Skocz do zawartości

[pierwsza szosa] czy warto?


vintage1981

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć panowie.

Mam dylemat przed zakupem pierwszej swojej szosy.

Wkręciłem sie w " wąziutkie opony" po przejażdże na rowerze mego brata.

Prosił bym Was o pomoc w wyborze , a raczej podpowiedz czy sie kalkuluje zakup roweru w danej cenie.

Mój wzrost to 194 cm, waga ok 90kg . Do tej pory ujeżdżam mtb .

Podejrzewam ze patrząc na mój wzrost rama bedzie oscylowała w granicach rozmiarów 58-60. Jeśli sie mylę poprawcie mnie .

Budżet jakim dysponuje max 4000zl. Chyba że w grę wchodzi lekkie dołożenie adekwatne do roweru.

 

W oko wpadły mi :

- Merida Scultura 300 2016 r cena ok 3600zl rozmiar59

- Trek 1.2 cena ok 2700zl rozmiar 58

- Kross vento 3.0 cena ok 2800zl rozmiar 59

 

Mam świadomość ze jest tu rozbieżność cenowa. Jeśli jednak nie warto dokładać do Meridy cześć budżetu poleci na pedały, buty, kask .

 

Z góry dzięki za cenne wskazówki .

Napisano

Na MTB jeździłeś bez pedałów, kasku i butów? Chyba że chcesz od razu wylądować w peletonie TDP.

Merida jest na Tiagrze 10s, reszta na Sorze  9s tyle co powiedzmy różnica ceny do osprzętu.

Jak pierwsza szosa to bym się nie pchał jeśli nie ścigancko, tylko nabył jakiego przełaja lub grawela na hamulcach tarczowych z baranem.


Pozdrower

Napisano

Na dobre sprawę można kierować się względami estetycznym. Rowery sa na shimano, więc osprzęt jest podobny.

 

Kask na szosie jest obowiązkiem, prędkości czasami sa znaczne a upadki groźne.

 

Przelaj jest zbyt rozniacym się rowerem od szosy. Zdecydowanie wolał bym szosowke.

Napisano

Panowie oczywiście ze jeżdżę w kasku , Spd itp.

Myślałem ze do szosowek są inne Spd. Jak juz mówiłem jestem 100% początkującym jeśli chodzi o taki rodzaj roweru. Rownież nie znam sie na osprzętach w takich rowerach. Stad moja prośba do was o wskazówki . Gdzie jak nie tu je otrzymam ? :-) , nie licząc sklepów które chcą wcisnąć zalegające "coś"

Napisano

nabył jakiego przełaja lub grawela na hamulcach tarczowych z baranem.

 

 

...i nigdy nie poczuł tego co na prawdziwej szosówce. Mam jedno i drugie podobnej klasy i niestety - przełaj to nie jest szosówka, nawet jeśli założycie gładkie, wąskie opony.

Napisano

 

 

Na MTB jeździłeś bez pedałów, kasku i butów

A co w tym dziwnego? Ja na MTB jeździłem bez kasku, w butach cywilnych i na platformach. Do szosy wszystko to sobie pokupowałem.

Napisano

...i nigdy nie poczuł tego co na prawdziwej szosówce. Mam jedno i drugie podobnej klasy i niestety - przełaj to nie jest szosówka, nawet jeśli założycie gładkie, wąskie opony.

 

A co konkretnie masz na myśli? Bo jak patrzyłem na ofertę Meridy to jest to praktycznie to samo:

https://www.merida-bikes.com/en_int/bikes/road-fitness/cx/2017/cyclo-cross-500-6554.html

https://www.merida-bikes.com/en_int/bikes/road-fitness/road-race/2017/scultura-disc-400-6599.html

Reach i stack takie same z dokładnością do 0.5 cm, kąt podsiodłowy zależnie od rozmiaru taki sam lub +/- 0.5 stopnia. Różnią się tylko kątem główki i długością tylnych widełek, ale to raczej nie ma większego znaczenia jak się grzeje po asfalcie, a można dzięki temu zamontować błotniki. Może nawet przełaj byłby przyjemniejszy w prowadzeniu, bo mniej zwrotny? Blaty nieco mniejsze w przełaju, ale można sobie zmienić, a reszta napędu taka sama. Może zależy od producenta, ale w tym przypadku model Cyclocross + lekkie koła z oponami szosowymi wydają mi się ciekawym rozwiązaniem.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...