Kuba95 Napisano 12 Października 2016 Napisano 12 Października 2016 Witam Jak kupiłem damper to w środku było dosłownie sucho, jakieś resztki smaru stałego tylko. Wlałem więc jak to polecają 3ml oleju 15W do komory pozytywnej. Po paru jazdach zassało mi z 10mm skoku. Popatrzyłem do środka i tam w komorze pozytywnej brak oleju, natomiast było go bardzo dużo w negatywnej, co spowodowało że tłok nie mógł się cofnąć do końca bo opierał się na sporej ilości oleju który przemieścił się z komory pozytywnej do negatywnej. Dodam że na tłok podczas montażu nasuwa "Negative spring bumper" http://www.parktool.com/assets/img/repairhelp/rearshock_635.jpg Czyli co, posmarować damper od środka tylko smarem stałym? Nie dolewać żadnego oleju? Cytuj
woojj Napisano 12 Października 2016 Napisano 12 Października 2016 Tak posmaruj tylko tłok ruchomy smarem stałym i oczywiście wszystkie uszczelki. Jest to na tyle nieskomplikowana operacja że można to robić parę razy w roku. Cytuj
Mod Team Puklus Napisano 13 Października 2016 Mod Team Napisano 13 Października 2016 Bo oleju ma być tyle ze o ile a nawet nie, z tej samej przyczyny z której dzieje się to w widelcach, olej się przelewa do negatywa i blokuje skok. Damper trzeba nasmarować smarem stałym, a jak jeździsz na ciśnieniach powyżej 200psi bo już nawet specjalnym smarem do damperów. Cytuj
Fonika Napisano 13 Października 2016 Napisano 13 Października 2016 Można nalać oleju ale powinien być on zdecydowanie bardziej lepki (fox float fludi, bardzo lepki olej przekładniowy, na pewno nie 15w ) i w mniejszej ilości (1-2ml max). Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.