Skocz do zawartości
Mwawe

[amortyzator] Hierarchia amortyzatorów FOX

Rekomendowane odpowiedzi

Mwawe

Witam

 

Czy mógłby ktoś mi wytłumaczyć jaka jest hierarchia amortyzatorów w przypadku firmy FOX, jeśli chodzi o amortyzatory XC.

Tak jak w przypadku Rock Shox'a: SID - REBA - RECON - XC.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MD11

A u FOX-a jest cokolwiek poza 2 wersjami - Performance i Factory? Factory jest lepsza i to chyba tyle. Reszta to już szczegóły typu wersja step-cast lub zwykła, ze zdalną blokadą lub bez.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SovaLTD

Była jeszcze wersja Evolution, która była najbardziej budżetowa, tylko nie wiem czy jest jeszcze produkowana, bo nie widzę na stronie FOXa.

 

Czyli: Evolution -> Performance -> Factory.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
durnykot

Na 2017 Fox ma tylko wersje Performance i Factory. Evolution, jeśli się pojawi, jest tylko na rynek OEM.

Należy pamiętać także o wersjach z goleniami SC i 3 rodzajach tłumików.

Najwyższą wersją będzie chyba przykładowo F100 SC Factory FIT iRD, nieco niżej może być F100 SC Factory FIT4 ( pozostaje wybór sterowania tłumikiem- z goleni albo manetka).

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mwawe

 

 

pozostaje wybór sterowania tłumikiem- z goleni albo manetka

A czy w tym przypadku jest jakaś różnica w działaniu, poza praktycznością?

 

A co jeśli chodzi o te Talasy, Float i Forx? To będzie ten tłumik?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MD11
Napisano (edytowane)

Nie. Wejdź sobie na stronę FOX-a: http://www.ridefox.com/2016/filter.php?m=bike&t=forks&ref=offcanvas i tam jak przewiniesz trochę w dół to są 4 obrazki reprezentujące poszczególne rodziny amoryzatorów FOX, a niżej konfigurator, w którym można sprawdzić, jakie rodzaje tłumika itp. są dostępne dla wybranego typu amortyzatora.

 

FOX produkuje 4 rodziny amortyzatorów - 32 (XC), 34 (Trail), 36 (All Mountain) i 40 (DH). Te liczby oznaczają szerokość goleni górnych w milimetrach.

 

Float to nazwa sprężyny powietrznej dostępnej we wszystkich amortyzatorach FOX, a Talas to jej odpowiednik dostępny tylko w rodzinach 34 i 36.

 

Pytasz o amortyzatory XC, więc interesuje Cię rodzina 32 i tam we wszystkich modelach dostępna jest tylko sprężyna Float. Możesz to sprawdzić wybierając w konfiguratorze na stronie (Fork Builder) rozmiar goleni (Stanchion): 32. Podobnie z innymi parametrami - np. jak wybierzesz serię Performance to automatycznie podświetli się tłumik Grip, bo innych w tej wersji nie ma.

 

Tak jak pisałem, generalnie masz do wyboru tańszą wersję Performance, w której jest tłumik GRIP i czarne golenie (ta wersja jest stosowana we wszystkich rowerach we w miarę normalnej cenie, czyli gdzieś do 12k PLN) albo droższą wersję Factory, która ma złotą powłokę Kashima na goleniach oraz tłumik FIT4 lub ewentualnie iRD, czyli jakieś elektronicznie sterowane cuda na kiju bazujące na FIT, ale to jest chyba przydatne głównie w rowerach z pełnym zawieszeniem, bo obsługuje od razu przód i tył.

Tłumik GRIP to budżetowa wersja FIT4, która różni się tym, że w FIT4 jest gumowy pęcherz, a w GRIP jest tłok na sprężynie. FOX podaje, że GRIP jest tańszy w produkcji i ma wyższą trwałość, co dla mnie brzmi sensownie. Minusem jest pewnie niższa czułość, ale nie wiem na ile jest to odczuwalne. W zeszłym roku FIT4 był też w tańszej wersji Performance, np. ta Merida taki posiada: BIG.NINE 800 (2016).

 

W tłumiku FIT4 w wersji Factory oprócz 3 ustawień tłumienia kompresji (tak jak w GRIP oraz zeszłorocznym FIT4 w wersji Performance) jest Open Mode Adjust, czyli 22-stopniowa regulacja wolnej kompresji.

 

Forx to raczej określenie na amortyzatory po prostu. Po angielsku fork to widelec / amortyzator. Forks - widelce. Forx - w wymowie brzmi tak samo jak Forks i tyle.

Edytowane przez MD11
  • +1 pomógł 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
lucass3
Napisano (edytowane)

Na 2017r to jeszcze jakaś wersja Rhytm jest. Ale to już OEM.

Edytowane przez lucass3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MD11

Widzę, że z OEM jest jeszcze wersja Performance Elite, która ma tłumik FIT4, czyli to jest chyba odpowiednik zeszłorocznego Performance:

https://www.pinkbike.com/news/fox-announces-2017-lineup-details.html.

 

Prawdopodobnie ten Canyon ma właśnie tą wersję, bo widać naklejkę FIT4: https://www.canyon.com/pl/mtb/grand-canyon/2017/grand-canyon-al-slx-9-9.html/.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
gtb

 

 

Te liczby oznaczają szerokość goleni górnych w milimetrach.

Dla ścisłości średnica lepiej brzmi ale ogólnie świetnie i prosto napisane :thumbsup:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mwawe

@@MD11,

Wielkie dzięki za wyczerpujące informacje.

Zastanawia mnie jedynie brak osi 15/100 przy FOX 32 standard 29" przy skoku 100mm. Ogólnie na portalach są takie wersje, chyba że na 2017 rok nie przewidziano takiej opcji.

 

Mimo wszystko wielkie dzięki za odpowiedzi.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MD11

Jeśli widziałeś amortyzatory z 2016 roku to wszystko się zgadza, bo step-cast i GRIP wprowadzili dopiero w tym sezonie.

Teraz widać jakie marże są na tych amortyzatorach - 50% ceny albo lepiej.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MD11
Napisano (edytowane)

Zgadza się, wklejałem już linka z tymi dodatkowymi wersjami: 

 

Widzę, że z OEM jest jeszcze wersja Performance Elite, która ma tłumik FIT4, czyli to jest chyba odpowiednik zeszłorocznego Performance: https://www.pinkbike.com/news/fox-announces-2017-lineup-details.html.

 

Po prostu Rhytm i Performance Elite to wersje OEM (są przeznaczone dla producentów rowerów, a oddzielnie, w pudełku, teoretycznie ich nie kupisz), więc nie ma ich na stronie FOX-a i jak wcześniej pisałem posta to o nich nie wiedziałem. Uwzględniając również wersje OEM hierarchia jest taka, jak napisałeś.

Edytowane przez MD11

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mwawe
Napisano (edytowane)

Mi generalnie chodziło żeby się rozeznać pomiędzy tymi amortyzatorami Fox'a o których jedynie wiem tylko tyle że są.

Chcę znaleźć jakiś odpowiednik RS SID XX WC. Warto znać jakieś alternatywy.

Ale generalnie to słabo z tym barkiem skoku 100mm przy osi 15mm na rok 2017.

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez Mwawe

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Lumperator

Odpowiednikiem będzie po prostu najwyższy model Fox 32 Float SC Factory 2017 z "przyciętymi" lagami na dole. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mwawe

Factory Series 32 FLOAT 29 120 FIT4 w/Open Mode Adjust 100mm Axle 1.5 T Kashima Matte Black Standard Chassis

Myślę że ten też będzie ok. Mi nie zależy na "rwaniu gramów".

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
funo

Witam pomozcie mi prosze amorek Fox  z 2017 roku 32 Float Performance SC, 100mm z strony foxa wyczytalem cze przy zmianie oleju tj 3 ml do lagi od gory gdzie pompuje powietrze i 10ml do lagi od spodu lagi , czy ja dobrze rozumiem ??? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
bardok206

Podaj id amortyzatora. Chyba nie do lagi 3 ml tylko do komory powietrznej....

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
durnykot

Ok 3 ml oleju wlewamy do komory powietrznej w lewej goleni. 10 ml w lewą dolną goleń i 40 ml na dół prawej goleni ,jeśli masz tłumik GRIP ( a raczej taki masz ).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
funo
Napisano (edytowane)

Witam i juz nic nie rozumiem na pewno mam takiego amora, na stronie FOXA wpisuje kod C8QF zczytany z lagi i info ...

The information you are looking for is unavailable at this time                                                                                                                                                                                                                  2017 Performance Series 32 FLOAT GRIP 3POS REM
2017, 32, A, FLOAT SC, 29in, P-S, 100, Remote, Grip, (7pm CP), Matte Blk, YS-793/PMS-Cool_Gray11 Logo, 15QRx110, 1.5 T, 51mm Rake, OE

wie ktos moze ile oleju wlac do tego amora i gdzie, kupilem juz oryginalny olej FOXA  Suspension Oil Fluid 20wt. Gold 250ml...  prosze wytlumaczyc jak debilowi zebym nie popelnil bledu z gory dziekuje

 
Edytowane przez funo

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
funo

Kochani ludziska powiedzcie mi jak rozumiec ta tabelke bo zgupialem 

2017 Bath Oil Volume Chart

 

32mm  Oil Location Application Oil Type Oil Volume
  Air-Side Bath 32mm FLOAT SC 80-100 Air-Side Bath FOX 20wt. Gold 10cc
       32mm FLOAT 80-120 Air-Side Bath FOX 20wt. Gold 25cc
All 32mm FLOAT 130-150 Air-Side Bath FOX 20wt. Gold 10cc
Air Chamber All FLOAT NA2 Air Chamber FOX 20wt. Gold 3cc
Damper-Side Bath All 32mm FIT4 Damper-Side Bath FOX 20wt. Gold 15cc
All 32mm Grip Damper-Side Bath FOX 5wt. Teflon Infused 40cc
32mm FIT iRD Damper-Side Bath FOX 20wt. Gold 20cc

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kanister

Według tego co wyżej napisałeś masz FOXa z tłumikiem GRIP. Co powoduje, że według tej tabelki zalewasz dolne lagi:

Po stronie komory powietrznej - 10ml 20wt Gold

Po stronie tłumika - 40ml 5wt Teflon Infused

 

Zauważ, że są to dwa różne oleje. Jak coś mam do odsprzedania ~800ml oryginalnego oleju FOXa 5wt Teflon Infused.

(Zakupiłem do serwisu ale okazało się, że mam wersje OEM Performance z tłumikiem FIT4 :) )

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
funo

Dziekuje za podpowiedz i nawet zrozumialem, z odkupieniem oleju bedzie problem poniewaz mieszkam w anglii w pl bede dopiero w sierpniu, jak cie to zadowala w sierpniu moge odkupic nie zmarnuje sie bede w krakowie pozdrawiam i jeszcze raz dziekuje

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
funo

Itam zrobiłem serwis i nie wiem czy wlalem za dużo oleju 45ml amor nie zejdzie do końca jakieś 3cm zostaje czyżby za dużo oleju ???

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×