisano 16 Sierpnia 2017 Napisano 16 Sierpnia 2017 Weź wszystko dobrze przelicz,bo może się okazać że nie ma sensu inwestować takiej kasy w ten rower.
kamar59 Napisano 16 Sierpnia 2017 Autor Napisano 16 Sierpnia 2017 Tatanka To mnie pocieszyłeś teraz. Podliczyłem wszystkie części które podałem wyszło 1190 zł. W ten rower to co rama nie pasuje? W ramę karbon takie części się instaluje? Te części co podałem to są w rowerach po 5 tys +? To np: ten amortyzator R7 co kupiłem w 2014 r za 990 zł i wymieniłem za XCM "atrapę amortyzatora" to nie było sensu wymiany inwestycji? Ja zacząłbym od kół bo za niedługi czas dobrych 26" może w ogóle już nie być , a napędy 2x .... raczej będą . Też prawda. A te co podałem są sensowne w tej cenie? Czy dać sobie spokój i jeździć do śmierci tego roweru? Najlepiej to na 29" przejść ale to wymiana ramy, amorka jest potrzebna to już inna konstrukcja.
Tatanka Napisano 16 Sierpnia 2017 Napisano 16 Sierpnia 2017 Podliczyłem wszystkie części które podałem wyszło 1190 zł. Nie wiem jak to policzyłeś,ale tyle mniej więcej zapłacisz za same koła i korbę.A gdzie reszta?
kamar59 Napisano 16 Sierpnia 2017 Autor Napisano 16 Sierpnia 2017 To było liczone wszystko oprócz kół. Z kołami to wychodzi 2040 zł. Za tą kasę co wydałem na rower w 2008 r nie kupie już takiego roweru z takimi grupami częściami. Wszystko poszło do góry, ale czy sztucznie i słusznie nie wiem, prawo rynku.
WaGiant Napisano 16 Sierpnia 2017 Napisano 16 Sierpnia 2017 Prawda jest taka że ( słusznie czy nie ) rowery na kołach 26" nie są teraz modne . Może dlatego , że nie produkuje się już dobrych rowerów 26" . Wymieniając amor i hamulce już sporo zainwestowałeś . Czy warto to ciągnąć sam musisz sobie odpowiedzieć . Fakt że ta rama raczej mistrzostwem świata nie jest ale jeśli dobrze ci się na niej jeździ i nie masz parcia na duże koła to czemu nie . Napęd i tak kiedyś będziesz musiał wymienić i ja bym do tego ,,kiedyś " czekał . Zmieniając na 2x10 będziesz miał prawdopodobnie mniejszy zakres przełożeń albo/i gorsze stopniowanie więc moim zdaniem nie ma sensu wymiana dla samej wymiany . Z kołami to inna bajka . Na lżejszych ( a chyba maviki będą lżejsze ) łatwiej się jedzie . Czytałem o crossridach dobre opinie ale nigdy nie jeździłem . Cena - kilka lat temu kosztowały ok 700 zł ale cóż .... Aha , sam jeżdżę na kołach 26" i napędzie 3x9 . Nie zamierzam tego zmieniać dopóki mogę kupić sensowne części .
kamar59 Napisano 16 Sierpnia 2017 Autor Napisano 16 Sierpnia 2017 Wiadomo jak bym ramę chciał wymienić to już taką pod osie 12,15 mm i pod 29" koła. Ale to już zupełnie inny temat i budowa roweru od zera. Chyba to te sam model po 699 zł http://allegro.pl/mavic-kola-crossride-fts-x-intl-26-2017-bs-i6895321627.html
Tatanka Napisano 16 Sierpnia 2017 Napisano 16 Sierpnia 2017 Jak możesz,to czekaj do zimowych wyprzedaży.Przy budżecie 2000zł które obecnie chcesz wydać na rower+ kilka stówek które weźmiesz sprzedając rower lub części,oraz dokładając kilka stówek zapewne trafisz coś fajnego.
Arni220 Napisano 17 Sierpnia 2017 Napisano 17 Sierpnia 2017 Kamar, popełniłeś jeden błąd, A wiesz gdzie? Wymieniłeś amortyzator na 26". Już w tamtym czasie trzeba było przejść na 27,5 lub 29" skoro chcesz wymienić 75% roweru. A dzisiaj będziesz inwestował i inwestował, ale nadal pozostaniesz przy umierających 26 calach. W konsekwencji za 2 lata sprzedasz ten rower i kupisz nowy. Co proponuję, sprzedawaj go i kup/złóż nowy na dużym kole. Napęd i tak chcesz kupić, chcesz kupić koła, za sprzedany rower kupisz nowy amor 29", pozostanie ci tylko kupno ramy (Accent Peak to ok. 600/700zł). A odnośnie pytania, zastanów się, czy na swoje Bydgoskie szutry i lasy potrzebujesz górskiej kasety 11-36? Moim zdaniem 11-32 by ci w zupełności wystarczyła, a jak się boisz, to przekonstruuj korbę z 36/26 na 36/24. Co ci to da? Da dokładniejsze stopniowanie na tych płaskich drogach, ja to bym się nawet zastanowił nad kasetą 11-28 z korbą 36/22.
kamar59 Napisano 17 Sierpnia 2017 Autor Napisano 17 Sierpnia 2017 A ten Accent Peak to dobre ramy że polecasz? 29" jest przyszłościowe, a 27,5 nie wiadomo jak? Mieć nową ramę to już osie przelotowe większe niż 9mm tył ciekawe jaki jest większa sztywność. Jak iść to już w nowsze technologie. A za rower ciekawe ile bym wyciągnął realnie. Teraz mam kasetę 11-32 i wszędzie podjadę nawet na środkowej tarczy 32. A co na tej kasecie 11-36 gorzej wchodzą biegi łańcuch? Jest lepsze stopniowanie na 11-28? Jak to wygląda rzeczywistości? Są korby 34-24T starczą Deore 6000.
Arni220 Napisano 18 Sierpnia 2017 Napisano 18 Sierpnia 2017 O Peaku jest cały elaborat na pińcet stron, poczytaj. Przykładowo ja mam i jestem zadowolony. To był zresztą przykład, bo nie chciałem proponować ram za 5tyś. Możesz kupić równie dobrze za 1500zł karbonowego chińczyka od Flyxii, też będziesz zadowolony.A no właśnie, teraz wszędzie podjedziesz na 32:32, a zbudujesz korbę z dodatkową zębatką i w dodatku dasz koronkę na kasecie 36z, po co?Tak, chodzi o lepsze stopniowanie kaset szczególnie 11-28 ale i 11-32. Zakresu biegów ci nie zabraknie, a będziesz mógł fajniej dobierać kadencję do jazdy po swoich płaskich terenach.No, i jak teraz czytam, to pozostań przy korbie 36/26 + 11-28, będziesz miał ideał pod swój teren, a nic nie stoi na przeszkodzie by zmienić kasetę na 11-36 jakbyś w góry jechał. Kasety 11-28, 11-32 czy 11-46 niczym się nie różnią jeśli chodzi o jakość zmiany biegów, różnica sprowadza się tylko do zakresu i stopniowania.
Tatanka Napisano 18 Sierpnia 2017 Napisano 18 Sierpnia 2017 Przy tylnej przerzutce Shadow,kaseta z zębatką 28 może być problematyczna.
Arni220 Napisano 18 Sierpnia 2017 Napisano 18 Sierpnia 2017 Nie sądzę, moja m772 (też Shadow, dedykowane tylko 11-32 i 11-34) ogarnia nawet 12-23, a z 11-28 chodzi miód malina. 11-28 to tylko jedna koronka w dół, powinno być jeszcze ok tak samo jak radzą sobie z 11-40.
Tatanka Napisano 18 Sierpnia 2017 Napisano 18 Sierpnia 2017 Wiem że użytkownicy forum mają/mieli problemy z takimi zestawieniami.Ale skoro u Ciebie śmiga,to tak jest.Może zależy od modelu?
Arni220 Napisano 18 Sierpnia 2017 Napisano 18 Sierpnia 2017 Z 10s i 11-28? Dziwne, to tylko o jedną koronkę mniej niż 32. A jakby dać Zee RD-M640? Ona ma pojemność 25T, 36/26 + 11-28 to 27T, może by ogarnęło?
Pinifarina Napisano 18 Sierpnia 2017 Napisano 18 Sierpnia 2017 Modyfikacja roweru to pierwsze pytanie na które trzeba sobie odpowiedzieć; czy warto? A drugie co dalej? Na pierwsze bym odpowiedział nie warto, ale jak uważasz że jednak sentymentalnie warto Drugie Co zrobię z tym osprzętem jak już dojrzeję do wymiany roweru Wszystko co ma Model M6000 nie inwestowałbym lepiej dodać 30% do ceny i mieć XT. Przerzutka tylna kółka na łożyskach, a nie ślizgach - używasz i zapominasz że masz. Choć uważam że M785 nie powinno się kupowąć tylko od razu 786 ze sprzęgłem cena ta sama a kto wie czy nie zaczniesz go wykorzystywać Korba albo XT za 450pln albo Geore 625 627 615 itd + Zębatka XT 200pln Oszczędzisz na łańcuchach 3x. Problem że ramę masz zaprojektowaną do 3 tarcz a kupujesz 2 więc podkładki będą nieodzowne aby linię łańcucha znaleźć Łańcuch KMX X10.93 = HG95 wypas tylko czy wykorzystasz cenę 2x w stosunku do .73 czy HG54 . Jak dla amatora wystarczy Manetki to wypas XT czy warto za 50% ceny kupisz komplet Geore M/P610 i nic im nie brakuje I odnośnie ramy. Rama na sztywną oś 12mm to nie takie łatwe aby znaleźć najtańsza to carbon chiński za 2800pln aluminiowe producentów będą w podobnych cenach. PEAK jeszcze nie produkuje ramy pod oś sztywną aluminiowej
kamar59 Napisano 18 Sierpnia 2017 Autor Napisano 18 Sierpnia 2017 To jak już zmieniać ramę to na taką żeby miała już 12 i 15 osie. Piszesz że lepiej inwestować w XT ale manetki już nie jakieś George nie znam, nic im nie brakuje itp. To w tym rowerze dam sobie spokój z drastyczny zmianami części. Lepiej iść w nowe zupełnie i coś sobie zbudować. Zimą można coś kupować taniej i składać po woli sobie w zaciszu. Rama karbonowa nie che, wole iść w alu. Lepsza rama alu sprawdzona, niż tańszy karbon różnie bywa. Jak już to będę szukał nowych kół 29" to pod osie 12 czy 15 jak są. Arni220 kaseta 11-28 to nie szosowe? Korbę mogę wybrać 34-24 a kasetę 11-32 34 i będzie też malina.
Arni220 Napisano 19 Sierpnia 2017 Napisano 19 Sierpnia 2017 Problem że ramę masz zaprojektowaną do 3 tarcz a kupujesz 2 więc podkładki będą nieodzowne aby linię łańcucha znaleźć Że co? Co za różnica gdy mamy mufę 68 czy 73mm? W pierwszym przypadku idą 3 podkładki, w drugim jedna. W obu przypadka pozycjonuje to korby niezależnie od rzędowości w tym samym miejscu. Nic nie trzeba kombinować itd. To jak już zmieniać ramę to na taką żeby miała już 12 i 15 osie. To tak sobie zrobisz. Po prostu w dzisiejszych czasach takie poważne inwestycje jakie chcesz zrobić, nie maja sensu. Jedyny błąd popełniłeś wymieniając amora, gdybyś się wstrzymał lub kupił taki pod duże koło, pozostała by ci do dokupienia tylko rama (+ te podzespoły o które teraz pytasz). Ale generalnie trzeba zacząć od ramy i pod nią dobierać komponenty (piasty, amora, mocowanie przedniej przerzutki itp). Przemyśl sobie wszystko raz jeszcze.
Tatanka Napisano 19 Sierpnia 2017 Napisano 19 Sierpnia 2017 Lepiej iść w nowe zupełnie i coś sobie zbudować. Zimą można coś kupować taniej i składać po woli sobie w zaciszu. Składanie roweru z części od podstaw jest raczej mało opłacalne.Szanse na złożenie taniej niż gotowy rower są niewielkie.Trzeba naprawdę długo polować na okazje,wyprzedaże,ewentualnie ktoś sprzedaje nowe części bo wymienia na inne w nowym rowerze.Plusem jest to,że składasz rower dokładnie taki jak chcesz,bez żadnych kompromisów.
kamar59 Napisano 19 Sierpnia 2017 Autor Napisano 19 Sierpnia 2017 Też jest po części prawda że te koła 27.5 czy 29 to tez wymyślili żeby coś usprawnić. Ale w dużej mierze żeby coś zarobić na rowerach ale czy każda wprowadzona nowa technologia jest potrzeba i sprawdza się. To jedynie wyciągnięcie od ludzi pieniędzy. Rzebyinteres się kręcił. Też jest po części prawda że te koła 27.5 czy 29 to tez wymyślili żeby coś usprawnić. Ale w dużej mierze żeby coś zarobić na rowerach ale czy każda wprowadzona nowa technologia jest potrzeba i sprawdza się. To jedynie wyciągnięcie od ludzi pieniędzy. Rzebyinteres się kręcił. Też jest po części prawda że te koła 27.5 czy 29 to też wymyślili żeby coś usprawnić. Ale w dużej mierze żeby coś zarobić na rowerach ale czy każda wprowadzona nowa technologia jest potrzeba i sprawdza się. To jedynie wyciągnięcie od ludzi pieniędzy. Żeby interes się kręcił.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.