Skocz do zawartości

[Napęd z 3x9] na 1x9 i napincz


sneky

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam pytanie , czy opłaca się z mieniać napęd z 3x9 na 1x9 , a jeśli tak to jaką korbe wybrać najlepiej do 300zł (Proszę o modele)

I moje drugie pytanie , mogę prosić o link do napinacza łańcucha do napędu 3x9 jeśli w ogóle istnieje. 

Proszę o szybką pomoc i z góry dziękuje. :)


A jeszcze pytanie jaki napinacz do 1x9

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Niedawno przerabiałem 3x9 na 1x9 w rowerze crossowym. Z zębatką nw z przodu napinacz nie jest potrzebny. Przy czym z tyłu mam RD-M592 z shadow więc napina łańcuch nieco mocniej niż tradycyjna. Łańcuch oczywiście skrócony. Przejachałem na takim zestawie niewiele, bo zaledwie ok. 200 km po różnym terenie (głównie leśne ścieżki) i łańcuch nie spadł ani razu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Przy czym z tyłu mam RD-M592 z shadow więc napina łańcuch nieco mocniej niż tradycyjna.

 

Nie wydaje mi się że samo Shadow napina mocniej, Shadow+ ma sprzęgło i wtedy mniej "telepie" 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nie wydaje mi się że samo Shadow napina mocniej, Shadow+ ma sprzęgło i wtedy mniej "telepie"

 

"Na oko" wydaje się, że napina odrobinę mocniej, ale nie mierzyłem. Niemniej, nawet jeśli tego nie robi -- tym lepiej, bo oznacza, że można mieć 1x9 bez shadow (i tym bardziej shadow+) i bez napinacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam napęd 1x9 (RD-M591, kaseta 11-42, zębatka 38T NW) i mogę powiedzieć, że działa bardzo dobrze. Dopóki zębatka NW jest w dobrym stanie łańcuch nie spada w żadnych okolicznościach. Kiedy NW się mocniej zużyje to zdarzają się spadnięcia łańcucha przy silniejszych wstrząsach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własna konstrukcja na bazie 11-40 i 11-34 Sunrace. Z pierwszej wziąłem 11-13-15, z drugiej 24-28-34, do tego dołożyłem 17 i 20 w środku i 42 od a2z na końcu. W koronkach 17 i 20 rozpiłowałem wąski wpust, żebym mógł ją obrócić na bębenku i jako tako dopasować profilowanie zębów do pozostałych zębatek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musiałem wkręcić max śrubę B. Poza tym skróciłem dodatkowo łańcuch co spowodowało nieznaczne odciągnięcie górnego kółka przerzutki od zębatki 42t na 1 biegu. Po tych zabiegach całość działa moim zdaniem całkiem sprawnie. Porównywalnie do oryginalnego napędu z kasetą 11-34.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może komuś się przyda.

Postanowiłem sprawdzić czy zwiększenie napięcia sprężyny wózka przerzutki (RD-M591) wpłynie na kulturę pracy mojego napędu 1x9. Po zdemontowaniu wózka okazało się, że posiada on 2 otwory do zaczepienia sprężyny napinającej. Fabrycznie sprężyna była już założona w "twardszym" położeniu. Nawierciłem 3 kolejne otwory; mniej więcej w podobnych odległościach co fabryczne. Sprężynę najpierw zaczepiłem w skrajnym dodatkowym otworze. Wózek naciągałem z duszą na ramieniu, bo opór był już bardzo duży i obawiałem się zerwania sprężyny. Ale poszło bez uszkodzeń i zamontowałem przerzutkę. To położenie okazało się nieco za sztywne. Łańcuch był bardzo mocno napięty, a zmiana biegów w zakresie 11-34 nieco się poprawiła. Niestety wrzucanie na 42T, a zwłaszcza zrzucenie z niej było upośledzone. Po prostu napięcie wózka było już zbyt duże i łańcuch zbyt mocno opinał się na największej koronce. 

Zmieniłem naciąg sprężyny na kolejny, nieco "słabszy" otwór i jak ręką odjął. Cały zakres kasety chodzi dobrze, powiedział bym że zauważalnie lepiej niż z pierwotnym naprężeniem wózka. Nie jest to jakaś dramatyczna zmiana, ale odczuwalna. 

Zrobiłem z tym ustawieniem póki co niewiele km, ale na razie nie dostrzegam mankamentów. Być może odbije się to negatywnie na żywotności sprężyny wózka. Czas pokaże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowe otwory dają odczuwalny wzrost naprężenia.

 

Wiem, mam 11-40 sunrace. Z tym, że jej stopniowanie 15-18-21-24 jakoś mi nie pasuje, wolę 15-17-20-24. Poza tym, przy 38T z przodu i 40T z tyłu to trochę twardo na podjazdach w okolicy BB.

 

Marzy mi się 42T z przodu i 10-50 12s z tyłu. Może kiedy zajadę obecny napęd to się skuszę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...