Skocz do zawartości

[do 5500zł] adventure/road


iwog

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej,

Szukam roweru na weekendowe wypady ale też na kilku(~7) dniowe wycieczki. Podłoże to asfalt/szutr/polskie drogi ;). Koniecznie możliwość zamontowania bagażnika z tyłu(z przodu opcjonalnie). Waga nie ma tak dużego znaczenia(<12kg). Ogólny charakter bardziej szosowy niż górski (geometria + kierownica typu baranek)

 

Na ten moment rozważam dwa rowery:

1. https://www.specialized.com/pl/pl/sequoia/116171

2. http://www.marinbikes.com/pl/bikes/description/2017-lombard-elite-pol

 

Główne różnice jakie dostrzegam:

Specialized:

+ stalowa rama

+ sztywna oś.

- słabszy osprzęt (korba na kwadrat, niższa klasa przerzutek, napęd 2x9)

Marin:

+ karbonowy widelec

+ osprzęt (wyższa grupa sram, sztywniejsza korba FSA, napęd 2x10)

- mniej sztywna oś (QR)

 

Jestem otwarty na innej propozycje ;)

 

Wymiary:

Wzrost ~180cm

Waga ~70kg

Napisano

Dzięki za odpowiedź qb3.

 

Bardzo ciekawa propozycja. Póki co faworyt.

 

Zastanawia mnie jak sztywna oś wpływa na jazdę długodystansową? Jest to warte poszukiwań?

Napisano

Myślę, że w przypadku takich rowerów jak i zwykłych górali HT (tu mowa o tylnym kole) nie ma się czym przejmować. Ja w mojej przełajówce nie mam sztywnych osi i jakoś daję radę na niej pomykać nawet po korzeniach i innych dziurach.  Jedyny minus braku takiej osi to rokowanie, że w przyszłości przy wymianie kół na jakieś super nowoczesne i lepsze, będzie problem bo mogą być już dostępne tylko na sztywną oś. Tak się stało np. z amortyzatorami i widelcami. Dziś dobre amory są dostępne głównie na główkę taperowaną  (rozszerzaną). Jak ktoś ma ramę bez takiego bajeru to nie wstawi sobie nowego lepszego amora.   Ja bym się nie przejmował brakiem osi w Gravelu. Co innego w super sportowej maszynie czy MTB na pełnym zawieszeniu.   Niech jednak wypowiedzą się fachowcy ;) Wg. mnie dla Twoich wymagań rower powinien być prosty, komfortowy i mocny, a oprócz tego powinien mieć mocowania na bagaż.   Na forum jest wątek bardzo podobny co Twój. Warto poczytać, masa info. o Roninie i ludzi co go kupili: https://www.forumrowerowe.org/topic/213341-gravel-budzet-35-55-tys-zl/

Napisano

Powitoł

24godzina przecenka na konę rove st ;)

x-sport.pl/gb/szosowy/19643-rower-kona-rove-st.html

Texas Bikes też ma obniżkę na ciekawego Fairdale'a:

http://texasbikes.pl/rowery/160-rower-fairdale-weekender-drop.html

Sam od jakiegoś czasu choruję na marina - ma co mi potrzeba i jest bliski mojego budżetu:

http://www.bike-project.pl/pl/p/MARIN-FOUR-CORNERS-L-CrMo/4053

Napisano

@qb3 dzięki za info o sztywnej osi.

 

Co do taperowanej główki -> ronin ma taką czy nie?

 

@porcelanowy

dzięki za odpowiedź.

1. Pierwszy raz słyszę o Texas Bikes. Mógłbyś napisać coś więcej?

2. (link do x-sport.pl niestety nie działa)


 

 

1. Pierwszy raz słyszę o Texas Bikes. Mógłbyś napisać coś więcej?

Miałem na myśli Fairdale. 


@qb3 apropo taperowanej główki. Jeśli w przyszłości chciałbym wymienić widelec na karbonowy to czy w Roninie będzie taka możliwość?

Napisano

Znalezienie widelca karbonowego pod hamulce tarczowe z wymiarem A2C zgodnym z oryginałem,pod główkę nietaperowaną może być problematyczne.Tak na szybko to widelec od Accenta CX One będzie pasował,ale raczej jako jeden z niewielu.Ale ja osobiście w życiu bym nie założył widelca karbonowego do Ronina

Napisano

@@qb3, jest sens dopłacać do  Jamis Renegade Expat?

 

główne różnice jakie zauważam to:

+ stal reynolds

+ taperowana główka

+ sztywna oś w widelcu

- umieszczenie tylnego hamulca (będzie to duży problem przy wybiueraniu bagażnika?)

- ~1k różnicy w cenie

Napisano

@@qb3, jest sens dopłacać do  Jamis Renegade Expat?

 

główne różnice jakie zauważam to:

+ stal reynolds

+ taperowana główka

+ sztywna oś w widelcu

- umieszczenie tylnego hamulca (będzie to duży problem przy wybiueraniu bagażnika?)

- ~1k różnicy w cenie

 

Czy warto - ciężko powiedzieć. Zależy dla kogo. Jeśli zamierzałbyś zmieniać kiedyś widelec na nowy to warto brać tapera, jednak przecież nie jest to MTB z amorem. W takim roninie raczej ja bym nigdy nie zmieniał widelca, chyba, że bym go uszkodził.  Stal to stal. Do bike pakingu, bagaży itp. chyba lepsza będzie niż karbon. 

 

Stal Raynolds -  klasyka, ale czy warto dokładać? Dla purystów na pewno :)

Sztywna oś - o tym już pisaliśmy. W razie wymiany na nowe lepsze koła warto ją mieć, ale nie ma się czym przejmować, że jej w gravelu nie ma.

Z tylnym hamulcem się nie wypowiadam bo nie wiem jak to będzie w praktyce.  Może ktoś z kolegów coś doradzi?

 

Ogólnie proponuje pojechać gdzieś poszukać roweru w realu. Przymierzyć się do niego przed zakupem :) To ważniejsze niż kupowanie w ciemno. Ja bym chyba ten 1k przeznaczył na dobre sakwy i ubranie rowerowe oraz porządne lampki i błotniki.

Napisano

 

 

1. Pierwszy raz słyszę o Texas Bikes. Mógłbyś napisać coś więcej?
 

 

A co chcesz wiedzieć o Weekender Drop ?

Co wiem to napiszę, bo sam kupiłem zimą tego roku i doznań z użytkowania dalszego i dłuższego nie mam. 

Napisano

Dzięki @@R_och za odpowiedź. Miałem na myśli ogólne informację o marce, bo wcześniej o niej nie słyszałem. Rozumiem, że jeszcze nie miałeś zbyt wielu okazji do pojeżdżenia?


Miałem podobne założenia co do Twoich i wybrałem:
https://www.giant-bicycles.com/pl/toughroad-slr-1

Dzięki za propozycję. Rozważałem ten rower jednak zależy mi na bardziej "szosowej" geometrii.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...