PietroPLsz Napisano 7 Stycznia 2017 Napisano 7 Stycznia 2017 Cześć Czy da się w miejsce korby FSA Vero na kwadrat zamontować Shimano Tiagra na łożyskach zewnętrznych BB RS500? Trzeba gwintować na nowo ramę o ile to możliwe czy wystarczy wkręcić nowy suport i będzie śmigać? Pozdrawiam
talento259 Napisano 7 Stycznia 2017 Napisano 7 Stycznia 2017 Da się, powinieneś mieś standardową mufę suportu 68mm na gwint BSA, możesz to sprawdzić suwmiarką.
gtb Napisano 7 Stycznia 2017 Napisano 7 Stycznia 2017 Da się o ile mufa jest BSA lub ITA. Przy łożyskach zewnętrznych wskazane byłoby planowanie mufy.
Tatanka Napisano 7 Stycznia 2017 Napisano 7 Stycznia 2017 Jeśli gwint jest dobry to nie trzeba gwintować.Natomiast zalecane jest planowanie mufy suportu.Zapewne o to Ci chodziło?
talento259 Napisano 7 Stycznia 2017 Napisano 7 Stycznia 2017 Planowanie mufy nawet jest konieczne przy przejściu na łożyska zewnętrzne. Lekka nierówność i będzie trzeba zmieniać suport co 500km.
PietroPLsz Napisano 7 Stycznia 2017 Autor Napisano 7 Stycznia 2017 Sprawdzając linijką mam koło 68mm więc chyba jest ok. Czym jest planowanie mufy? Każdy serwis coś takiego robi? Ile to może kosztować?
Tatanka Napisano 7 Stycznia 2017 Napisano 7 Stycznia 2017 http://www.forumrowerowe.org/topic/101851-rama-planowanie-mufy-suportu/ Raczej nie każdy serwis ma sprzęt.Cena pewnie od 50 w górę
RBTS Napisano 7 Stycznia 2017 Napisano 7 Stycznia 2017 Rama może być wykonana zgodnie z regułami sztuki, wówczas nie wymaga planowania.
clavdivs Napisano 7 Stycznia 2017 Napisano 7 Stycznia 2017 , Czy da się w miejsce korby FSA Vero na kwadrat zamontować Shimano Tiagra na łożyskach zewnętrznych BB RS500? , Dlaczego chcesz wymienić? Planowanie mufy suportu to nie jest jakaś wyższa konieczność.
vdcmike Napisano 8 Stycznia 2017 Napisano 8 Stycznia 2017 Rama może być wykonana zgodnie z regułami sztuki, wówczas nie wymaga planowania. Jeśli to jakaś stalówka na Reynoldsie, tytan czy nawet węgiel to można oczekiwać, że mufa będzie idealna. W ramach alu można oczekiwać prostej mufy tylko jeśli fabrycznie była planowana pod zewnętrzne łożyska. Pod suport zintegrowany żadna firma nie planuje bo to dodatkowa czynność, która kosztuje i nic nie daje. Często mufa alu podczas spawania się nieco deformuje. Główka ramy też niby powinna być planowana przed założeniem sterów ale mało kto się tym przejmuje. W każdym razie te 500km to naprawdę skrajny przypadek musiałby być.
tobo Napisano 8 Stycznia 2017 Napisano 8 Stycznia 2017 Dlaczego chcesz wymienić? Planowanie mufy suportu to nie jest jakaś wyższa konieczność. Najpoważniejszym powodem może być krzywa korba, która jest standardem w przypadku Vero. Albo krzywe tarcze. Albo wiotkość suportu. Dwa pierwsze przypadki obejmują 99 procent problemów z tą korbą. Za cenę jaką wołają za nią można nabyć coś zdecydowanie bardziej przewidywalnie prostego.
michalANANAS Napisano 8 Stycznia 2017 Napisano 8 Stycznia 2017 Jeśli to jakaś stalówka na Reynoldsie, tytan czy nawet węgiel to można oczekiwać, że mufa będzie idealna. W ramach alu można oczekiwać prostej mufy tylko jeśli fabrycznie była planowana pod zewnętrzne łożyska. Pod suport zintegrowany żadna firma nie planuje bo to dodatkowa czynność, która kosztuje i nic nie daje. Często mufa alu podczas spawania się nieco deformuje. Główka ramy też niby powinna być planowana przed założeniem sterów ale mało kto się tym przejmuje. W każdym razie te 500km to naprawdę skrajny przypadek musiałby być. Zastanawiałeś się jak się taka mufę produkuje? Nawet za czasów prl? Dla czego nie można oczekiwać prostej mufy. Jak myślisz jak ona jest produkowana. Przybliżyć swoje obawy bo niesamowicie mnie interesuje twoja teoria technologi wytwarzania krociakow rurowych z gwintem z obu stron. tapniete z telefonu
Michal_L Napisano 8 Stycznia 2017 Napisano 8 Stycznia 2017 Ja przy swoim author nie planowalem mofy. Wszystko chodzilo dobrze tysiace kilometrow. Wiec albo mialem szczescie i mialem rownolegle konce mufy albo poprostu nie trzeba planowac. Tego nie wiem. Ale przy kupnie ramy mozna sobie pomierzyc sowmiarka czy wszystko jest ok.
vdcmike Napisano 8 Stycznia 2017 Napisano 8 Stycznia 2017 Zastanawiałeś się jak się taka mufę produkuje? Nawet za czasów prl? Dla czego nie można oczekiwać prostej mufy. Jak myślisz jak ona jest produkowana. Przybliżyć swoje obawy bo niesamowicie mnie interesuje twoja teoria technologi wytwarzania krociakow rurowych z gwintem z obu stron. tapniete z telefonu Tu nie chodzi o to jak się ją produkuje bo prosta to ona jest zanim zostanie wspawana. W czasie spawania powstają w alu jednak znaczne nadtopienia materiału wokół spoiny i napręzenia z tym związane. Widziałem wiele muf gdzie tyle widły byly wspawane tak, ze mufa była wręcz nadgryziona kilka mm na krawędzi. Po wspawaniu idzie tylko frez rozwiercający otwór a potem gwintownik z jednej i drugiej strony (w bsa). W stali czy tytanie widziałem, że w manufakturach spawają gotową, nagwintowaną mufę. W węglu jest po prostu wklejona więc tam żadnych prob nie ma.
PietroPLsz Napisano 8 Stycznia 2017 Autor Napisano 8 Stycznia 2017 Czyli powinienem robić to planowanie mufy? ; p Mam Rock Machine Raceride 200 alu (2014). Zmieniam z czystej zachcianki, bo fakt czuć że się gnie i czasem coś w niej strzeli, ale całą resztę komponentów mam tiagre 2014 rocznik (tak jak rocznik roweru), a jako że jestem zachwycony wyglądem najnowszej korby od Tiagry to chcę ją mieć, więc wymiana to czyste kwestia estetyki u mnie. Dodatkowe pytanie czy przy zakupie korby Tiagry suport jest zawsze w zestawie? Bardzo ciężko mi znaleźć gdzieś informację o tym na aukcjach na allegro.
Tatanka Napisano 8 Stycznia 2017 Napisano 8 Stycznia 2017 To miej też zachciankę na planowanie mufy Suport nie jest w zestawie,chyba że napisane jest inaczej
vdcmike Napisano 8 Stycznia 2017 Napisano 8 Stycznia 2017 Najpierw rozeznaj się czy w Twojej okolicy wogóle jakiś warsztat to robi i jakie mają z tym doświadczenie. Jeśli nie znajdziesz to zamontuj bez planowania. Najtańsze SM-BB52 można nabyć za 40zł więc taniej niż planowanie. Do tego jest to 15min roboty z wymianą. Nie zapomnij dać smaru najlepiej wapniowego na gwinty.
michalANANAS Napisano 8 Stycznia 2017 Napisano 8 Stycznia 2017 Nożem zdejmij farbę z powierzchni czołowej rury suportowej. I montuj suport. Suportu nie ma w zestawie chyba że kupisz sklepowe robiony pakiet. Suporty do systemu shimano są najtańsze jest z czego wybierać ryzyko utraty dużych nakładów znikome. tapniete z telefonu
Michal_L Napisano 9 Stycznia 2017 Napisano 9 Stycznia 2017 Zmierz sowmiarka czy konce mufy sa rownolegle.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.