HJK Napisano 17 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2017 To by się zgadzało. Tutaj dodatkowe informacje jak gość w SF 2016 zmieniał osie na sztywne - swoją drogą jak się okazuje oś osi nie równa, nawet jeśli obie mają po 12mm: http://forums.mtbr.com/components/142x12-rear-axle-fits-2016-trek-superfly-1024179.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marpok Napisano 17 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2017 (edytowane) To w takim razie zwracam honor okazuje się, ze byłoby to zbyt piękne zeby bylo prawdziwe ale tak mi to wyglądało...sorki za zamieszanie Edytowane 17 Lutego 2017 przez marpok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HJK Napisano 17 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2017 Co nie zmienia faktu że inwestując te 250-300zł otrzymujemy obie sztywne osie w Superfly 5/6 (z przodu gotowa, robimy sam tył) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marpok Napisano 17 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2017 No dokladnie...pozostaje tylko taka kwestia jak bardzo potrzebujemy sztywną oś na tyle??? Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareckiabc Napisano 17 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 17 Lutego 2017 Mi bardzo nie jest potrzebna więc chyba nie ma sensu tyle dopłacać chyba, że bardzo będę chciał mieć SLX/XT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marpok Napisano 17 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2017 Mi bardzo nie jest potrzebna więc chyba nie ma sensu tyle dopłacać chybaNo to chyba właśnie odpowiedziałeś sobie na pytanie, który rower wybrać[emoji6] Wg mnie z gx bedziesz zadowolony, a korbe jak tą zajedziesz zawsze możesz zmienić, np. slx, bo ceny blatów do gx podobno zabijają. Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cristobal Napisano 19 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2017 Wg mnie SF 6 (2017) i 7 (2017) mają obie osie sztywne. SF 6 - SF 7 - Proszę o sprostowanie jeśli jednak się mylę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gtb Napisano 19 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2017 Na filmikach idealnie widać - SF7 ma z tyłu sztywną oś (1:08) a SF6 jej nie ma (1:17) , idzie to rozpoznać po nakrętkach od strony haka (w SF6 jest "pełna" i ma czerwony plastik po środku czyli pod QR10). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafu Napisano 20 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2017 Zmieniałem oś w SF6 na sztywną - oryginalny Bontragerowski zestaw: haki + oś kosztował mnie 180zł o ile dobrze pamiętam. Nie polecam kombinować bo jak napisał kolega @@HJK, oś osi nierówna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marpok Napisano 20 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2017 Zmieniałem oś w SF6 na sztywną - oryginalny Bontragerowski zestaw: haki + ośI jak wrażenia? Odczułeś jakąś znaczącą różnicę? Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafu Napisano 20 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2017 To rower żony. Ośka poszła do wymiany przy okazji bo wymieniałem koło. Żona twierdzi że różnica na plus jakaś tam jest ale nie wiem na ile to zasługa lepszego koła W moim Superfly nadal mam cienką ośkę, z tym że wymieniłem zacisk na DT Swiss RWS bo jakiś czas temu nałykałem się marketingowych teorii na temat wyższości sztywnych osi Generalnie uważam że kolosalnej różnicy nie ma i jeśli faktycznie zmieniasz koła to warto zrobić upgrade standardu na przyszłość ale jeśli miałbyś kombinować tylko dla samej ośki, to lepiej tą kasę przeznaczyć na coś innego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cristobal Napisano 20 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2017 Mam pytanie do pozostałych użytkowników, którzy jeździli na obu osiach, czy można odczuć znaczącą wyższość sztywnych osi nad zwykłym zaciskiem? Teorię znam - Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
next Napisano 21 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2017 Cristobal,twoje pytanie brzmi tak " słuchajcie no,czy kupić rower za 6000 zł czy ten sam za 7000 zł? Co polecacie? Jakie są wasze doświadczenia?". Cristobal,już wcześniej w tym wątku napisałem,że bez względu co kupisz,koła będziesz miał do wymiany bo w obu rowerach to jest ten sam badziew. Rama i koła to podstawa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cristobal Napisano 21 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2017 Next, mylisz się, bo to nie ja kupuję rower, ja tylko drążę temat sztywnych osi - czy w ogóle są w proponowanych Trekach? ustaliśmy, że są tylko w SF 7 i kolejne moje pytanie brzmiało, czy można odczuć znaczącą wyższość sztywnych osi nad zwykłym zaciskiem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HJK Napisano 22 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2017 Podbijam pytanie cristobala dot. różnicy w sztywności osi QR oraz sztywnej 142x12 - czy jest to wyczuwalne i czy jest sens ogarniać coś takiego za te 3 stówy? Oraz dokładam kolejne: czy zmiana QR na oś sztywną 142x12 w SF6 jest wykonalna przy kołach jakie otrzymujemy wraz z rowerem? Czy też trzeba je w jakiś sposób modyfikować (zmieniać piastę)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erzurum Napisano 22 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2017 (edytowane) 1. moim zdaniem nie warto, w widelcu to jeszcze działa, z tyłu nie czuć różnicy, jak dla mnie. 2. konieczna wymiana piasty. jeździłem przez rok, dużo po górach, na superfly fs 7, z tyłu była zwykła qr choć rama przystosowana pod sztywną oś, w ogóle mi to nie przeszkadzało. Edytowane 22 Lutego 2017 przez erzurum Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
next Napisano 23 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2017 Next, mylisz się, bo to nie ja kupuję rower, ja tylko drążę temat sztywnych osi ... Masz rację,przepraszam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sli Napisano 24 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2017 (edytowane) Sztywna oś. Z przodu sprawa jest prosta. Widelce amortyzowane mają zazwyczaj pompowaną tylko jedną stronę, czyli z zasady prawa i lewa goleń cały czas próbują pracować niesynchronicznie. Jedyne co powoduje, że chodzą synchronicznie to podkowa widelca i sztywna oś, o ile widelec ją ma. Dlatego moim zdaniem z przodu sztywna oś to podstawa. Z tyłu w hardtailu nie ma takich problemów. Do tego producenci często pisząc o zaletach sztywnej osi, jednocześnie do sztywnej osi dają haki przykręcone do końca ramy śrubkami M4 (sztywna oś nie ma żadnego kontaktu z ramą) ;-) (Wiem wiem w tym przypadku hak trzyma się na wyciętym profilu, a nie na śrubkach.) Podsumowując, sztywności połączenia piasta/rama, sztywna oś w wielu przypadkach z założenia nie może przynieść (Autor, Romet ...). Natomiast sztywna oś wymusza konstrukcyjnie, grubszą oś piasty i szersze łożyska. Co dają szersze łożyska i oś, można łatwo sobie wyobrazić porównując oś suportu na kwadrat i BB30. ;-) P.S Posiadając piastę QR9/12x142 z adapterem na QR9 mamy sztywność jak w 12x142 i tracimy tylko powtarzalność/pewność pozycji zapięcia koła względem zacisku hamulca. Edytowane 24 Lutego 2017 przez sli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
next Napisano 24 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2017 Takim złotym środkiem pomiędzy sztywną osią,a zaciskiem 5 mm jest patent DT Swiss RWS co łączy większą średnicę zacisku z łatwością zdejmowania/zakładania koła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareckiabc Napisano 1 Marca 2017 Autor Udostępnij Napisano 1 Marca 2017 A jakby jeszcze porównać Treka SF 6 2017 http://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-g%C3%B3rskie/rowery-xc/superfly/superfly-6/p/2058600-2017/ cena 5300 zł i Focus Black Forest Pro 2016 https://www.focus-bikes.com/pub/media/youwe_catalogarchive/FO_16_BLACK_FOREST_PRO_29.pdf cena ok 4400 zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MD11 Napisano 1 Marca 2017 Udostępnij Napisano 1 Marca 2017 Osprzęt i cena Focusa są całkiem ok, ale on ma rekreacyjną geometrię (mały reach, duży stack). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareckiabc Napisano 2 Marca 2017 Autor Udostępnij Napisano 2 Marca 2017 Reach 422 to chyba nie taki mały? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HJK Napisano 2 Marca 2017 Udostępnij Napisano 2 Marca 2017 (edytowane) Przy tych samych rozmiarach Treka i Meridy, ta druga ma nawet większą wartość REACH, wydaje się więc że jest bardziej rozciągnięta. Jednak nie jest tak do końca bo jednocześnie STACK jest jeszcze większy. Dla przykładu rozmiar 17" REACH Trek: 412 Meri: 422 STACK: Trek: 600 Meri: 619 Efekt jest taki że na Treku sylwetka powinna - w teorii - być bardziej pochylona, sportowa. Na Meridzie nieco bardziej wyprostowana. Żeby była jasność - oba rowery to sportowa geometria, a różnica między modelami nie jest duża. EDIT: Teraz zauważyłem że porównywaliście Focusa do Treka. Tu różnica jest jeszcze większa: REACH Trek: 412 Meri: 422 Focu: 404 STACK: Trek: 600 Meri: 619 Focu: 633 Wniosek jest taki że Focus jest kwadratowy - ma dość rekreacyjną geometrię. Nie oznacza to że jest zły, ba, nawet można się nim ścigać. Ale lepiej robić to na Treku lub Meridzie. Edytowane 2 Marca 2017 przez HJK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MD11 Napisano 2 Marca 2017 Udostępnij Napisano 2 Marca 2017 Reach 422 to chyba nie taki mały? Zdefiniuj "mały". Trek ma 443, Merida 439, a do tego, jak już pisał HJK, Focus ma duży stack. Nie jest aż tak kwadratowy jak Cube, ale zdecydowanie bliżej mu do niego niż do "wyścigowych" modeli. Scott też ma reach 422 i chyba uchodzi za krótki, ale ma przynajmniej mniejszy stack, a poza tym on ma mały kąt podsiodłowy, więc górna rura wychodzi 620, a w tym Focusie nie wiadomo, czy tak jest. Jeszcze fabryczny mostek 80 na dodatek. Moim zdaniem tego Focusa nie ma co porównywać do Treka. To tak jak Haibike (też z Niemiec) - sztywne osie i dobry osprzęt, ale kwadratowa geometria. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Karuzelek Napisano 11 Marca 2017 Udostępnij Napisano 11 Marca 2017 A jakby jeszcze porównać Treka SF 6 2017 http://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-g%C3%B3rskie/rowery-xc/superfly/superfly-6/p/2058600-2017/ cena 5300 zł i Focus Black Forest Pro 2016 https://www.focus-bikes.com/pub/media/youwe_catalogarchive/FO_16_BLACK_FOREST_PRO_29.pdf cena ok 4400 zł Gdzie za taką cene można dostać tego treka ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi