Runner_Biker Napisano 25 Września 2016 Napisano 25 Września 2016 Witajcie. Kilka dni temu stałem się posiadaczem nowego roweru, a konkretniej jest to Kross Evado 6.0. Już na 1 przejażdżce dało się odczuć, że przerzutki w moim nowym rowerze nie zostały zbyt dobrze wyregulowane przed sprzedażą... Na zębatkach tylnej przerzutki, podczas gdy łańcuch znajdował się na największej zębatce, wózek ocierał o plastikową osłonę przed szprychami. Po zrobieniu regulacji przy pomocy 2 śrubek L i H przerzutki działają całkiem dobrze ale nie wiem do końca czy na 100% tak jak działać powinny, ponieważ np. kiedy z przodu mam na największej zębatce i z tyłu wrzucam już przy szybszej prędkości na bieg 8 lub 9 czyli ostatni to pojawiają się hałasy - łańcuch ociera/stuka o wewnętrzne "blaszki" prowadnicy przerzutki przedniej. Dzisiaj zauważyłem również, że wózek tylnej przerzutki, podczas gdy z przodu jest duża zębatka i z tyłu również największa, znajduje się w dziwnym położeniu. Wydaje mi się, że wózek jest za bardzo poziomo? Dzisiaj nawet porównywałem u kolegów i nawet na takich przełożeniach ich wózek zachowuje pion, lub minimalnie się "kładzie". Dla lepszego zobrazowaniq tego o czym piszę, dodaję zdjęcia. Czy to zależy od rodzaju przerzutki, nie wiem konstrukcji itp.? Czy wózek ma dobre położenie? Co polecalibyście zrobić w 1 kolejności? Chyba, że wszystko jest w porządku i nic nie ruszać?
Gawel76 Napisano 25 Września 2016 Napisano 25 Września 2016 Nie dziw się że stuka i ociera taki przekos łańcucha nie jest dobry.W 1 kolejności przestań tak jeździć
Mirecki Napisano 25 Września 2016 Napisano 25 Września 2016 Jedyne co przychodzi mi do głowy to : Brawo Jasiu. Może lepiej byś pozbył się przerzutek lub pomyślał do czego one służą. Gdzie sens i logika jazdy na dużym blacie z przodu i największej koronce z tyłu ???Nie dziw się zatem że wózek chce się "urwać".Nie wiem ile masz tam koronek z tyłu , ale podziel je na trzy i każdą "trójkę " przydziel odpowiednio do trzech przełożeń z przodu.
Gość Napisano 25 Września 2016 Napisano 25 Września 2016 Zasada mniej więcej jest taka, na przykładzie napędu 9s: Korba: Koronki: 1 1-3 2 4-6 3 7-9 Nie ma sensu robić przekosów skoro masz 3 blaty, inna sprawa gdybyś miał 2 lub 1
Jaca911 Napisano 25 Września 2016 Napisano 25 Września 2016 Zasada mniej więcej jest taka, na przykładzie napędu 9s: Korba: Koronki: 1 1-3 2 4-6 3 7-9 Nie ma sensu robić przekosów skoro masz 3 blaty, inna sprawa gdybyś miał 2 lub 1 Trochę cię poniosło Na każdej skrajnej zębatce przedniej spokojnie można używać po 6 przełożeń tylnych, a przy dobrze poprowadzonej linii łańcucha na środkowym przełożeniu z przodu można się pokusić o zakres 2-8
Gość Napisano 25 Września 2016 Napisano 25 Września 2016 Dlatego napisałem mniej więcej, tak było by idealnie bo łańcuch się nie kosi, to miałem na myśli
Runner_Biker Napisano 25 Września 2016 Autor Napisano 25 Września 2016 Chłopaki spokojnie. Oczywiście nie jeżdżę na takich ustawieniach czyli z przodu duża i z tyłu tez dużą to logiczne. Wiem ze należy dobierać odpowiednio przełożenia tak aby utrzymywać w miarę linie prosta. Pytałem bardziej o to czy to w jakim położeniu jest wózek jest normalne ? Czy potrzeba jakiejś regulacji
seraph Napisano 25 Września 2016 Napisano 25 Września 2016 Wózek jest zupełnie normalnie, a nawet łańcuch mógłby być jeszcze krótszy co powodowałoby jeszcze większe napięcie przerzutki i kompletnie nic by się nie działo, bo takich kombinacji powinno się unikać i już. Koledzy mają pewnie za długie łańcuchy co wcale nie jest dziwne, bo producenci oszczędzają czas przy składaniu rowerów i nie skracają nowych łańcuchów, a powinno się. Jak Ci z przodu trze łańcuch o klatkę na ostatnich biegach to przy lewej manetce masz śrubę naprężającą linkę i możesz ją wykręcić o pół obrotu - napnie to mocniej linkę co spowoduje większe wychylenie przedniej przerzutki. Możesz też lekko wykręcić śrubę H przy przerzutce żeby w ogóle mogła się bardziej wychylić. Tak się reguluje przerzutkę tylko sprawdź po tym czy łańcuch swobodnie spada z przodu na mniejsze zębatki. Inna sprawa, że jak używasz najszybszego przełożenia przy niskiej prędkości (gdzieś poniżej 40 km/h) to pewnie deptasz tak, że przez uginanie wychyla się zębatka korby i łańcuch będzie tarł i nic na to nie poradzisz.
krzyszy691 Napisano 25 Września 2016 Napisano 25 Września 2016 Aby ocenić prawidłową długość łańcucha, ustaw takie przełożenie: najmniejsza zębatka z tyłu; najmniejsza zębatka z przodu. Wykonaj zdjęcie takie jak to pierwsze (tylnia przerzutka) i udostępnij to do oceny na forum.
Piter233 Napisano 25 Września 2016 Napisano 25 Września 2016 A po co wrzucać do oceny? Wszystko jest w porządku, ja jak zmieniłem kasetę z 11-34 na 11-36, gdzie przy mniejszej miałem skrócony mocno łańcuch, na nowej przerzutka była prawie równolegle do podłoże, kółeczkiem prawie dotykając kasety.
krzyszy691 Napisano 25 Września 2016 Napisano 25 Września 2016 Zbyt krótki łańcuch powoduje utrudnienia podczas zmiany przełożeń, oraz szybsze zużycie napędu.
Runner_Biker Napisano 26 Września 2016 Autor Napisano 26 Września 2016 http://img24.otofotki.pl/obrazki/vo313_20160926_140821.jpg Mała z tyłu mała z przodu
krzyszy691 Napisano 26 Września 2016 Napisano 26 Września 2016 Wg. mnie - Brak jednego ogniwa. Przetestuj i oceń sam. Jeżeli w ustawieniu: największa zębatka z tyłu, najmniejsza zębatka z przodu górna rolka od wózka tylnej przerzutki jest za blisko największej zębatki (wręcz jej dotyka), należy wkręcić śrubę znajdującą się tuż przy haku.
seraph Napisano 26 Września 2016 Napisano 26 Września 2016 Ma dokuwać 1 (w zasadzie 2) obce ogniwo do łańcucha, żeby wózek przerzutki był kompletnie zwinięty? Przecież to jest absurd jakiś... Zostaw ten napęd w spokoju po prostu, bo jest dobrze i wymyśliłeś sobie problem
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.