glowki Napisano 19 Kwietnia 2017 Napisano 19 Kwietnia 2017 Witam Stoję przed wyborem kupna roweru szosowego. Jest to pierwsza szosa, będzie służyć do treningu, startuję w zawodach amatorskich MTB, ale kto wie może szosa mi się tak spodoba że spróbuję swoich sił w wyścigach. Wybór padł na szosę na tarczówkach Krossa. Wcześniej myślałem nad szczękami, ale po zagłębieniu się w temat ( oczywiście zdania są podzielone pomiędzy zwolenników tarcz vs szczęki ) i patrząc przyszłościowo wybieram tarczówki. Mam do wyboru dwa modele : 1. 2016 rok prod. http://www.kross.pl/pl/2016/road/vento-8-0 , można wyrwać w cenie 12800 zł, 2. 2017 rok prod. http://www.kross.pl/pl/2017/road/vento-7-0 , cena około 9900 zł Różnica jest w ramie ( różni się ponoć rodzajem włókna węglowego ), czy któs na tyle się zna żeby podpowiedzieć mi jaka jest różnica ? Czy warto dopłacać do lepszych kół, no i osprzętu Dura-ace ? Czy ktoś zna wagę ram i widelców obu rowerów - nigdzie nie mogę znależć ? Temat w miarę pilny, zakup na dniach, proszę o sugestie. Pozdrawiam
SovaLTD Napisano 19 Kwietnia 2017 Napisano 19 Kwietnia 2017 Czy warto dopłacać do lepszych kół, no i osprzętu Dura-ace ? A w MTB warto brać XTR i lepsze koła?
glowki Napisano 19 Kwietnia 2017 Autor Napisano 19 Kwietnia 2017 SovaLTD , mi obecnie w MTB na poziomie amatorskim wystarcza napęd Gx 2x11 i jestem mega z niego zadowolony ( wcześniej miałem XT i Sram wg mnie lepszy, ale nie o tym tutaj mowa ). Oczywiście, czym wyższy model tym będzie lepszy, lżejszy, szybszy itd. Tylko pytanie czy dla amatora jakim ja jestem skok na najwyższy model i wydanie 3 tyś więcej jest dobrym rozwiązaniem, aż tak się nie znam. Najważniejsze żeby rower sprawiał mi przyjemność .
me.wa Napisano 19 Kwietnia 2017 Napisano 19 Kwietnia 2017 Bierz nowszy. To jest zupełnie inna rama, i uwierz - nowsza jest lepsza. Jeśli masz wątpliwości to DA nie potrzebujesz edit: zapomniałem napisać: w ramie 2017 masz sztywne osie (12x142 i 12x100). Przy tarczach ma to duże znaczenie.
mario_awario Napisano 19 Kwietnia 2017 Napisano 19 Kwietnia 2017 Może trochę nie na temat, ale nie mogę się powstrzymać - nie rozumiem, czemu przy takim budżecie ograniczać się do jednej firmy... Za tą cenę można kupić używany Pinerello Dogma, S-works Tarmac albo EMX-525 na Di2 i to faktycznie są maszyny hi-end
glowki Napisano 19 Kwietnia 2017 Autor Napisano 19 Kwietnia 2017 Może trochę nie na temat, ale nie mogę się powstrzymać - nie rozumiem, czemu przy takim budżecie ograniczać się do jednej firmy... Za tą cenę można kupić używany Pinerello Dogma, S-works Tarmac albo EMX-525 na Di2 i to faktycznie są maszyny hi-end Szukałem, ale na mój rozmiar, ciężko coś znaleźć, a jak coś jest to z reguły rowery 2009-2012 na poprzedniej ultegrze 2x 10, lub campaniolo 2x10. Przerobiłem wszystkie firmy i wszystkie rowery na mój wzrost i nie dam za rower 10 kółek za to że nazywa się Pinarello i ma 6 -9 lat. Nigdy nie wiem jak był używany, z reguły symboliczna gwarancja rozruchowa lub jej brak ( zwłaszcza przy rowerach powystawowych ). Po drugie w obiegu dużo podróbek tych "lepszych" marek. Kross daje jeszcze raty zero procent co jest dla mnie też plusem. Daj link do roweru na tarczach w moim rozmiarze 187 cm wzrostu i 91 cm wewn. dł nogi to się zastanowię . Pozdrawiam
mario_awario Napisano 20 Kwietnia 2017 Napisano 20 Kwietnia 2017 Może i racja Szosowe na tarczach to póki co nowość, więc dlatego wybór niewielki. Jeżeli musi być na tarczach, to może poszukaj w nowych przełajowych? Z rozmiarem nie powinno być problemu, zmienisz tylko opony i korbę, albo nawet same koronki i gotowe
Marjanek Napisano 20 Kwietnia 2017 Napisano 20 Kwietnia 2017 Ja chyba nigdy nie zrozumiem sensu tarczy w szosie . A do tego jeszcze to że tarcze ważą swoje....
Groszkin Napisano 21 Kwietnia 2017 Napisano 21 Kwietnia 2017 Radziłbym pojeździć na kilku szosach najpierw. Ja przymierzylem się do w sumie 3 i nie każda mi pasowała Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
Gość Napisano 23 Kwietnia 2017 Napisano 23 Kwietnia 2017 W Treku masz lepiej z dobraniem rozmiarówki, bodajże co 2cm jest.
Arni220 Napisano 1 Maja 2017 Napisano 1 Maja 2017 Moim zdaniem lepiej wybrać ten model z 2017 roku. Raz, że sztywne osie, a dwa to Ultegra ci w zupełności wystarczy. Osobiście jednak nie ograniczył bym się tylko do Krosa, mieszkasz w 3M, a więc tereny raczej nizinne, pomyśl o rowerze typu aero, myślę, że za 13 tyś. spokojnie coś znajdziesz: https://www.rosebikes.pl/produkty/rowery/rowery-szosowe/aero/x-lite-cwx-disc/ https://www.rosebikes.pl/produkty/rowery/rowery-szosowe/aero/xeon-cwx-disc/ Masz możliwość doboru komponentów np. korba 52/36 + kaseta 11-25, Shimano, Sram, Campa, jakieś fajne stożki 50/50 i można świat zdobywać
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.