Skocz do zawartości

[Korba] Kwadrat na łożyska zewnętrzne


PietroPLsz

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć

Czy da się w miejsce korby FSA Vero na kwadrat zamontować Shimano Tiagra na łożyskach zewnętrznych BB RS500? Trzeba gwintować na nowo ramę o ile to możliwe czy wystarczy wkręcić nowy suport i będzie śmigać?

 

Pozdrawiam

Napisano

,

Czy da się w miejsce korby FSA Vero na kwadrat zamontować Shimano Tiagra na łożyskach zewnętrznych BB RS500? ,

Dlaczego chcesz wymienić?

 

Planowanie mufy suportu to nie jest jakaś wyższa konieczność.

Napisano

Rama może być wykonana zgodnie z regułami sztuki, wówczas nie wymaga planowania.

 

Jeśli to jakaś stalówka na Reynoldsie, tytan czy nawet węgiel to można oczekiwać, że mufa będzie idealna. W ramach alu można oczekiwać prostej mufy tylko jeśli fabrycznie była planowana pod zewnętrzne łożyska. Pod suport zintegrowany żadna firma nie planuje bo to dodatkowa czynność, która kosztuje i nic nie daje. Często mufa alu podczas spawania się nieco deformuje. Główka ramy też niby powinna być planowana przed założeniem sterów ale mało kto się tym przejmuje.

W każdym razie te 500km to naprawdę skrajny przypadek musiałby być.

Napisano

Dlaczego chcesz wymienić?

 

Planowanie mufy suportu to nie jest jakaś wyższa konieczność.

 

Najpoważniejszym powodem może być krzywa korba, która jest standardem w przypadku Vero. Albo krzywe tarcze. Albo wiotkość suportu. Dwa pierwsze przypadki obejmują 99 procent problemów z tą korbą. 

Za cenę jaką wołają za nią można nabyć coś zdecydowanie bardziej przewidywalnie prostego. 

Napisano

Jeśli to jakaś stalówka na Reynoldsie, tytan czy nawet węgiel to można oczekiwać, że mufa będzie idealna. W ramach alu można oczekiwać prostej mufy tylko jeśli fabrycznie była planowana pod zewnętrzne łożyska. Pod suport zintegrowany żadna firma nie planuje bo to dodatkowa czynność, która kosztuje i nic nie daje. Często mufa alu podczas spawania się nieco deformuje. Główka ramy też niby powinna być planowana przed założeniem sterów ale mało kto się tym przejmuje.

W każdym razie te 500km to naprawdę skrajny przypadek musiałby być.

Zastanawiałeś się jak się taka mufę produkuje? Nawet za czasów prl? Dla czego nie można oczekiwać prostej mufy. Jak myślisz jak ona jest produkowana. Przybliżyć swoje obawy bo niesamowicie mnie interesuje twoja teoria technologi wytwarzania krociakow rurowych z gwintem z obu stron.

 

tapniete z telefonu

Napisano

Ja przy swoim author nie planowalem mofy. Wszystko chodzilo dobrze tysiace kilometrow. Wiec albo mialem szczescie i mialem rownolegle konce mufy albo poprostu nie trzeba planowac. Tego nie wiem. Ale przy kupnie ramy mozna sobie pomierzyc sowmiarka czy wszystko jest ok.

Napisano

Zastanawiałeś się jak się taka mufę produkuje? Nawet za czasów prl? Dla czego nie można oczekiwać prostej mufy. Jak myślisz jak ona jest produkowana. Przybliżyć swoje obawy bo niesamowicie mnie interesuje twoja teoria technologi wytwarzania krociakow rurowych z gwintem z obu stron.

 

tapniete z telefonu

Tu nie chodzi o to jak się ją produkuje bo prosta to ona jest zanim zostanie wspawana. W czasie spawania powstają w alu jednak znaczne nadtopienia materiału wokół spoiny i napręzenia z tym związane. Widziałem wiele muf gdzie tyle widły byly wspawane tak, ze mufa była wręcz nadgryziona kilka mm na krawędzi. Po wspawaniu idzie tylko frez rozwiercający otwór a potem gwintownik z jednej i drugiej strony (w bsa). W stali czy tytanie widziałem, że w manufakturach spawają gotową, nagwintowaną mufę. W węglu jest po prostu wklejona więc tam żadnych prob nie ma.

Napisano

Czyli powinienem robić to planowanie mufy? ; p Mam Rock Machine Raceride 200 alu (2014). Zmieniam z czystej zachcianki, bo fakt czuć że się gnie i czasem coś w niej strzeli, ale całą resztę komponentów mam tiagre 2014 rocznik (tak jak rocznik roweru), a jako że jestem zachwycony wyglądem najnowszej korby od Tiagry to chcę ją mieć, więc wymiana to czyste kwestia estetyki u mnie. 

Dodatkowe pytanie czy przy zakupie korby Tiagry suport jest zawsze w zestawie? Bardzo ciężko mi znaleźć gdzieś informację o tym na aukcjach na allegro.

Napisano

Najpierw rozeznaj się czy w Twojej okolicy wogóle jakiś warsztat to robi i jakie mają z tym doświadczenie. Jeśli nie znajdziesz to zamontuj bez planowania. Najtańsze SM-BB52 można nabyć za 40zł więc taniej niż planowanie. Do tego jest to 15min roboty z wymianą. Nie zapomnij dać smaru najlepiej wapniowego na gwinty.

Napisano

Nożem zdejmij farbę z powierzchni czołowej rury suportowej. I montuj suport. Suportu nie ma w zestawie chyba że kupisz sklepowe robiony pakiet. Suporty do systemu shimano są najtańsze jest z czego wybierać ryzyko utraty dużych nakładów znikome.

 

tapniete z telefonu

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...