Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Z tego co się dowiedziałem jazda na rowerze w zimę po mieście z amorkiem powietrznym  może okazac sie szkodliwa dla naszego amortyzatora, ponoć sól sypana na drogi ma zły wpływ na uszczelki...Ale ja mam pytanie do expertów którzy ujeżdżają swoje bryki do MTB w czystych warunkach zimowych , czyli lasy,pola z dala od miasta góry, gdzie jedyną niedogodnością może być śnieg minusowa temperatura i śliska nawierzchnia....Ale bardziej chciałbym skupić sie na minusowej temperaturze i jej wpływie na uszczelki i olej ..Ja mam Rock Shox Reba...i zastanawiam sie do jakich minusowych temperatur można bezpiecznie jeździć podkreślam w czystych warunkach zimowych...

Napisano (edytowane)

Sprzęt się zużywa. Im gorsze warunki tym szybciej, ale nie istniej granica bezpiecznie/niebezpiecznie, przejście jest płynne. Ogólnie mróz nie szkodzi uszczelkom bardziej niż jesienne błoto, letnie słońce i pył, albo wiosenne deszcze. Rowery MTB służą do katowania, a uszczelki to część eksploatacyjna.
A mówić o "czystych warunkach zimowych" może chyba tylko ktoś kto zimy nie widział ;)

Edytowane przez dran2
Napisano

dzięki za opinie , czyste warunki zimowe to takie gdzie jest poniżej zera (zero błota)i i jesteśmy poza miastem w lesie .gdzie sol miejska sypana na drogi nie szkodzi uszczelkom.

Napisano

No to mnie cieszy,,, nie chciałbym gdzieś 30 km od domu wracać bez powietrza w amorku w -10 stopni....Miedzy czasie dzwoniłem do serwisu Rock Shoxa i powiedzieli mi  ze można na zimę  użyć rzadszego oleju ponoć poprawia to prace amorka.

Napisano

Reba ma na tyle duza regulacje tlumienia, ze odkrecsz bardziej w strone zajaczka i tyle. Chyba, chyba, ze masz odkrecone na full, wtedy pojezdzisz i zobaczysz czy Ci to przeszkadza,

  • Mod Team
Napisano

 

 

dzwoniłem do serwisu Rock Shoxa i powiedzieli mi  ze można na zimę  użyć rzadszego oleju ponoć poprawia to prace amorka.

 

jeśli dzwoniłeś do Harfy to się nie dziwię że otrzymałeś takie złote porady... Oni poza oryginalnym olejem który dostają do zalewania widelców w życiu nic więcej nie widzieli. Dla nich nie istnieje pojęcie lepkości tylko rzadkości bo mają od producenta w kanistrach 10W, 7,5W, 5W itd.

Tu nie chodzi o rzadszy olej a o olej o niższej lepkości. Nie zawsze rzadszy olej różnych producentów ma mniejszy indeks lepkości. Lepkość która Cię interesuje jest określana jako viscosity(wstaw liczbę) cSt40  Sprawdzasz jaką lepkość ma oryginalny olej i kombinujesz z innym.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...