Skocz do zawartości

[rower] MTB 4000-6000zł


W_T

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

Polecam raczej odpuścić sobie powyższe modele Cube ( w każdym razie mocno się zastanowić ), a to dlatego, że :

1. karbonowy ma niby nowocześniejszą ramę, ale pożałowali sztywnej osi z przodu i dali amorek z goleniami o średnicy 30 mm

2. dwa aluminiowe modele mają lepsze napędy niż ten karbonowy, ale oba są na zwykłych osiach

Według mnie w tym budżecie można już oczekiwać co najmniej jednej, a najlepiej obu sztywnych osi oraz amorka z goleniami 32 mm.

Na pewno rama 17 " na dużym kole to jest absolutne maksimum dla Ciebie i w zależności od producenta może się okazać w niektórych przypadkach, że będzie na tzw. styk.

Myślałeś o rodzimych markach : Kross ( B8 lub R8 jeśli średnie koło wchodzi w ogóle w grę - oba 2017 i kosztują poniżej 4 k ) i Romet ( w tej chwili za 4 k jest na aukcji fabrycznie nowy Monsun 1.0 2015 ) :icon_question:

Po tych Cube widzę jednak, że raczej interesuje Cię napęd 2 x, a Kross w wymienionych modelach posiada tylko jeden blat.

Jeśli chodzi o kwestie gwarancji to najlepiej z tego co mi wiadomo wypadają Trek, Specialized i Giant ( BTwin w Decathlonie też daje dożywotnią gwarancję na ramę, ale ma w ofercie tylko średnie koło ).

Z modeli 2018 po negocjacji ceny w zasięgu byłyby np.: http://www.rowerymerida.pl/produkt1425/bignine-700-rower-merida.html  - obie sztywne osie ( tylna boost ) oraz prawie kompletne XT ( oprócz piast i kasety ).

Następnie : https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-g%C3%B3rskie/rowery-xc/procaliber/procaliber-6/p/2058600-2018/?colorCode=black  - zaawansowana technologicznie rama z rozdzielaczem IsoSpeed oraz obie piasty w standardzie boost, jednak napęd nieco słabszy niż w Meridzie, ale i tak całkiem przyzwoity.

Nowy Spec Chisel : https://www.specialized.com/pl/pl/men/bikes/mountain/mens-chisel-comp/128949

Moim zdaniem powinieneś przemysleć :

1. rama karbonowa, czy alu

2. lepszy osprzęt i słabsza rama, czy lepsza rama i słabszy osprzęt

3. kwestie gwarancji

4. kwestie geometrii poszczególnych modeli i dopasowania rozmiaru pod swoje warunki

5. ogólny wygląd i detale, które dla wielu są istotne ( nie wiem jak dla Ciebie )

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

W jakiej cenie :icon_question:

GT są dość specyficzne, bo mają długie górne rury, a przy tym niski przekrok ( podobnie jak w Treku ), więc to zupełne przeciwieństwo w porównaniu do Cube.

Na pewno dużym plusem jest dożywotnia gwarancja po zarejestrowaniu roweru na stronie.

Jak podejdzie geometrycznie i rozmiarowo, to czemu nie, ale polecam jeszcze wybadać co i za ile proponują konkurenci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Lepiej negocjuj cenę Procalibra 6, który katalogowo niby jest o 1 k droższy, ale w Treku można na pewno sporo urwać z ceny - ludzie np. kupowali tegorocznego Superfly 6 z 20 % rabatem i to kilka miesięcy temu ( 5,3 zamiast 6,6 k ), także zejście nawet do poziomu katalogowej ceny X Calibra 9 jest prawdopodobnie możliwe.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tylko z obowiązku - nie ma czegoś takiego jak raty 0 %. Sprzedawca zwieksza cene, częsć z niej odprowadza bankowi jako prowizję. Gdybyś to dokładnie przeliczył zdyskontowanymi przepływami to zobaczyłbyś, że to są raty kilkadziesiąt procent. Za to upusty do 20 % są jak najbardziej realne.

 

Masz tu już mnóstwo propozycji - jak już zdecydujesz karbon vs alu - zwróć uwagę na sztywne osie i przetestuj te rowery. Rozstrzał od Cube do Treka jest olbrzymi - to zupełnie inne geometrie. A to geo jest najważniejsza, potem sztywne osie a potem czy się ten rower podoba. 

 

Co do taperowanej główki - imho nieco przereklamowana sprawa. Fakt - będzie kiedyś łatwiej znaleźć amor na wymianę ale czy będziesz go wymieniał ? Za kilka lat i tak wymyślą coś innego żeby zmusić do zakupu całych rowerów a np. takiej Reby nie zajeździsz za szybko. A nie słyszałem jakoś, żeby ktoś narzekał na luzy na sterach.

 

Ja konsekwentnie obstawiam Treka, potem Meridę, potem chyba Gate 90. I zastanów się, czy chcesz suport pressfit (wciskany). Wkręcany sobie sam wymienisz w kilka minut za kilkadziesia złotych jeżeli nie jesteś zupełnie atechniczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co z piastami. Trek mocno reklamuje i zachwala boosta, a sprzedawcy mówią że będzie to standard i może się okazać w niedalekiej przyszłości nie kupimy nowoczesnego koła do starych piast. Jednak z tego co zauważyłem większość obecnych rowerów ma piasty 100mm i 142mm. Czy to faktycznie tak wspaniałe rozwiązanie dające odczuwalną sztywność koła czy też tylko chwyt reklamowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

może się okazać w niedalekiej przyszłości nie kupimy nowoczesnego koła do starych piast.

Łżą jak psy ; ))

 

Koło to obręcz, szprychy i piasty, nie mają ze sobą zbyt wiele wspólnego - piasty było można, można i będzie można kupić w każdym standardzie. 

100 i 142 są wystarczająco sztywne. Koła Treka i tak są słabe jak zresztą i wszystkie inne. Ta niedaleka przyszłość to pewnie z 5-10 lat, na razie i tak króluje stary standard QR.

 

Generalnie nie kupuj roweru z myślą o rozbudowie, bo standardy i tak się pozmieniają.

I szczerze mówiąc - nie wiem, czy piasty wykorzystują zwiększoną szerokość czy tyllko mają przejściówki : / Ale Trek to Trek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Boost nie jest chwytem reklamowym jak twierdzą niektórzy i oczywiście nie oznacza to, że każdy natychmiast musi to mieć, bo bez tego kaplica.

Na pewno zwiększa nieco sztywność dużych i stosunkowo najbardziej wiotkich kół 29 ", ale w praktyce pewnie trudno wyczuć różnicę między 100 i 142, a 110 i 148 mm ( jak się nie jest zawodowym testerem sprzętów i nie śmiga jakiegoś ostrego all mountain ).

Boost pozwolił na skrócenie tylnych widełek i poszerzenie ich, dzięki temu poprawiła się zwrotność i mieszczą się szersze opony.

Trek reklamuje i zachwala, bo wymyślił ten standard wspólnie ze Sramem : https://magazynbike.pl/2016/11/12/postep-techniczny-czy-chwyt-marketingowy/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...