Morio17 Napisano 6 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2017 Witam serdecznie, Posiadam rower Santa Cruize z ramą Heckler z 2004 roku na osprzęcie Deore XT. Ostatnio przyszedł czas na wymianę napędu. Mechanik wymienił mi sam łańcuch z tylną kasetą. Powinien zalecić mi również wymianę przednich zębatek ponieważ obecnie zawija mi się na nich łańcuch przy dużym obciążeniu. Kasetą + łańcuch mam wymienione na następujące CS-HG400-9 CN-HG53 https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/lancuchy-kasety-wolnobiegi/zestawy-kaseta-lancuch/p,zestaw-kaseta-alivio-cs-hg400-lancuch-cn-hg53-9-rz-shimano,515833.html Proszę Was o pomoc w doborze zębatek przednich do mojego roweru, które będę w podobnym standardzie co kaseta i łańcuch. Roweru nie używam do ekstremalnych zjazdów. Poniżej zdjęcie moich obecnych zębatek: Pozdrawiam, Morio Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gtb Napisano 6 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2017 To jest korba Deore LX FC-M580 , środkowa zębatka 32T http://allegro.pl/zebatka-shimano-32t-do-korb-lx-fc-m580-fc-m582-i6569440169.html , największa 44T http://allegro.pl/zebatka-shimano-44t-do-korb-fc-m580-fc-m582-i6569441676.html , młynek wygląda na nie zajechany. Jak chcesz dłużej pojeździć na tych nowych częściach to zmień łańcuch np. KMC X9 (HG53 to nie najlepszy wybór). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morio17 Napisano 6 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2017 Dzięki GTB za odpowiedź, Dla wyjaśnienia przez młynek rozumiesz najmniejszą zębatkę w korbie? I jak byś mógł rozwinąć co jest złego w tym łańcuchu HG53? Cenowo jest nawet tańszy niż KMC x9 Pozdrawiam, Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamtulak Napisano 6 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2017 HG53 jest mało wytrzały, będzie się szybko wydłużał i jeśli nie zostanie w odpowiednim czasie wymieniony to będzie niszczył zęby kasety i korby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morio17 Napisano 6 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2017 Jeśli chodzi o typ KMX X9 to macie na myśli zwykłe bez żadnych bajerów jak SL, L?. Taki wystarczy? http://allegro.pl/lancuch-kmc-x9-spinka-9-rzedowy-i6518845987.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RainbowHunterPL Napisano 7 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2017 Od siebie polecam KMC X9.93 dobra odporność na korozję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzesiowu Napisano 7 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2017 kaseta i łańcuch słabe - klasa emerycka - przy ambitnej jeździe po 300km już będą trochę zużyte. polecam łańcuch campagnolo record c9. może wymień całą korbę - może deorka wyjdzie niewiele drożej niż same blaty? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gtb Napisano 7 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2017 kaseta i łańcuch słabe Łańcuch ok - słaby , ale kaseta ? Niby w czym wyższe modele są lepsze (poza wagą i budową co marginalne znaczenie dla wytrzymałości) ? HG400 to obecnie chyba najlepszy wybór dla 9s patrząc cena/jakość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 7 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2017 Od siebie polecam KMC X9.93 dobra odporność na korozję Jak nie będzie trzymał roweru w wodzie to i X9.73 w zupełności wystarczy. Poza poniklowaniem co drugiej blaszki niczym te dwa modele się nie różnią. Niby w czym wyższe modele są lepsze (poza wagą i budową co marginalne znaczenie dla wytrzymałości) ? Robił z pewnością test twardości metodą Rockwella i/lub Brinella to wie lepiej Moim zdaniem najlepszy stosunek jakości do ceny ma HG300. Te dwie ciemne koronki też są niklowane, ktoś tu na forum pisał jaka to metoda, ale już nie pamiętam. Generalnie poza efektem wizualnym (nie przesadzajmy, nie widać tego) niczym się nie różnią jeśli chodzi o odporność na korozję, a zawsze 2 dychy na banany zostaje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gtb Napisano 7 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2017 Moim zdaniem najlepszy stosunek jakości do ceny ma HG300. Te dwie ciemne koronki też są niklowane, ktoś tu na forum pisał jaka to metoda, ale już nie pamiętam. Generalnie poza efektem wizualnym (nie przesadzajmy, nie widać tego) niczym się nie różnią jeśli chodzi o odporność na korozję Dla ścisłości najmniejsza koronka i nakrętka ale niklowane to one raczej nie są - niklowanie jako powłoka antykorozyjna (zarówno elektrolityczne jak i chemiczne) daje powłokę srebrzysto-białą od półmatu do połysku. W przypadku tych dwóch elementów najprawdopodobniej będzie to fosfatyzowanie (charakterystyczna ciemno-szara barwa i matowa powierzchnia) , która charakteryzuje się niestety nieco mniejsza odpornością na korozję niż niklowanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 7 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2017 Nie wiem jak to teraz odkopać w archiwum, gdzieś to jest, jak znajdę to zapodam. No chyba, że chodziło własne o to? Nie pamiętam. Swoją drogą, w opisie tej kasety także jest mowa tylko o niklowaniu, a nawet gdyby było to fosfotyzowanie, komu rdzewieje? Warto dokładać 2 dychy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morio17 Napisano 7 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2017 Jeszcze miałbym ostatnie montażowe pytanie, Do demontażu 32T będę potrzebował odkręcić pedały ale widzę że jest potrzebny jakiś specjalny klucz (będę to robił pierwszy raz). Chciałbym taki zakupić. Czy moglibyście mi wskazać co powinienem wybrać? Poniżej zdjęcia mocowania: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gtb Napisano 7 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2017 Musisz zdemontować korbę. Potrzebujesz taki klucz http://allegro.pl/klucz-yc-27-do-sruby-suportu-korby-hollowtech-ii-i6477666959.html do odkręcenia nakrętki lewego ramienia i imbusa 5. Po demontażu lewego ramienia prawe wyjdzie z całą osią. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 7 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2017 Do demontażu tarcz z korby nie musisz demontować pedałów. Musisz wymontować korbę. Do tego potrzebny jest imbus 5 mm żeby poluzować śruby trzymające lewe ramię na osi oraz specjalny kluczyk http://rowerowy.com/sklep/narzedzia-serwis/klucze-sciagacze/sciagacze/prod/force-holl Żeby wykręcić śrubę "ściągającą" która wkręcona jest w oś po lewej stronie. Rzeźbienia nie polecam, można go znaleźć w bardzo przystępnych cenach. Najpierw poluzowujesz śruby potem wykręcasz tą plastikową z osi. Następnie wysuwasz plastik który jest w szczelinie lewego ramienia - podhaczasz go od zewnętrznej strony. Siem spóźniłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morio17 Napisano 7 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2017 Dzięki wszystkim za fachową i szybką pomoc oraz w szczególności gtb. Zębatki 32T i 44T, łańcuch KMC 9.93 oraz klucz montażowy zakupiony. Jak wszystko dojdzie to prześlę fotkę efektu. Mam nadzieje że do tego czasu śnieg się utrzyma Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morio17 Napisano 17 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2017 Wszystko chodzi jak w zegarku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gtb Napisano 17 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2017 Super Załóż tylko odwrotnie śruby od zębatki - kominy od wewnątrz a śruby na zewnątrz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morio17 Napisano 19 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2017 To już na szczeście kosmetyka. Śruby przełożone, dzięki! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.