Skocz do zawartości

[Przednie zębatki] Deore do Ramy Heckler - dobór


Morio17

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam serdecznie, 

 

Posiadam rower Santa Cruize z ramą Heckler z 2004 roku na osprzęcie Deore XT. Ostatnio przyszedł czas na wymianę napędu. Mechanik wymienił mi sam łańcuch z tylną kasetą. Powinien zalecić mi również wymianę przednich zębatek ponieważ obecnie zawija mi się na nich łańcuch przy dużym obciążeniu. 

Kasetą + łańcuch mam wymienione na następujące

CS-HG400-9

CN-HG53

https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/lancuchy-kasety-wolnobiegi/zestawy-kaseta-lancuch/p,zestaw-kaseta-alivio-cs-hg400-lancuch-cn-hg53-9-rz-shimano,515833.html

 

Proszę Was o pomoc w doborze zębatek przednich do mojego roweru, które będę w podobnym standardzie co kaseta i łańcuch. Roweru nie używam do ekstremalnych zjazdów.

Poniżej zdjęcie moich obecnych zębatek:

 

post-201887-0-19068100-1483730767_thumb.jpg

 

Pozdrawiam, 
Morio

Napisano

Dzięki GTB za odpowiedź, 

 

Dla wyjaśnienia przez młynek rozumiesz najmniejszą zębatkę w korbie?

I jak byś mógł rozwinąć co jest złego w tym łańcuchu HG53? Cenowo jest nawet tańszy niż KMC x9

 

Pozdrawiam,

Piotr

Napisano

HG53 jest mało wytrzały, będzie się szybko wydłużał i jeśli nie zostanie w odpowiednim czasie wymieniony to będzie niszczył zęby kasety i korby.

Napisano

kaseta i łańcuch słabe - klasa emerycka - przy ambitnej jeździe po 300km już będą trochę zużyte. polecam łańcuch campagnolo record c9. może wymień całą korbę - może deorka wyjdzie niewiele drożej niż same blaty?

Napisano
kaseta i łańcuch słabe

Łańcuch ok - słaby , ale kaseta ? Niby w czym wyższe modele są lepsze (poza wagą i budową co marginalne znaczenie dla wytrzymałości) ?

HG400 to obecnie chyba najlepszy wybór dla 9s patrząc cena/jakość.

Napisano
Od siebie polecam KMC X9.93 dobra odporność na korozję

Jak nie będzie trzymał roweru w wodzie to i X9.73 w zupełności wystarczy. Poza poniklowaniem co drugiej blaszki niczym te dwa modele się nie różnią. 

 

 

 

Niby w czym wyższe modele są lepsze (poza wagą i budową co marginalne znaczenie dla wytrzymałości) ?
 

Robił z pewnością test twardości metodą Rockwella i/lub Brinella to wie lepiej :D

 

Moim zdaniem najlepszy stosunek jakości do ceny ma HG300. Te dwie ciemne koronki też są niklowane, ktoś tu na forum pisał jaka to metoda, ale już nie pamiętam. Generalnie poza efektem wizualnym (nie przesadzajmy, nie widać tego) niczym się nie różnią jeśli chodzi o odporność na korozję, a zawsze 2 dychy na banany zostaje :)

Napisano

 

 

Moim zdaniem najlepszy stosunek jakości do ceny ma HG300. Te dwie ciemne koronki też są niklowane, ktoś tu na forum pisał jaka to metoda, ale już nie pamiętam. Generalnie poza efektem wizualnym (nie przesadzajmy, nie widać tego) niczym się nie różnią jeśli chodzi o odporność na korozję

Dla ścisłości najmniejsza koronka i nakrętka ale niklowane to one raczej nie są - niklowanie jako powłoka antykorozyjna (zarówno elektrolityczne jak i chemiczne) daje powłokę srebrzysto-białą od półmatu do połysku. W przypadku tych dwóch elementów najprawdopodobniej będzie to fosfatyzowanie (charakterystyczna ciemno-szara barwa i matowa powierzchnia) , która charakteryzuje się niestety nieco mniejsza odpornością na korozję niż niklowanie.

 

Napisano

Nie wiem jak to teraz odkopać w archiwum, gdzieś to jest, jak znajdę to zapodam. No chyba, że chodziło własne o to? Nie pamiętam.

Swoją drogą, w opisie tej kasety także jest mowa tylko o niklowaniu, a nawet gdyby było to fosfotyzowanie, komu rdzewieje? Warto dokładać 2 dychy? 

Napisano

Jeszcze miałbym ostatnie montażowe pytanie, 

 

Do demontażu 32T będę potrzebował odkręcić pedały ale widzę że jest potrzebny jakiś specjalny klucz (będę to robił pierwszy raz). Chciałbym taki zakupić. 

Czy moglibyście mi wskazać co powinienem wybrać?

Poniżej zdjęcia mocowania:

post-201887-0-83172400-1483810193_thumb.jpg

post-201887-0-21539100-1483810194_thumb.jpg

Napisano

Do demontażu tarcz z korby nie musisz demontować pedałów. Musisz wymontować korbę. Do tego potrzebny jest imbus 5 mm żeby poluzować śruby trzymające lewe ramię na osi oraz specjalny kluczyk 

 

http://rowerowy.com/sklep/narzedzia-serwis/klucze-sciagacze/sciagacze/prod/force-holl

 

Żeby wykręcić śrubę "ściągającą" która wkręcona jest w oś po lewej stronie. Rzeźbienia nie polecam, można go znaleźć w bardzo przystępnych cenach. 

Najpierw poluzowujesz śruby potem wykręcasz tą plastikową z osi. Następnie wysuwasz plastik który jest w szczelinie lewego ramienia - podhaczasz go od zewnętrznej strony.

 

Siem spóźniłem :)

Napisano

Dzięki wszystkim za fachową i szybką pomoc oraz w szczególności gtb.

Zębatki 32T i 44T, łańcuch KMC 9.93 oraz klucz montażowy zakupiony.

 

Jak wszystko dojdzie to prześlę fotkę efektu. Mam nadzieje że do tego czasu śnieg się utrzyma ;)

 

Pozdrawiam

  • 2 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...