Skocz do zawartości
bloszek

[9830] Flyxii 650B 27.5 by Bloszek

Rekomendowane odpowiedzi

bloszek

Bar Ends: (Rogi) - brak

Bar Plugs: (Korki do kierownicy) Force 2 sz. b/d g.

Bottle Cage: (Koszyk na bidon) Flyxii FLX-CG-25 - 23 g.

Brake (Front): (Hamulec przedni) - Shimano SLX BR-M765 - 281 g.

Brake (Rear): (Hamulec tylny) - Shimano SLX BR-M765 - 298 g.

Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) - wliczone w hamulce.

Cables: (Pancerze i linki) - KLS reszta integrated frame b/d g. odnosnie wagi. Linki Shimano b/d g. odnosnie wagi.

Cassette: (Kaseta) - Deore XT CS-M771 11-36 - 331 g.

Chain: (łańcuch) - Campagnolo Veloce + Connex - 251 g. (108 ogniw)

Crankset: (Korby) - Shimano SLX FC-M677 26/38 - 753 g.

Bottom Bracket: (suport) - Accent BB-EX-PRO - 98 g.

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) - Shimano SLX FD-M676 - 145 g.

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) - Shimano SLX RD-M675 SGS Shadow+ - 259 g.

Fork: (Widelec) - Fox F-Series 100 RL - 1580 g. (z manetka)

Rear Shock: (Damper) - brak

Frame: (Rama) - Flyxii FR-501 [rozm. L] - 1287 g. + owijka Force Karbon - 28 g. jako neopren do łańcucha - zależało mi na jak najdłuższym zabezpieczeniu widełek.

Grips: (Gripy) - brak

Handlebar: (Kierownica) - Aerozine XBR15 - 217 g.

Handlebar Tape: (Owijka) - Easton - 26 g.

Headset: (Stery) - Flyxii FLX-HS-1 full integrated - 86 g.

Pedals: (Pedały) - Shimano PD-M780 XT - 343 g.

Seat: (Siodło) - Flyxii FLX-SD-1 - 116 g.

Seatpost: (Sztyca) - Aerozine Zero 31.6/350 mm - 212 g.

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) – Aerozine XSC 2.0 - 12 g.

Shifters: (Manetki) - Shimano XT SL-M780 2/3x10 [P] - 108 g. [T] - 117 g.

Skewers: (Zaciski koł) - Accent Race Ti QR 9 mm - 49 g. - kpl.

Spacers: (Podkładki pod mostek) - Force karbon - 8 g. [10 mm]

Starnut: (Gwiazdka) - b/d g. - nabita w amortyzatorze

Stem: (Mostek) - Aerozine XS 7 100 mm - 110 g.

Tire (Front): (Opona przednia) -  Schwalbe Rocket Ron 2.1 27.5  650B LS - 466 g.

Tire (Rear): (Opona tylna) - Schwalbe Rocket Ron 2.1 27.5 650B LS - 458 g.

Top Cap: (Top cap) - Aerozine XHCAP.AL black - 6 g.

Tubes: (Dętki) - Schwalbe Extra Light 27.5 650B [P] - 150 g. [T] - 147 g.

Wheel Front: (Koło przednie) - ZTR CREST + Stans 3.30 - 707 g kpl.

-Hub: (Piasta) - Stans 3.30 b/d g.

-Rim: (Obręcz) - ZTR Crest 27.5 650B b/d g.

-Spokes: (Szprychy) - b/d g.

-Nipples: (Nyple) - b/d g.

-Rim tape: (Opaska) - Stans Notubes b/d g.      

-Brake rotor: Darthmoor Nano ze śrubkami - 92 g. kpl.

Wheel Rear: (Koło tylne) - ZTR Crest + Stans 3.30 - 850 g. - kpl.

-Hub: (Piasta) - Stans 3.30 b/d g.

-Rim: (Obręcz) - ZTR Crest 27.5 650B b/d g.

-Spokes: (Szprychy) – b/d g.

-Nipples: (Nyple) – b/d g.

-Rim tape: (Opaska) - Stans Notubes b/d g.

-Brake rotor: Darthmoor Nano ze śrubkami - 92 g.

Misc: dzwonek ;)

Razem : 9830 g. total - waga wędkarska ręczna.              

 

Teraz trochę opisu:

 

Jako początek bazowy Kellys Thorx 10, który wyjściowo ważył cos około 14 kg.

Zmieniałem w nim kilkanaście komponentów: amor, kola, sztyca, kiera, mostek, siodło, opony i dętki, hamulce, manetki, stery. Czyli ktoś powie praktycznie cały rower. Udało mi się zejść do około 12 kg :)

Części zmieniane magazynowałem i jako ze marzył mi się "mój rower" poniżej 10 kg. w te wakacje udało się to zrealizować i poskładać.

Amorek, kola,hamulce - używane i kupowane sukcesywnie i wymieniane w celu minimalizacji kosztów. Reszta oprócz w/w została zakupiona nowa z racji swojej specyfiki pracy po sprzedaży Thorxa 10.

            Rama Flyxii (pop. "chińczyk") karbon (T800) rozmiar "L" z racji moich 185 cm wzrostu. Rama ma to, co chciałem: suport BSA (nie potrzebuje bawić się w press fit) wymienne haki tylne do standardu QR9/QR12 mm (producent przysyła w cenie), główka tapered. Podwyższa to wagę ramy w/s do innych karbonów, ale kwestia gustu oraz funkcjonalności. Jedyne co bym zmienił to stery z full na semi integrated. Dolna rura i górna oklejona folią zabezpieczającą. Zobaczymy ile wytrzyma rama, ale zbiera pozytywne opinie.

             Stery, siodło i koszyczek również od Flyxii. Siodło full karbon „dupogniot” – deska, ale z pampersem spoko. Pręty owalne rozmiar 130/272 mm.

             Nie chciałem karbonowych (mostek, sztyca, kiera), dlatego poszedłem w firmę Aerozine i „amelinowe” podzespoły w/s niskiej wadze i optymalnej cenie.

             Postawiłem na napęd 2x10 z racji minimalizacji kosztów i posiadanych wcześniej manetek oraz moich możliwości „napędowych” czyt. kondycji/poz. wytrenowania.

             Napęd oparty na mieszance podzespołów [T] XT - w celu optimum jakości działania/wagi do ceny oraz [P] SLX w celu optimum zysk wagowy do ceny (nie duża różnica w wadze, a w cenie znaczna pomiędzy XT a SLX).

             Przerzutka tył XT SG + bałem się, że „pojemność” przerzutki wykluczy średni wózek, ale jednak nie wszystko działa perfekcyjnie korba SLX 26/38 + kaseta XT 11/36.

             Łańcuch Campagnolo Veloce/Zmieniany ze Sramem 1051- ze spinka Connex. W początkowej wersji miałem jeździć na Campie i dokupić drugą później, ale dostawa się opóźniała i musiałem zakupić dodatkowo Srama. Campa podobno długowieczna, dlatego poszedłem w tym kierunku.

             Korba kupiona bez suportu, ponieważ wyczytałem, że shimano a tym bardziej SLX wkłady mają nie najlepsze noty, wiec postawiłem na BB-EX PRO, w którym można wymienić łożyska w razie "W".

             Amorek udało mi się kupić używany w dobrej cenie. Zrobiłem mu serwis i śmiga miodzio. Jest to wersja pod koło 26”, ale śmiało śmiga pod 27.5 650B z Schwalbe Rapid Rop 2.25” (pozostałość z kellysa), które mam zamiennie z Rocket Ronami 2.1 LS. Manetka remote control z kierownicy – świetna sprawa. Skok 100 mm. QR 9mm. Rura tapered.

             Kółka kupiłem używane – sprawdzony zestaw ZTR Crest + Stans 3.30 na QR9 mm (mogłoby być QR 15/12 mm), ale amortyzator jest pod QR9, tył z racji posiadanych adapterów do ramy mógłbym zmienić na QR 12, ale dochodzą koszta adapterów + oś do piasty (może kiedyś zmienię?). Z racji QR9 w moich komponentach poszedłem w stronę zacisków Accent Race Ti.

To byłoby na tyle :)

 

Plany na przyszłość zmiana wszystkich śrub na Ti/Al - w celu zysku wagowego liczę na około 50 g, jak się uda więcej to będzie git :)

 

098c477f08a602f0m.jpg58210f82c0157919m.jpg79ddc7fb77c282eam.jpg601ae6a288d2e3b6m.jpg3e0ad788d407a292m.jpg

 

Edytowane przez bloszek

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Nastar

Ładnie wyszło ! Przez chwilę rozważałem zakup takiej ramy ale jakoś nie przekonał mnie ten brak malowania...

 

Mam kilka pytań:

1. Jaki wyszedł koszt ramy (w tym opłaty typu cło,VAT etc.) ? 

2. Czy mają w ofercie też ramy pod koła 26'' ?

3. Jak sprawują się tarcze hamulcowe i z jakimi klockami ?

 

 

P.S. Nie widzę wagi uchwytu na bidon. Wagę opaski Stans'a możesz wpisać 6g. Sprawdzone ;-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
rambolbambol

Ale fajna maszynka ci wyszła. Znaczek jakości i order z cukinii ode mnie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
bloszek

Ładnie wyszło ! Przez chwilę rozważałem zakup takiej ramy ale jakoś nie przekonał mnie ten brak malowania...

 

Mam kilka pytań:

1. Jaki wyszedł koszt ramy (w tym opłaty typu cło,VAT etc.) ?  - 1750 zł zależy od kursu $

2. Czy mają w ofercie też ramy pod koła 26'' ? - tak

3. Jak sprawują się tarcze hamulcowe i z jakimi klockami ? - hamulce działają żyletnie z klockami G03S - metaliczne (moja waga >80 kg), rozważałem Ashimy i byłoby 30 g mniej na koplecie, ale może jak te się zużyją pomyślimy. A pozatym zakupy robiłem w centrum, gdzie były tylko darthmoory, a nie chciałem płacić za 10 przesyłek więc kupowałem to co "było".

 

 

P.S. Nie widzę wagi uchwytu na bidon. Wagę opaski Stans'a możesz wpisać 6g. Sprawdzone ;-) - druga pozycja od góry 23 g. :) Waga kół podana po zważeniu kompletu, także uznałem że nie ma sensu wpisywać poszczególnych komponentów.

 

Pozdrawiam,

Bloszek

 

Edytowane przez bloszek

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Nastar

Dzięki za pełne info  :thumbsup:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
mrovka

Jaka jest kultura hamowania na tych tarczach?? Bardzo czuc szarpania podczas hamowania? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
bloszek

Powiem tak:

zanim klocki i tarcze sie dotarly czuc bylo lekkie szarpanie przy malej predkosci do 10-20 km/h (ale nie zeby mi to przeszkadzalo).

Teraz nie obserwuje takiej przypadlosci. Hamulce dzialaja jak dla mnie perfekcyjnie jak wyzej pisalem jezdze na metalicznych shimano G03S.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kowal1986

             Amorek udało mi się kupić używany w dobrej cenie. Zrobiłem mu serwis i śmiga miodzio. Jest to wersja pod koło 26”, ale śmiało śmiga pod 27.5 650B z Schwalbe Rapid Rop 2.25” (pozostałość z kellysa), które mam zamiennie z Rocket Ronami 2.1 LS. Manetka remote control z kierownicy – świetna sprawa. Skok 100 mm. QR 9mm. Rura tapered.

 

Mała uwaga: Spuść całkowicie powietrze z Fox-a i sprawdź, czy przy maksymalnym ugięciu amorka opona 27,5 " nie przywali w dolną część rury sterowej/korony i się nie zaklinuje? Lepiej żeby się kiedyś nie zdziwić i nie przelecieć przez kierownicę, po jakimś konkretnym dropie. Widziałem tu na forum, że takie przypadki są możliwe przy mieszaniu 26" i 27,5".

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
bloszek

"Mała uwaga: Spuść całkowicie powietrze z Fox-a i sprawdź, czy przy maksymalnym ugięciu amorka opona 27,5 " nie przywali w dolną część rury sterowej/korony i się nie zaklinuje? Lepiej żeby się kiedyś nie zdziwić i nie przelecieć przez kierownicę, po jakimś konkretnym dropie. Widziałem tu na forum, że takie przypadki są możliwe przy mieszaniu 26" i 27,5"."

 

Dzieki za dbalosc o moje bezpieczenstwo, ale ten zabieg zrobilem juz dawno i wszystko jest ok. W razie utraty kompresji moje uzebienie powinno pozostac na swoim miejscu.

Pomiedzy opona 2.25 pozostaje okolo 8-10 mm odstepu od "podkowy" dolnych goleni. Po upuszczeniu powietrza rowniez jest bezpiecznie :)

Zanim zakupilem amor z mysla konwersji na 650B obczytalem troche netu aby nie bylo zdziwka. Foxy sie adaptuja w porownaniu do RS - bardzo rzadko.

 

Ale dzieki za czujnosc :)

 

Pozdrawiam

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kowal1986

Bezpieczeństwo ponad wszystko :-)

 

Pięknego przecinaka zbudowałeś. Gratuluję.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
mrovka

kurde..teraz w sumie to wiem ze na pewno musze zainwestowac w tarcze z niebieskim pajakiem:) Zastanawialem sie nad podobnym polaczeniem w swoich kolach mtb,tylko balem sie ze w moim przypadku bedzie za duzo tego niebieskego - ale patrzac na Twoje malenstwo to wiem ze bedzie tip top:)

 

ale na polowe szprych w kolorze ice blue sie nie zdecyduje bo to juz bylby plagiat :P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
modrzew

Jak myślisz o tych Dartmoorach, to tam nie ma żadnego pająka. Sa stalowe z jednego kawalka blachy, częściowo pomalowane na dany kolor i tyle. Po jakimś czasie i drobnych uszkodzeniach zaczyna się to łuszczyć. Mam takie, tylko złote i tył już prawie nie ma koloru ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
mrovka

nie moj temat,wiec przepraszam

 

ale..

 

Ja mysle o fromulach z niebieskim pajakiem,a tutaj w sumie tylko przygladam sie podobnemu polaczeniu kolorow.

Nie odwaze sie juz na takie powycinane tarcze..mam tytanowe KCNC i uzywalem ich moze w sumie tylko 2 tygodnie...przy hamowaniu szarpaly,piszczaly i scieraly sie w oczach do tego stopnia ze wieczorami jak hamowalem to widzialem iskry,naprawde :D - istne jednorazowki.

 

Po tych 2 tygodniach ich zuzycie bylo wieksze jak w innych po 2 sezonach.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
bloszek

To moze ja :)

Tak jak kolega wyzej napisal darthmoor to tarcze bez pajaka. Pajaki wykonane sa z aluminium, ktore sie anodyzuje i powloka jest o wiele wytrzymalsza anizeli malowane tarcze darthmoor/ashima. Ale "pajeczaste" tarcze raczej nie osiagna niskiej wagi - a wtym dziale o to chodzi.

Nie koniecznie wytrzymalosc idzie w parze z niska waga.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
zukikiziu

Serwus, 

 

jakiej szerokości masz kierownicę i czy nie myślisz jej skracać? (:

 

Pozdr,

zuki

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×