Skocz do zawartości

[Schwinn Frontier GS z 1999r.] Drugi oddech Swinki


Clapo

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie serdecznie.

 

Zarejestrowalem sie na tym forum, bo sam na rowerach sie nie znam, a wpadl mi do glowy pomysl, by odnowic nieco moja stara Swinke :)

 

Czytam, to forum i szczerze mowiac przeraza mnie nierozumienie terminologii, wiec jesli ktos chcialby mi pomoc, musi sie troche wysilic i pisac lopatologicznie :)

 

Rower z 99r., ktory nie przechodzil wiekszych remontow i nawet nie byl szczegolnie pieszczony (w sumie malo uzywany od okolo 10 lat), ale jest juz nieco zuyty i musze wymienic kilka komponentow.

 

Chcialbym zaznaczyc, ze nie chce wydawac wiekszych sum. Im mniej tym lepiej.

 

Przejde do sedna.

Wolnobieg jak i przednie zebatki sa mocno wytarte i trzeba je wymienic. Wiec do wymiany tylne kolo + przednie tarcze. Wymienic tez trzeba suport, a o lancuchu nie wspomne.

 

Czy ktos moglby mi pomoc w doborze czesci? Zalezy mi na jak najmniejszym nakladzie pracy jak i ograniczeniu zbytecznych kosztow.

 

Jest to rower MTB, ale ja go uzywam glownie do jazdy miejskiej, za to w trudnym terenie (strasznie dziurawe drogi). Jazda rowerem do pracy jest moja terapia na podkurczone sciegna (pol roku L4 z powodu zlamania kosci srodstopia).

Nie oszczedzam go jednak, jezdze w kazda pogode. Na kolach zalozone Kendy Khan 26x1,5.

 

Moze ktos z Was ma, mial Frontier GS i ma z nim doswiadczenie?

 

P.S. Nie jezdze szybko, ale obecne przelozenia czasem nie starczaja i trzeba niezle machac nogami by jechac, czy jest jakis polsrodek, by jechac szybciej, ale nie zmeczyc sie zbytnio?

 

Z gory dziekuje za kazde sugestie, informacje i przepraszam, za ten przydlugi temat, ale ja naprawde nie znam sie na terminologii i ciezko mi przebrnac przez Wasze posty.

 

 

Napisano

Wrzuć, proszę jakieś foty.

 

Masz sprzęt serwisowy?

 

Założyłbym, że na dzień dobry będzie potrzeba kilka zwykłych kluczy, a także klucz do wolnobiegu/kasety i klucz do suportu. Nie są to drogie rzeczy, ale przy takich wymianach niezbędne.

Napisano

Klucz do wolnobiegu może byc nie potrzebny. Bo jak kolega musi wymienić wolnobieg i chce uzyskać większą prędkość, to trzeba wymienic tylne koło na takie pod kasetę od razu z zamontowaną kasetą. Wolnobieg podejrzewam 7 biegowy, więc żeby bylo mniej kłopotu i kosztów to i kasetę 7 biegowa. Istniejące manetka i przerzutka to obsłuży.

Wrzuć zdjęcia i policz żeby na blatach z przodu i największe/najmniejsze z tylu.

Napisano

 

 

Wiec do wymiany tylne kolo + przednie tarcze.

Trochę nie rozumiem. Do wymiany tylne koło i tarcza hamulca na kole przednim? Czy wymiana obu kół po hamulce tarczowe? 

Pozdrawiam.

Napisano

tarcza hamulca na kole przednim?

Tu chodzi jak się domyślam o zębatki korby a nie o hamulec (ten rower raczej nie ma tarczowych)

P.S. Najlepsze życzenia imieninowe :-)

Napisano

Rower najpierw się rozbiera na części, wszystko dokładnie myje i odrdzewia. Tak czy inaczej jest to konieczne do wymiany smarów. Wtedy oceniasz co jest do wymiany, np. kulki w piaskach czy konusy, wianki w sterach, suport itd.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...